• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Anna81

Killnamn.

Alfred, Måns, Algot, Melker, Oskar, och alla slags dubbelnamn är fult.

Tjejnamn

Siri, Sigrid, Tuva, Tindra, Saga. Dubbelnamn är fult även på tjejer tycker jag.

• GrodanHopp

Föruomt helt uppenbart fula namn som Gert, Bert och Gerda, dubbelmnan samt alla dessa Thindra, Cassandra Chewin(?) så NINJA! De va en som som startade en tråd om ville ha namn förslag till NINJAS syskon. Jag o en till föreslog Judo o Karate. Hon blev skit förbannad! O då kan man ju tänka så här: Om de två första komentarerne är ironiska/taskiga, hur kommer flickstackarn ha det i verkliga livet? Kul o heta Ninja om man är, tjock,ful och har noll karisma?

Varför välja namn som barnet verkligen riskerar att bli retad för?

• linas fina
    GrodanHopp skrev 2011-02-02 17:07:38 följande:

Föruomt helt uppenbart fula namn som Gert, Bert och Gerda, dubbelmnan samt alla dessa Thindra, Cassandra Chewin(?) så NINJA! De va en som som startade en tråd om ville ha namn förslag till NINJAS syskon. Jag o en till föreslog Judo o Karate. Hon blev skit förbannad! O då kan man ju tänka så här: Om de två första komentarerne är ironiska/taskiga, hur kommer flickstackarn ha det i verkliga livet? Kul o heta Ninja om man är, tjock,ful och har noll karisma?

Varför välja namn som barnet verkligen riskerar att bli retad för?

Njae fast jag vet inte det ja. Tror inte barnen nödvändigtvis blir retad för det. Nu är det ju vanligare med lite nyskapande namn så jag tror inte barnen höjer på ögonbrynen åt det särskilt mycket.

• 2 små prinsessor
    Anna81 skrev 2011-02-01 09:58:35 följande:

Killnamn.

Alfred, Måns, Algot, Melker, Oskar, och alla slags dubbelnamn är fult.

Tjejnamn

Siri, Sigrid, Tuva, Tindra, Saga. Dubbelnamn är fult även på tjejer tycker jag.

När vi väntade första barnet hade vi Alfred, Måns och Melker som förslag på pojknamn, men det blev en tjej.
    Om nästa barn blir en flicka så vill sambon att hon ska heta Saga
  • Balahir

Kevin, Cevin, Cewin (du fattar)
    och
    Engla

• h34

Tobias, Andreas, Sebastian. Kan absolut inte med de namnen(sorry). Tycker de låter så fjantiga.
    Flicknamn kommer jag inte på några nu.

• Lyckoprinsessan

Kasper Maximilian Alexander och Sebastian är riktigt fula namn

• ius lexis

Mårten och Robert.

Pernilla och Camilla.

• ius lexis
    Javacea skrev 2011-02-01 09:42:12 följande:
    Folk som döper sina barn till "häftiga" namn är så jävla WT. Även hårdrocksinspirerade namn. Är själv hårdrockare men skulle aldrig döpa min unge till Ozzy, Lucifer, Lilith, Halford etc.
    Japp, total egokick på barnets bekostnad.
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.