• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Spacekotten

Ursula, Boel, Orvar, Maxi.. Och sen tycker jag Rex, Texas, Rosa och liknande passar djur bättre än människor

• Kelly1994

Ska man vara oseriös för att den här tråden ligger i sandlådan eller är frågan ärlig?

• lunah

Jag gillar inte namn som slutar på -us. Pontus, Linus, Rasmus... tycker att de låter lite wt.
     Sedan har jag galet svårt för namnet Kevin eftersom vi hade en granne för ett par år sedan, som skrek efter sin son Kevin. Hon skrek verkligen alltid ut hans namn, med rökrosslig stämma: Kääääääääviiiiiiiiiin!

• plett
    MammaPlutt skrev 2011-01-07 14:25:25 följande:
    Lars-Lennart,Bengt-Åke,Bror och flicknamn som Emma,Sara och Mimmi 
    Haha, min pappa heter Bengt-Åke och min mamma Mimmi ;)

Karl-Evald är inte så snyggt
  • Mamma80

Allt med x och Per-Åke toppar min lista...
    Men Anton och Erik är jävligt nära...

• Lenora

Mergatroid för en pojke (ja, jag har träffat en människa med det namnet) och Fanny för en flicka, egentligen bara för vad det betyder i landet där jag bor.

• linas fina

Jag gillar förövrigt inte namn som slutar på -ia. Typ Alicia, Emelia, Felicia, Cornelia. Låter töntigt.

• Mirva
    linas fina skrev 2011-01-10 10:44:16 följande:
    Jag gillar förövrigt inte namn som slutar på -ia. Typ Alicia, Emelia, Felicia, Cornelia. Låter töntigt.
    Ja då har mitt barn ett namn som låter töntigt i dina öron. Eufemia.
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.