Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
Som rubriken lyder
Som rubriken lyder
Varför startar man en tråd om barnnamn?
Smaken är som baken...trams av "vuxna" människor som inte har nått bättre för sig.
Hoppas verkligen att barnen till många av er på FL som pratar oerhört illa om många namn aldrig hör er prata så..
Min ena son heter Kevin för JAG tycker att det är ett jätte fint namn, men när man läser här på familjeliv så börjar jag ärlig talat oroa mig för om han kommer bli mobbad för det inom några år på grund av vad föräldrar säger och lär sina barn numera!!
Smaken är som baken men jag när det kommer till barn så ska inget barn behöva höra hur fult namn h*n har! Och därför väljer jag att hålla svaret för mig själv Ursäkta ett off topic och säker irriterande inlägg!
Namn på U och Ö tycker jag generellt är svårjobbade Urban, Örjan, Ursula etc även namn som bara innehåller de bokstäverna kan vara tungrodda Göran, Börje, Sture.. Gäller väl även lite för Ä osv. Kan ha att göra med att jag växte upp i östergötland där man verkligen drar ut på vokalerna och bräker ut dem både brett och "grötigt"
ANDERS är det fullaste pojknamn jag vet!
Jag utgår från att lika många tycker illa om mina barns namn.
Klart det är så!
Det är ju självklart och skönt att alla tycker olika och därför tycker jag inte det är stötande att jag talar om vilka namn jag tycker om eller inte.
Anja och Olle! Räck upp handen alla som tycker det är fula namn ;)
I min värld är det vackra namn vad alla andra än säger....
Jag skulle ALDRIG berätta för mina framtida barn att deras vänner har fula namn, och aldrig för vännerna heller, inte heller till föräldrarna. Jag vill ha en dotter som ska heta Eulalia, ALLA påpekar att det är ett fult namn, men jag bryr mig inte ett dugg. Därför kan jag säga min åsikt om vad JAG tycker är fula namn. Tar ni åt er tycker jag det år hemskt tråkigt för er.