• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • pysselmajjo

Varför startar man en tråd om barnnamn?
    Smaken är som baken...trams av "vuxna" människor som inte har nått bättre för sig.

• Näbbmusen

Hoppas verkligen att barnen till många av er på FL som pratar oerhört illa om många namn aldrig hör er prata så..
    Min ena son heter Kevin för JAG tycker att det är ett jätte fint namn, men när man läser här på familjeliv så börjar jag ärlig talat oroa mig för om han kommer bli mobbad för det inom några år på grund av vad föräldrar säger och lär sina barn numera!!

Smaken är som baken men jag när det kommer till barn så ska inget barn behöva höra hur fult namn h*n har! Och därför väljer jag att hålla svaret för mig själv Ursäkta ett off topic och säker irriterande inlägg!

• Edalia
    Loupe skrev 2010-09-09 13:45:22 följande:
    Neo, Ludvig, Caspian, Mårten, Orvar, samuel, gabriel, (fy) fabian, Loke, Boris...

Cassandra, Alexandra, Sandra, Engla, Joline, Nicole, Isabelle, Olivia, Felicia, Hedda...

Är de fulaste jag kan komma på nu.
    But thank you! Gråter

/ Sandra Drömmer
  • Minnie69

Namn på U och Ö tycker jag generellt  är svårjobbade Urban, Örjan, Ursula etc även namn som bara innehåller de bokstäverna kan vara tungrodda Göran, Börje, Sture.. Gäller väl även lite för Ä osv. Kan ha att göra med att jag växte upp i östergötland där man verkligen drar ut på vokalerna och bräker ut dem både brett och "grötigt"

• AnnaVe

ANDERS är det fullaste pojknamn jag vet!

• pysselmajjo
    Näbbmusen skrev 2010-09-09 14:01:53 följande:
    Hoppas verkligen att barnen till många av er på FL som pratar oerhört illa om många namn aldrig hör er prata så..
    Min ena son heter Kevin för JAG tycker att det är ett jätte fint namn, men när man läser här på familjeliv så börjar jag ärlig talat oroa mig för om han kommer bli mobbad för det inom några år på grund av vad föräldrar säger och lär sina barn numera!!

Smaken är som baken men jag när det kommer till barn så ska inget barn behöva höra hur fult namn h*n har! Och därför väljer jag att hålla svaret för mig själv Ursäkta ett off topic och säker irriterande inlägg!
    Bra sagt!
    Har en Liam här hemma, jag älskar hans namn...men ångrade mig faktiskt ett tag ENBART pga vad jag läste på FL. Man var visst WT å allt vad det var bara för namnvalet.
    Ibland sätter sig sådana trådar sig nånstan i hjärnan och trasslar till saker.
    Funderade på att byta namn på honom ett tag...men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga
  • Näbbmusen
    pysselmajjo skrev 2010-09-09 14:07:48 följande:
    Bra sagt!
    Har en Liam här hemma, jag älskar hans namn...men ångrade mig faktiskt ett tag ENBART pga vad jag läste på FL. Man var visst WT å allt vad det var bara för namnvalet.
    Ibland sätter sig sådana trådar sig nånstan i hjärnan och trasslar till saker.
    Funderade på att byta namn på honom ett tag...men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga
    Du ska vara glad och stolt över din Liam och framför allt ge honom självförtroendet som alla barn (tyvärr) behöver idag!

Jag lyckades pricka in två mindre omyckta namn Kevin och Oliver, men det är perfekta namn på mina perfekta barn
  • zika

Jag utgår från att lika många tycker illa om mina barns namn.
    Klart det är så!
    Det är ju självklart och skönt att alla tycker olika och därför tycker jag inte det är stötande att jag talar om vilka namn jag tycker om eller inte.

Anja och Olle! Räck upp handen alla som tycker det är fula namn ;)
    I min värld är det vackra namn vad alla andra än säger....

• Minnie69
    AnnaVe skrev 2010-09-09 14:07:03 följande:
    ANDERS är det fullaste pojknamn jag vet!
    Ja han ska då alltid ta en för mycket Skål
  • IsaViolia

Jag skulle ALDRIG berätta för mina framtida barn att deras vänner har fula namn, och aldrig för vännerna heller, inte heller till föräldrarna. Jag vill ha en dotter som ska heta Eulalia, ALLA påpekar att det är ett fult namn, men jag bryr mig inte ett dugg. Därför kan jag säga min åsikt om vad JAG tycker är fula namn. Tar ni åt er tycker jag det år hemskt tråkigt för er.

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.