Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
Som rubriken lyder
Som rubriken lyder
Liam, Cewin, Wilma, Thindra... många av dagens mest populära namn.
Just för att alla heter det. Fast cewin (sevin) är fult ändå.
Cewin
Susanne har jag alltid avskytt (heter det i andranamn.. Usch...), och Ulla är verkligen inte vackert. Sen gillar jag inte alla killnamn som slutar på Y.. Kenny, Ronny, Conny, Jonny...
Oskar har jag alltid tyckt är särdeles fult och kan inte förstå varför det är så populärt. Men allra värsta är nog ändå Jens och Viktor. Flicknamn har jag inte lika många kandidater men Josefine klarar jag inte riktigt.
Finns många fula namn, men jag tar ett varsit exempel
Pojke Gotthard
Flicka Gunda
Alla namn som börjar på W. Det ser så sökt ut...ungefär som att man byter ut två SS i ett son-efternamn till Z.
Olzon, Svenzon, Anderzon... osv. Som om man försöker vara lite mer speciell - fast på ett billigt sätt.
Kan förstå att man anväder sig av W om man kommer från länder där man använder sig av W i det vardagliga språket...men inte i sverige.
Jag förstår heller inte poängen med dessa namntrådar, faktiskt. Och skulle jag höra att någon tycker mina barn har fula namn så skulle jag bli uppriktigt ledsen. Jag förstår inte varför man alltid måste uttrycka sin åsikt, även om det sårar någon, är det så viktigt alltså?
Mina barn heter Vilmer och Ella. Vackra namn som funkar överallt i världen, de är klassiska och helt perfekta för dem.
Jag blir besviken på er, vuxna människor som sitter och ser ner på barn bara pga deras namn. Man kan ju undra vilka som hör hemma i sandlådan ibland...