• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Sofiero
    Grodan1972 skrev 2010-09-09 18:11:24 följande:
    Min make vill att vår dotter (om det är en sådan i magen) ska ha ett fransk-klingande namn, han tycker det är vackert av någon anledning, typ Angelique, Moniqoe, Dominique etc etc *USCH* Hur ska jag klara mig ur den knipan...
    Hmm, vet inte om jag törs skriva det men såna namn låter nästan lite "horiga". Namn som tjejer på bordeller tagit....typ...
  • miljarden
    V P E skrev 2010-09-09 18:35:05 följande:
    Jag lyfter på hatten och instämmer till fullo! 
    Glad
  • Korsriddaren
    Fru Sveden skrev 2010-09-09 00:06:50 följande:
    Passionsfrukt (och ja det finns i alla fall en i Sverige som heter det). Hur fan föräldrarna tänkte har jag ingen aning om (Men föräldrar i allmänhet harkonstiga förslag när det gäller ovanliga namn. Läste om några som ville döpa sitt barn till TOMHET. Det blev som tur var inte godkänt av skatteverket) Sorry lite OT.
    Sluta fantisera!

Ditat scientia vitam!
  • Skogsflikkan

Styrbjörn tycker jag är fult... vilket håll ska han styra åt? höger eller vänster?
    Ragnhildur tycker jag är ett rysligt fult namn på en flicka... 

• Sofiero
    V P E skrev 2010-09-09 18:23:05 följande:

fast det här med namn beror lite på omständigheterna också... exempelvis Valentina, särskilt med riktigt stockholmska i:n, Valentiiina, det är ju inte snyggt, men om man råkar komma från sydamerika och har det namnet... då passar det liksom bättre... ja, då är det riktigt fint!

Hmm, en "Vallänteijna" hade inte funkat här i Östergötland oavsett vart hon kommit ifrån.... :D
  • miljarden
    Korsriddaren skrev 2010-09-09 18:37:37 följande:
    Sluta fantisera!

Haha.
    Men det finns en som heter Passion. Passion!  
  • Primrose
    sassus skrev 2010-09-09 18:22:17 följande:
    Många skriver att de inte gillar Melwin. Det hette min katt. Han passade jättebra i sitt namn Därför tycker jag det är jättekonstigt när barn heter det. Det är ju för bövelen ett kattnamn
    Melvin på en katt - ok. Men varför dessa stavningar? Cevin (för Kevin) - borde ju i så fall uttalas Chevin och varför w i Melwin? Melvin är ju ett engelskt namn och för en engelskspråkig ser ju Melwin inte klokt ut.

En gång presenterade sig en kvinna i telefonen som "Äva" - jag trodde först att hon talade dialekt, men sedan stavade hon sitt namn "Äwah". Herregud - byt namn i stället för att hitta på en helt löjlig stavning!Skrikandes
  • Mad as snow
    Primrose skrev 2010-09-09 18:39:21 följande:
    Melvin på en katt - ok. Men varför dessa stavningar? Cevin (för Kevin) - borde ju i så fall uttalas Chevin och varför w i Melwin? Melvin är ju ett engelskt namn och för en engelskspråkig ser ju Melwin inte klokt ut.

En gång presenterade sig en kvinna i telefonen som "Äva" - jag trodde först att hon talade dialekt, men sedan stavade hon sitt namn "Äwah". Herregud - byt namn i stället för att hitta på en helt löjlig stavning!Skrikandes
    Ha ha haaa.... Äwah. 
    Ja, det är ett påhopp.
  • miljarden

Det finns även en Önskan, och en Önska. 
    Och ett femtontal Miracle.
    Och Diamanda.

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.