• papa andreo

Varför skaffa barn när man är 40 plus ?

Jag blir så trött på alla som väntar på att skaffa barn tills dom är 40 plus. Det borde lagstiftas om att man inte får skaffa barn när man är över 40. Detta är ett problem. Så hur tänker ni alla dessa 40tisar som vill utsätta era barn för dessa risker som uppstår vid en gravidited vid hög ålder.?

• Svar på tråden Varför skaffa barn när man är 40 plus ?
  • singer

Naturen sköter detta utmärkt åt oss. Det blir barn så länge som det är tänkt..
    När det inte längre vill...dvs det blir missfall, det inte blir något plus på stickan osv... Ja då är väl tiden ute.

• singer
    Lowika skrev 2011-05-16 13:44:29 följande:
    Så länge man blir gravid på naturlig väg så ser jag inga problem. Visst ökade risker, men den absoluta majoriteten av dessa graviditeter går helt lysande. Skulle det inte varit naturligt hade kroppen inte heller kunnat. Skitenkelt
  • MammaMamma02
    Jag är en mamma på 40 år. Jag bor i hop med min man och vi längtar efter att få utöka familjen från 2 till 3. {#emotions_dlg.flower}  I hopp om ett +  Gravid * ÄL kom inte 12 Juli () * BIM den 12 Aug - 2011. SoligSoligSolig SoligSoligSolig SoligSoligSolig SoligSoligSolig SoligSoligSolig SoligSoligSolig SoligSoligSolig Jag är en person med väldigt starka och många åsikter och är noga med sanningen. Jag har ett stort hjärta gentimot människor i mitt liv och jag oroar mig för "ingenting". Ett barn skulle för mig betyda allt så nu får du allt fastna i mig! Vi längtar efter just dig.
  • Mirva
    singer skrev 2011-07-02 10:47:03 följande:
    Naturen sköter detta utmärkt åt oss. Det blir barn så länge som det är tänkt..
    När det inte längre vill...dvs det blir missfall, det inte blir något plus på stickan osv... Ja då är väl tiden ute.
    Så inskränkt... Då är du alltså emot alla typer av fertititetsbeandlingar, även för 23-åringar som inte kan bli med barn. Naturen sköter detta utmärkt att hon inte kan få barn, alltså ska hon inte få några. Du glömmer att det finns fertilitetsbehandlingar för de som är långt över 40 också, där det blir barn.
  • Mirva
    minSaile skrev 2011-06-25 11:18:35 följande:
    Varför bry sig om vad andra gör när dom är 40 ts...och hur ska man lagstifta sånt här...hahahaha, kanske införa nåt som liknar ett-barnspolitiken som dom har haft i Kina men skulle det verkligen funka här i Västvärlden.

Nä, sitt och gör nåt annat istället ts istället för att lägga energi på detta el ta dig en sup så du piggnar till.

Ni alla som vill ha barn och får barn när ni är 40...Go for it!! 
    Snyggt!
  • Lia11

Min mamma var i 40-årsåldern när hon fick mig. Jag är mycket tacksam för att hon orkade och vågade satsa på ytterligare ett barn! Det enda jag vill påminna er 40-åringar om är att ta hand om er. Ta hand om er hälsa så att ni kan leva länge och förhoppningsvis få uppleva hur det är att bli mormor (den upplevelsen kan ju förstås Ingen räkna med att få). Min egen mamma är över 70 nu och inte så kry. Hoppas att jag själv lyckas få barn en god bit innan 40 så att de får lång tid med sin mormor.

• Lia11

Det samma gäller förstås äldre pappor! (men min egen pappa är yngre än min mamma)

• Simba2
    Försöker blir gravid. Jag har slutat med min P-sprutan Maj-09 och den har inte kommit än. Vad ska man göra? Har varit på gyn undersökning utan fel. Tacksam för svar! Jag är 40 år gamla. Jag äter husmankost. Jag träna två gånger per vecka. Jag stressa inte för jag är sjukpensionär. Jag har nomal känsla skulle vilja blir gravid.  Jag har inte haft mens sedan 02. Börja med P-spruta 02. Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag har gjort en GBP-op Nov-10. Jag börjae på 115 kg och mitt mål är att går ner till 70 kg. Nu väger jag 85 kg. Gick ner 6 kg på flytet. sammanlagt har jag gått ner 30 kg ska ner 15 kg till.
  • saga

varför???  man kanske inte har träffat den rätta förrän man är 40, kanske inte kunnat bli gravid, läget kanske känns väldigt rätt just då...........  och vilken orsak det än beror på, har väl ingen annan rätt att lägga sig i det beslutet?? 

• nickoletta

Herregud det finns väl betydligt viktigare saker som skulle behöva lagstiftas....

alla skaffar barn när de själva vill och inte när andra tycker det är ok.

Har själv fått barn både i ålder 20 och i ålder 40 och båda åldrarna har sina för och nackdelar.

Svar på tråden Varför skaffa barn när man är 40 plus ?