• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • ByggareBob
    La Lola skrev 2010-09-08 15:51:43 följande:
    Eller så gillar han gruppen Black Eyed Peas.
    Hahaha min första tanke med! Känns lite som "konstigt" namn för en 1åring...Obestämd
  • Skarpa

Diverse USA-influerade namn med märkliga stavningar, där t.ex. S har bytts ut mot Z, diverse H och E har petats in här och där (oavsett om det passar) och man har lite chica accenter över bokstäverna baföatt så att man i slutändan inte fattar hur namnet skall uttalas.

Sen har jag mycket svårt för namnen Tinda och Martin av ingen speciell anledning.

• Mumin75

Pojknamn: Rasmus och Oliver.... och det är av den anledningen att nästan varenda jäkel som fick pojkar i vår by för ett gäng år sedan döpte sina barn till detta... Och folk fortsätter fortfarande trots att det finns en Rasmus eller Oliver i varje gathörn... Dessutom så envisas många av dessa föräldrar till Oliver att kalla sina söner Oliven... *ryser*. haha, nu när jag tänker efter så känner jag faktiskt ett par som har både en rasmus och en oliver...

Flicknamn: Har väldigt svårt för tantnamn som typ: Vera, Signe, Rut osv.

• Skarpa

Kennert och Glennart är så fula att de nästan blir lite coola. Men bara nästan

• Sofiero
    ius lexis skrev 2010-09-08 15:40:01 följande:
    Hmmm pleeease :)
    Ok, jag börjar.
    Pojke: Robert blä det ger mej rysningar!!
    Flicka: Virginia UHHH!! eller varför inte Roberta:)
    Mumin75 skrev 2010-09-08 15:56:16 följande:
    Pojknamn: Rasmus och Oliver.... och det är av den anledningen att nästan varenda jäkel som fick pojkar i vår by för ett gäng år sedan döpte sina barn till detta... Och folk fortsätter fortfarande trots att det finns en Rasmus eller Oliver i varje gathörn... Dessutom så envisas många av dessa föräldrar till Oliver att kalla sina söner Oliven... *ryser*. haha, nu när jag tänker efter så känner jag faktiskt ett par som har både en rasmus och en oliver...

Jag har tre katter: Oliver, Rasmus och Robert
    :D
  • ius lexis
    SkrattandeSofiero skrev 2010-09-08 16:04:04 följande:

Jag har tre katter: Oliver, Rasmus och Robert
    :D
  • HannaS86
    TjockKatt skrev 2010-09-08 15:31:36 följande:
    Greger och Gregory samt Tindra.
    True true, gillar inte Tindra och Engla med varierande stavningar på det...
  • Rosa socka

Hahaha, vi kallar våran son för världens vackraste Oliv. Skitgulligt ju!

Ett namn jag ogillade skarpt var ett jag hörde för första gången i måndags. Ola-Conny. !?
    Det var så dåligt matchat att jag vet inte vad.

Sen tycker jag det är jättefult att ge sitt barn namn som är liknande Nova-Lie (och alla olika tillhörande stavningar), de flesta popuära namn som slutar på -lie ger mig kväljningar.
    (Kommer från en som heter Emelie.. )
    ❤ Oliver april -09 , Lillasyster BF 101227 ❤
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.