• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Venna
    Rosa socka skrev 2010-09-08 16:19:41 följande:
    Hahaha, vi kallar våran son för världens vackraste Oliv. Skitgulligt ju!

Ett namn jag ogillade skarpt var ett jag hörde för första gången i måndags. Ola-Conny. !?
    Det var så dåligt matchat att jag vet inte vad.

Sen tycker jag det är jättefult att ge sitt barn namn som är liknande Nova-Lie (och alla olika tillhörande stavningar), de flesta popuära namn som slutar på -lie ger mig kväljningar.
    (Kommer från en som heter Emelie.. )
    Ja, Ola-Conny var ju inte det vackraste av dubbelnamn direkt

När vi skulle bestämma namn på vår dotter var det jättemånga som trodde att hon hette Lina-Siw...så vi la till Rebecca för att det skulle bli mer tydligt att det var tre OLIKA namn, inte dubbelnamn...fast Lina-Siw hade annars varit coolt
  • lotten77

Ulla-Märta och Stig-Allan är nog de två gräsligaste namnen jag har hört, det roliga är att de har varit gifta, a match made in heaven?
    Peter-Patrik var det en som ringde till mig på jobbet som hette. Hur kan man ha satt ihop de två namnen. Peter-Patrik Johansson!

• liveandlearn

Torgny, Ragnhild och Svetlana är de fulaste ja kommer på nu:)

• liveandlearn

Asch läste inte ordentligt tar tillbaka.... Är ny på det här med att surfa med mobilen:p

• Avelyn

Rut och Kenny måste vara de fulaste namnen jag hört på barn än så länge. Inte i min smak alls

• Bedan
    Kissekatt skrev 2010-09-08 15:44:42 följande:
    Barbro, utan tvekan.
    Barbro är ett av mina hatnamn med, jag vet att vi hade en hjälplärare på skolan när jag gick i lågstadiet som hette det och hon var vikarie för oss en gång, jag tänkte bara "rabarber"
  • Natosh
    Sofiero skrev 2010-09-08 16:04:04 följande:
    Mumin75 skrev 2010-09-08 15:56:16 följande:
    Pojknamn: Rasmus och Oliver.... och det är av den anledningen att nästan varenda jäkel som fick pojkar i vår by för ett gäng år sedan döpte sina barn till detta... Och folk fortsätter fortfarande trots att det finns en Rasmus eller Oliver i varje gathörn... Dessutom så envisas många av dessa föräldrar till Oliver att kalla sina söner Oliven... *ryser*. haha, nu när jag tänker efter så känner jag faktiskt ett par som har både en rasmus och en oliver...

Flicknamn: Har väldigt svårt för tantnamn som typ: Vera, Signe, Rut osv.
    Jag har tre katter: Oliver, Rasmus och Robert
    :D
    Jag har jobbat på kattpensionat, Oliver och Rasmus är en klassisk kombo! Robert var däremot originellt, ni borde döpa om honom till Pontus så har ni en riktig mainstream-trio

Eller till Simon om han är röd
  • Kanelstjärnan

Kevin i alla dess former Cewin, Chewin, Kewin...

Har dessutom svårt för namnet Carina

• Sofiero
    Natosh skrev 2010-09-08 17:07:28 följande:
    Jag har jobbat på kattpensionat, Oliver och Rasmus är en klassisk kombo! Robert var däremot originellt, ni borde döpa om honom till Pontus så har ni en riktig mainstream-trio

Eller till Simon om han är röd
    Hihi, Oliver kom från "Oliver & Gänget", med Rasmus var jag inställd på nåt -us-namn. Robert heter Roscoe i stamtavlan. Ett jeansmärke men även en porrstjärna, blev jag upplyst om. Så Robban blev det. Och mamma vek sig dubbelt av garv och sa "HAHAHA, katten ROBERT, fy fasen!!!", och sen fick han ju såklart heta det... :)

Tycker de i alla fall Oliver och Rasmus passar bättre på djur än på människor. Okej, kanske nånstans är sött på barn, men på vuxna....?? :-/ 
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.