giftfri skrev 2010-11-20 00:14:22 följande:
Att så många väljer att skaffa barn sent, är på väg att bli ett riktigt stor problem, så stort att det nu hamnat ändå uppe hos EU...
Nåt måste göras för att få ner åldern på först-föderskor, det är helt klart, men det lär bli svårt att få acceptans, å vissa kvinnogrupper lär ju skrika sig fördärvade, trots att det bevisligen biologiskt, inte är bra om mammorna föder allt längre upp i åldrarna...
Tyvärr verkar pengar vara mycket viktigare än barn för många, nåt som gör att jag undrar varför man ö.h.t skaffar sig barn, när dom ändå inte pririteras före jobb å ekonomi..
Dock finns ett ljus i mörkret, då de senaste undersökningarna visar, att dagens ungdomar håller på att prioritera om.., allt fler proriterar fritid, familj å ett gott liv, före ett statusjobb med hög lön.., det tycker jag är glädjande.
Vad är det som får dig att tro att man prioriterar pengar och status bara för att man vill ha barn efter 40?
Det finns ju många anledningar till att man inte har fått barn innan dess.
Som svar på TS fråga vill jag ställa en motfråga: Varför
inte försöka få barn efter 40 om man känner att det passar ens liv och situation och det är fysiskt möjligt?