Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
Som rubriken lyder
Som rubriken lyder
Assar är ju inte så väldigt fint.
Sen stötte jag på en som gett son dotter nament LEVA. Undrar lite hur föräldrarna tänkte där..
Dorcas.. Det är ett kvinnonamn.. Och det finns faktiskt en del i Sverige som heter det. Tänker mest på den svenska tonsättaren Dorcas Norre..
Drutten (träffade en snubbe på krogen för flera år sen som sade sig heta detta, jag vägrade tro honom och till slut visade han sitt ID)
Lasse Gurra Ackter Snurra (en på gården där jag växte upp hette detta, förnamn och efternamn. Sjukt!)
Svetlana (klassiker!)
Ganska mycket fula dubbelnamn.. Ulla-Stina är nog det värsta... Kan ju inte förstå om nån i dag skulle döpa sin bebis till nått dubbelnamn...
Roberto och Bärta
Åslög och Klemens.
Hugo, Tindra, Nova, Molly, Samuel
/.../
Lasse Gurra Ackter Snurra (en på gården där jag växte upp hette detta, förnamn och efternamn. Sjukt!)
/.../
Killnamn: Anton, Bengt och Helge är vidriga namn.
Tjejnamn: Maja, Kajsa och Ulla.
Albin, Kevin,Liam
TindrA, Melissa, Jennifer, nova och alla namn med Li eller Lee på slutet, typ saga-li, tindraLee osv.
Ulla-Märta och Stig-Allan är nog de två gräsligaste namnen jag har hört, det roliga är att de har varit gifta, a match made in heaven?
Peter-Patrik var det en som ringde till mig på jobbet som hette. Hur kan man ha satt ihop de två namnen. Peter-Patrik Johansson!
Ture.
Désirée.
Åke-Lennart
Britt-Helen
Nicolina
Namn på B generellt. Berta, Bert, Bertil, Berit, Barbro, Bodil.
Finns fula på U också. Ulla, Ursula, Urban.
Franskklingande namn på män. Pierre och Claude. Låter så fjolligt på svenska.
Jag har svårt för att namn som var tant- och gubbnamn när jag växte upp idag är populära igen. Så jag tycker det är fult när barn heter t.ex. Tyra, Edit, Signe, Malte och Nils.
Gert är också fruktansvärt fult. Får mig att tänka på stjärt.