Caroline1988 skrev 2012-02-11 19:38:23 följande:
Jo precis,1900-talets början kanske...men nu är det 2000-talets början och man kan kontrollera när man får barn. Det är ju lite som att titta på familjen annorlunda som har tio barn, denna säsongen är det en familj där mamman är typ 50år och har ett barn på 8månader, det tycker jag ser väldigt konstigt ut. Hon skulle passa bättre som mormor till barnet. Jag tycker i alla fall att det är för gammalt att få barn när man är över 40.
Min mamma är 45 och har barn mellan 24 och 18år, det skulle ju varar skitskumt om hon fick barn nu, att det ens går är ju ganska otroligt egentligen.
Och vaddå: ???
Det är väl aldrig barnets fel att föräldrarna är i den ålder de är. Man kan ju inte säga att det är barnets problem som att det bara är ett problem för att de tänker så. Man kan ju tex bli mobbad av en sån anledning. Är det barnets eget fel då menar du? Det verkar inte som du har spreciellt mycket medkänsla för någon annan om du anser det.
Jag kan förstå att du tycker det är konstigt om din mamma skulle få barn nu, hennes är vuxna och kanske utflugna. Hade hon däremot haft barn som varit 20, 16, 11, 7 och 4 skulle det inte alls kännas lika konstigt tror jag. Inte för barnen heller, det är klart att det är skillnad på att ha växt upp med sina syskon som är nära i ålder ocn när man är i stort sett vuxen plötsligt få syskon igen.
Och....man kan bli mobbad av många anledningar. Mobbning borde inte finnas alls, finns inga ursäkter. Men tyvärr, visst händer det. Likaväl kan man bli mobbad för att man har glasögon, två mammor, tjocka föräldrar, fel färg på tröjan.......idag är det ju inte så ovanligt med äldre föräldrar så jag tror inte att så många reagerar ändå. Som jag skrev förut, jag har flera vänner som har föräldrar som var 40+ när de föddes, och det var för 30 år sedan och mer ovanligt då. Men de har aldrig skämmits för det vad jag vet, och ingen har kommenterat det heller.