• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • linas fina
    Mirva skrev 2011-01-10 23:10:58 följande:
    Ja då har mitt barn ett namn som låter töntigt i dina öron. Eufemia.
    Det har jag faktiskt aldrig hört. Nu gällde det de namn som jag hört som slutar på-ia. =)

Jag gillar ovanliga namn så där fick du en poäng. ;) 
  • Mirva
    linas fina skrev 2011-01-10 23:26:11 följande:
    Det har jag faktiskt aldrig hört. Nu gällde det de namn som jag hört som slutar på-ia. =)

Jag gillar ovanliga namn så där fick du en poäng. ;) 
    Namnet var vanligare för ett sekel sedan. Fram till 70-talet fanns det i svenska almanackan
  • rky

Måns-melker som dubbelnamn, jag garvar varje gång jag hörde, vilket faktiskt är oroväckande ofta :P
    Sen gillar jag inte namnet Max, det kanske bara är i mitt huvud, men uppfostrade och jobbiga ungar heter Max..

• Carroline

Roger!! såg en barnvagnsskylt med det.... känns så....... elakt mot ett litet barn.

sen killnamnen som slutar på -nny. Ronny, Conny, Sonny osv. 

• annis02

Jag kan inte direkt komma på några namn jag tycker är fula. Men jag ogillade mitt namn genom hela gymnasiet (fyller 20 i år). Jag heter Anna och i min klass var vi 6 stycken som hette det. HEMSKT! Nu när jag började på universitet var det bara jag som hette det.. Känner mig lite mer sams med mitt namn nu ;)

• Puggan

Vet en unge som heter Måna-Märta gillas inte

• Nightmare

Ernst, Evert, Hugo, Oliver
    Tindra, Hulda, Kevin

Jag kan hålla på i evigheter, men värst är nog Kevin, jag får panik på Kevin!

• pannanikakan

Kevin är nog värst..t o m värre än alla y-namn.. 
    Meja är ganska hemskt det också.

• zzoo

jag nog Linda, Emma och Philip är de fulaste namnen på barn.

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.