• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • JaneDoe10

Flicka: Thindra och Nova
    Pojke: Kevin

Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • sassus
    Primrose skrev 2010-09-09 18:39:21 följande:
    Melvin på en katt - ok. Men varför dessa stavningar? Cevin (för Kevin) - borde ju i så fall uttalas Chevin och varför w i Melwin? Melvin är ju ett engelskt namn och för en engelskspråkig ser ju Melwin inte klokt ut.

En gång presenterade sig en kvinna i telefonen som "Äva" - jag trodde först att hon talade dialekt, men sedan stavade hon sitt namn "Äwah". Herregud - byt namn i stället för att hitta på en helt löjlig stavning!Skrikandes
    Ja, jag tror nog att hans namn stavade med W... Minns inte riktigt.. (Det var uppfödaren som döpte honom) Däremot måste jag erkänna att jag nästan alltid stavar namn som Melwin och Edwin och liknande med just W. Vet inte varför, har väl blivit så påverkad av att alla stavar så. Men du har rätt, det är ju inte riktigt klokt..
  • BenZaa
    Nainen85 skrev 2010-09-09 19:10:28 följande:
    Pojke: Lennart
    Flicka: Agda, Ulla

(på barn alltså)
    Glenn gillar jag inte heller
  • Oneesan

Faith - fungerar inte riktigt i norrland.

Arigato
  • Loon

Lägger en röst på Ronny och Ramona jag också! Och Ulla - not favoritnamn

Sen är ju Jolanta så fult så fult, men jag kan INTE SLUTA LE NÄR JAG HÖR DET. Fult, men man blir glad

• lo g

Tycker väl inte att namn kan vara fula men låta lite skojjiga!Eller inte passar barnet i sig!
    Ett namn jag har roligt åt är min sambos morbror som heter
    Karl-Ronny kan inte tänka mig att det passar på ett litet barn!
    Roland har jag fort lite svårt för trots min sambo heter det!Skäms

• Korsriddaren
    Sofiero skrev 2010-09-09 18:49:38 följande:
    Haha, kommer ju osökt att tänka på hur dialekter kan ställa till det...!!

Moa - helt okej namn, tycker jag. Men i Skåne... "Meeoooouuua"... Låter som en kossa med matsmältningsproblem ju!

De flesta namn som innehåller "r" kan ju bli galet i Skåne/Småland/Blekinge. Även i Östergötland, främst om namnet börjar på R. "Oåbärt dööh"...! :D

Haha, detta var kul!! :) 
    Du har uppenbarligen mycket dålig koll på skånska. Om det är någon dialekt i det här landet som är känd för sina djupa tungrots-R, så är det skånskan. Småland, Blekinge och kanske Östergötland kan appliceras på ditt exempel, men definitivt inte Skåne. Här skulle pågen klockrent heta Rrrrrrobert. Tomte
    Ditat scientia vitam!
  • miljarden
    Korsriddaren skrev 2010-09-09 19:21:49 följande:
    Du har uppenbarligen mycket dålig koll på skånska. Om det är någon dialekt i det här landet som är känd för sina djupa tungrots-R, så är det skånskan. Småland, Blekinge och kanske Östergötland kan appliceras på ditt exempel, men definitivt inte Skåne. Här skulle pågen klockrent heta Rrrrrrobert. Tomte
    Men det är ju inget riktigt rullande r. tungrots-r räknas inte. 
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.