• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Kokomo
    Mad as snow skrev 2010-09-09 16:24:29 följande:
    Ha ha, jag och min man pratade om Lillemor igår. Och Lillebror. Och Lillefar. Det var nästan så att vi kände att vi måste döpa bebisen till Lillebror. Men det slutade med att hunden fick heta Lillemor i andranamn istället. Ett så otroligt anskrämligt namn.
    Haha Lillebror! Då tänker man ju bara på läskigaläskigaläskiga Lillebror i Riket! Brrrr! 

• Jennzy

Pojke:Otto och Orvar....låter så hårt och grovt
    Flicka: Tekla (låter som en svamp i mina öron) eller Agda (hönsnamn i mina öron)

• miljarden

Jag tycker att Moltas är riktigt fult. Och Melwin. Och Wilmer.  Och Sander. Och Milo. Och Malte. 

Thimea, Milea, Engla och Vilja är riktigt fula namn också. Ju knasigare stavning desto värre. 

• CtJ08

Cassandra tycker jag är extremt fult och Isak och Loke är fulaste pojknamnen...

• Ismabiba
    CtJ08 skrev 2010-09-09 16:54:22 följande:
    Cassandra tycker jag är extremt fult och Isak och Loke är fulaste pojknamnen...
    Ja, Loke är otäckt namn.  Hur kan man vilja uppkalla sitt barn efter en sådan elak och förrädisk "gud"?
  • MariaElionora

klarar inte av Tindra och Theo. Kan bero på att jag tänker arbetslös, rökande, fet morsa i sunkig lägenhet när jag hör dem Flört

Sen alla namn på B klarar jag inte av. Det allra fulaste är nog Hjärtrud.

• viseversa

Finns många namn jag tycker är fula. Bla många här på fl har enligt mig fula namn på sina ungar.

• BaraLillaIda

Det finns många namn jag inte klarar av. Men de värsta namnen är nog Engla, vilja, Axel och Liam. De flersta "nya" namnen tycker jag är riktigt fula.

• Marijjasol

Måste säga att jag har väldigt svårt för alla amerikaniserade namn som Vanessa, Melissa, Kevin och Melwin men även så kallade hitt-på namn som Vilda, Vilja och värst är Glimma..*ryser*
    Sen finns det vissa namn som går väldigt dåligt ihop med min dialekt- blekingska. Irma t. ex tycker jag är fint men på blekingska uttalas det ju Eeeemmmaaaa och då blir det fult som tusan.

Fast gamla namn bara älskar jag.. Hade jag fått bestämma så hade ett av mina barn hetat Viola. Men ännu finns det möjlighet till fler barn  så än finns det hopp..*ler*

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.