• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Em00

Liam, Cewin, Wilma, Thindra... många av dagens mest populära namn.
    Just för att alla heter det. Fast cewin (sevin) är fult ändå.

• sassus
    Edalia skrev 2010-09-09 14:02:31 följande:
    But thank you! Gråter

/ Sandra Drömmer
    Jag håller me Gråter Jag som tycker jag har ett fint namn...
  • sassus

Susanne har jag alltid avskytt (heter det i andranamn.. Usch...), och Ulla är verkligen inte vackert. Sen gillar jag inte alla killnamn som slutar på Y.. Kenny, Ronny, Conny, Jonny...

• Essa83

Oskar har jag alltid tyckt är särdeles fult och kan inte förstå varför det är så populärt. Men allra värsta är nog ändå Jens och Viktor. Flicknamn har jag inte lika många kandidater men Josefine klarar jag inte riktigt.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Finns många fula namn, men jag tar ett varsit exempel

Pojke Gotthard
    Flicka Gunda

• Sue1974

Alla namn som börjar på W. Det ser så sökt ut...ungefär som att man byter ut två SS i ett son-efternamn till Z.
    Olzon, Svenzon, Anderzon... osv. Som om man försöker vara lite mer speciell - fast på ett billigt sätt.

Kan förstå att man anväder sig av W om man kommer från länder där man använder sig av W i det vardagliga språket...men inte i sverige.

• Essa83
    Sue1974 skrev 2010-09-09 15:08:41 följande:
    Alla namn som börjar på W. Det ser så sökt ut...ungefär som att man byter ut två SS i ett son-efternamn till Z.
    Olzon, Svenzon, Anderzon... osv. Som om man försöker vara lite mer speciell - fast på ett billigt sätt.

Kan förstå att man anväder sig av W om man kommer från länder där man använder sig av W i det vardagliga språket...men inte i sverige.
    Kan hålla med till viss del men vissa namn stavas ju vanligtvis med W  -som William till exempel. Även Wilma är nog vanligare med W. Men att göra massa skumma stavningar för att man vill vara speciell det känns lite sökt som du säger, i vissa fall.
  • Hayati
    IsaViolia skrev 2010-09-09 14:34:58 följande:
    Jag skulle ALDRIG berätta för mina framtida barn att deras vänner har fula namn, och aldrig för vännerna heller, inte heller till föräldrarna. Jag vill ha en dotter som ska heta Eulalia, ALLA påpekar att det är ett fult namn, men jag bryr mig inte ett dugg. Därför kan jag säga min åsikt om vad JAG tycker är fula namn. Tar ni åt er tycker jag det år hemskt tråkigt för er.
  • Shaun the sheep

Jag förstår heller inte poängen med dessa namntrådar, faktiskt. Och skulle jag höra att någon tycker mina barn har fula namn så skulle jag bli uppriktigt ledsen. Jag förstår inte varför man alltid måste uttrycka sin åsikt, även om det sårar någon, är det så viktigt alltså?

Mina barn heter Vilmer och Ella. Vackra namn som funkar överallt i världen, de är klassiska och helt perfekta för dem.

Jag blir besviken på er, vuxna människor som sitter och ser ner på barn bara pga deras namn. Man kan ju undra vilka som hör hemma i sandlådan ibland...

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.