medhjälparen skrev 2016-02-04 09:32:06 följande:
Jag har också tänkt så, varför skaffa barn efter 40? Men nu... jag är 44 och ibland hugger det till i hjärtat när jag ser bebisar. Kanske ändå? Om jag träffar en yngre tjej, kanske 10 år yngre.
Men snälla ni som tänker så......varför tänker ni så överhuvudtaget..utveckla gärna.....och varför skaffa barn när man är 18-25?? är man verkligen redo mentalt, mogen, har stabilitet osv i så tidig ålder?? Hur bra är det för barnen på en skala om man ej har dem rätta verktygen, känslorna och egentligen är redo??
Vi pratar faktiskt om en ålder på 40, och inte 50!! Så vad fick dej att ändra dej och med tanke på dina tankegångar, får man lov att fråga varför du själv väntade? Och om du skulle träffa en tjej du blir tokkär i som det fungerar på alla plan med som råkar vara 5 år yngre, skulle du utesluta henne då pga åldern eller ändå ge henne en chans att försöka skaffa barn med dig om hon är 39-40 år?? Ja du har ju fördelen och "lyxen" att tekniskt sätt lyckas få barn i många år till förmodligen och kan välja!