• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Linawb
    Protea skrev 2010-09-09 18:13:52 följande:
    Det finns ju sa manga fula namn!

Nova, Engla, Tindra, Beauty, Princess, Cassandra, Tiffany, Chelsea, Samantha osv

Kevin, Liam, Milton, Melvin osv
    Amen!!
    Liam ja.... fy fan så fult... Gärna döpa brorsan till Noel också, som pricken över i:et...
  • Primrose

Pojknamn: Melvin och Cevin (varför stavningen??) är inga favoriter precis.

Flicknamn: Barbro och Gun-Britt (även om dessa namn är väldigt ovanliga på de som är barn nu).
    Carl Bildts dotter: Gunnel Blanceflour - ingen höjdare precis.

• Linawb
    V P E skrev 2010-09-09 18:19:50 följande:
    och Denise...
    Fy.... Och, jag vet - Savannah!!
  • sassus

Många skriver att de inte gillar Melwin. Det hette min katt. Han passade jättebra i sitt namn Därför tycker jag det är jättekonstigt när barn heter det. Det är ju för bövelen ett kattnamn

• Snarkofagen
    V P E skrev 2010-09-09 18:15:20 följande:
    Gaaah! Är inte Nowa-Li ett fabrikat på sockiplast??
    Japp, och ett superduperübertrendnamn på FL!  

Men Britta, vad ger ni för DET namnet?!  
  • V P E

fast det här med namn beror lite på omständigheterna också... exempelvis Valentina, särskilt med riktigt stockholmska i:n, Valentiiina, det är ju inte snyggt, men om man råkar komma från sydamerika och har det namnet... då passar det liksom bättre... ja, då är det riktigt fint!

• V P E
    Snarkofagen skrev 2010-09-09 18:22:58 följande:
    Japp, och ett superduperübertrendnamn på FL!  

Men Britta, vad ger ni för DET namnet?!  
    Trend eller inte; mina barn ska INTE ha ett sockiplastnamn.
  • lilla V

Kommer ni fram till något? Själv tycker jag det är helt meningslöst med sånna här trådar eftersom namn är väldigt individuellt. Helt beroende på vem och vad man associerar namnet med. Ville bara säga det Skrattande

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.