Inlägg från: Olgapolga |Visa alla inlägg
  • Olgapolga

Varför skaffa barn när man är 40 plus ?

Jag är 41 och känner att jag först nu är redo att ta hand om någon annan än mig själv. Jag har haft en jobbig uppväxt och barndom, och jag har behövt mina 20 vuxna år för att bli en frisk, trygg och balanserad människa.
    I somras träffade jag en jättetrevlig man och efter några månader som kompisar har vi börjat på ett förhållande. Men - han är frånskild och har tre barn, varav den yngsta nyss fyllde 18. Han har låtit sterilisera sig för mer än fem år sedan och säger ibland att han är glad att han har tagit det beslutet.
    Nu känner jag att det hugger till i min mage och att jag aldrig har beslutat mig för att förbli barnlös. Det var bara aldrig möjligt för mig att skaffa barn tidigare.Jag känner plötsligt att varenda en cell i min kropp säger att det är dags och att jag vill ha barn nu.

Jag tänker inte tvinga honom att bli pappa till flera barn, och det betyder att jag måste låta honom gå. Ge mig en chans att träffa någon annan som vill bli pappa och det väldigt snart.
    Jag är en starkare, friskare och på alla sätt en bättre människa nu än då jag var en deprimerad 25-åring som avskydde mig själv. Då hade jag inte kunnat ge någon annan ett tryggt hem, det kan jag först nu.

Svar på tråden Varför skaffa barn när man är 40 plus ?