• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Lumina

Det är oftast personen bakom som gör namnet faktiskt. Tycker jag iallafall.

Men det finns faktiskt ett namn jag tycker är fult, och det är enbart pga det verkligen LÅTER fult;
    Rutger. (Rutt-gerr, usch)

• Dr Mupp
    Näbbmusen skrev 2010-09-09 14:01:53 följande:
    Hoppas verkligen att barnen till många av er på FL som pratar oerhört illa om många namn aldrig hör er prata så..
    Min ena son heter Kevin för JAG tycker att det är ett jätte fint namn, men när man läser här på familjeliv så börjar jag ärlig talat oroa mig för om han kommer bli mobbad för det inom några år på grund av vad föräldrar säger och lär sina barn numera!!

Smaken är som baken men jag när det kommer till barn så ska inget barn behöva höra hur fult namn h*n har! Och därför väljer jag att hålla svaret för mig själv Ursäkta ett off topic och säker irriterande inlägg!
    Jag är fullt medveten om att det fnns folk som tycker mina barns namn är fula, och vad spelar det för roll. Jag tar inte åt mig. Jag skulle aldrig tala illa om nån namn i närheten av mina eller andras barn.

Thindra tycker jag är hemskt. Likaså Kevin och alla andr typiska WT namnen. Urban, Klemens och Gerda är inga favoriter heller. Däremot gillar jag dubbelnamn och försökte få igenom Karl-Oskar somn namn till fyran men pappan gick inte med på det. Inte godkände han Karl-Einar heller så nu heter Bebisen bara Einar i tilltalsnamn.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Sue1974

Nej, jag ser absolut inte ner på barnen. Skulle aldrig låta min smak påverka hur jag behandlar ett barn. Men jag måste ju få tycka vad jag vill ändå. Jag har aldrig yttrat mina tankar om W-namnen, förutom nu. Då frågan dök upp här. Jag kan däremot undra hur föräldrarna resonerade då de "krånglar till det " i valet av namn. Men även den frågan håller jag ju givetvis för mig själv...

Varje mamma och pappa har ju all rätt att döpa sina hjärtegryn till vad de vill, såklart. Och egentligen så skiter jag i vad de kallar sina ungar. Det är ju deras val.

• MrsMommy

Jag kanske är lite obildad, men vad är WT-namn????

Rutger finns för övrigt som släktnamn på min mans sida, det tänker vi INTE ta!

• rosenknopp09

Det finns många namn som i mina öron är mindre attraktiva,tycker inte om konstiga stavningar som Tobiaz med stavning z istället för s... eller påhittade namn som flickan som fick heta Metallica och Lena PHs pojk som heter månfare...

• sassus

Det är väl inte så hemskt att man tycker vissa namn är fula? Det är ju bara ett namn. Träffar jag en person som heter Conny accepterar jag han, även  om jag inte gillar hans namn. Precis som att jag inte bryr mig om att vissa av mina kompisar har skitfula möbler, eller fula kläder. Jag gillar inte leopardmönstrade kläder, och jag gillar inte namnet Suzanne.. Ser inget konstigt me det.

• Kokomo

Okej jag är ju, som många andra här, inte särskilt förtjust i Tindra och Ängla och namn med det stuket. Men för att variera mig lite så vill jag utnämna LILLEMOR till det fulaste namnet. Lyssna bara på det: Lille-mor! Fattas bara någon med det namnet får svårt att få barn så det aldrig blir någon liten mor av henne. Brr.

Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.