• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Orättvist
    Nightmare skrev 2011-01-16 17:36:18 följande:
    Ernst, Evert, Hugo, Oliver
    Tindra, Hulda, Kevin

Jag kan hålla på i evigheter, men värst är nog Kevin, jag får panik på Kevin!
    Hugo och och Tindra e vackert i mina öron..
    Däremot Berndt och Harriet tycker jag e extremt fula namn.. 
  • hallonsweet

Åslög toppar nog min lista faktiskt...

• Alexandra992

Hjalmar, Ursula är två värstingar.

Sen gillar jag inte direkt Otto, Ruben, Måns, August, Josef, Melker, Sebastian, Alfred, Astrid, Signe, Märta, Iris, Hedda, Rut..! Finns bra många fler. Mest äldre namn som inte skulle passa på dagens ungdomar Flört

• zzoo
    Alexandra992 skrev 2011-01-17 03:31:12 följande:
    Förresten, alla,

vad tycker ni om namnet Alexandra?

Naomi?

Nyfiken! :)
    dom är fina:)
  • ius lexis
    Carroline skrev 2011-01-14 14:42:50 följande:
    Roger!! såg en barnvagnsskylt med det.... känns så....... elakt mot ett litet barn.

sen killnamnen som slutar på -nny. Ronny, Conny, Sonny osv. 
    Japp, dessa y namn är inte trevliga...seriöst jag förknippar det med kriminalitet:( Vet att det äf förutfattat, men jag gör det!
  • AronNora2
    Alexandra992 skrev 2011-01-17 03:31:12 följande:
    Förresten, alla,

vad tycker ni om namnet Alexandra?

Naomi?

Nyfiken! :)
    Alexandra = förskräckligt och omodernt
    Naomi = helt ok
  • Trasseltroll

Prinsessnamn som Isabell(a), Isadora, Aurora osv Jag får gåshud...

Pojnamn är nog Kevin och Liam dom värsta... Fast egentligen är jag nog mer less dom än att dom är direkt fula.

• nea82
    Trasseltroll skrev 2011-01-26 19:32:42 följande:
    Prinsessnamn som Isabell(a), Isadora, Aurora osv Jag får gåshud...

Pojnamn är nog Kevin och Liam dom värsta... Fast egentligen är jag nog mer less dom än att dom är direkt fula.
    Tycker precis som du! Kevin och Liam.. Får också gåshud!
  • Poulain

Jag tycker det är tråkigt och fult när föräldrar döper sina barn till JÄTTEvanliga och TRÅKIGA namn!
    Det var ett brödrapar som heter Carl och Victor. Småtrista namn, speciellt Carl. De skulle få en lillebror och vi väntade spänt på vad han skulle heta. De valde till slut Gustav. Namnen säger mig liksom INGET.

En annan tjej jag känner väntade barn och vi frågade vad hon hade tänkt för namn. Hon sa att de verkligen hade diskuterat fram och tillbaka och bestämt sig för... Hanna, eller Filip.

Haha, låter väl inte JÄTTEfult i era öron, men namnen är bara så himla intetsägande!! Precis som Max eller Emma.

Å andra sidan tycker jag inte om ihopfantiserade namn eller utan "lagoma" namn

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.