• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Maria222

Elinor är nog det fulaste jag vet.
    Elina är ingen favorit heller.. eller sofie... ja det finns många mindre vackra namn.

Mamma till Kevin född 0706 och Lukas född 100817.
  • Jossan90
    Therre skrev 2010-09-09 11:30:38 följande:

Jobbade på dagis förut och där ver de en pojke som hette Morris, fattar inte hur man tänker när man döper sitt barn till de:S måste ju tänka på att de ska ha de senare i livet också, mer ett namn på en hund skulle jag påstå isf

vet en hund som heter morris :) låter bättre på en hund än ett barn
  • Jossan90

svetlana tycker jag är otroligt fult namn och simon.

sen nästan alla gamla namn som greta,ulla osv

• Taurus

Tjejnamn jag ogillar är: Tindra, Isabella och Nova.
    Pojknamn jag ogillar är gamla namn som t.ex. Åke.

• deelah
    Förälskad skrev 2010-09-09 11:30:41 följande:

Alltså vilken märklig fråga. På ett barn? Det finns väl vuxna som heter samma sak som barnen, men är det bara för att barnen heter det som det är fult? Vilket namn tycker du är fulast borde väl ändå frågan vara ställd? 

Hur som helst. Det finns nog inga namn som jag tycker är riktigt fula. Jag tycker bara det är skönt att vi alla inte heter detsamma.

faktiskt...

Vad många som inte gillar namnet Kevin??? Tycker det är ett skitfint namn!!

MÅNGA namn som folk nämt är vanliga namn som man hör hela tiden. jag har själv ingen åsikt om de,tycker varken ful eller fint däremot namn som orvar och ja, såna konstiga namn är inte så snygga...det beror ju också på hur man bär upp sitt namn men sen ett litet BARN med ett fult namn...hallå??
  • Safireee

Magnus har jag väldigt svårt för! Som tur är ges ju inte många bebisar detta namn, men det finns mååånga Magnus bland 70-talisterna! Torgny och Rutger är ju inte så vackert heller. Mina morföräldrar lyckades pricka in två såna namn till sina fyra barn!

Sen tycker jag inte om Liv. Tänker väl mycket på Liv Tyler som jag stör mig på, men själva namnet i sig, nää..

Men smaken är som baken! Kyss

• Loupe

Neo, Ludvig, Caspian, Mårten, Orvar, samuel, gabriel, (fy) fabian, Loke, Boris...

Cassandra, Alexandra, Sandra, Engla, Joline, Nicole, Isabelle, Olivia, Felicia, Hedda...

Är de fulaste jag kan komma på nu.

• zika

Anastasia och Maximilian
    Sen finns massor av namn man inte gillar så klart.

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.