• papa andreo

Varför skaffa barn när man är 40 plus ?

Jag blir så trött på alla som väntar på att skaffa barn tills dom är 40 plus. Det borde lagstiftas om att man inte får skaffa barn när man är över 40. Detta är ett problem. Så hur tänker ni alla dessa 40tisar som vill utsätta era barn för dessa risker som uppstår vid en gravidited vid hög ålder.?

• Svar på tråden Varför skaffa barn när man är 40 plus ?
  • wiwian

Vad är det för problem du har med det?

• Gravid2010

Till skillnad från alla risker som uppstår vid vanlig ohälsa, fetma, för ung ålder... osv menar du?

Jag vet inte om det är så stor risk för barnen när de väl är i magen och lever och frodas.. Det är väl vägen dit med mf -risken och uttjänta ägg som är det stora problemet...

och som sagt tidigare... Varför blir DU trött på det? Hur påverkar det dig?

• papa andreo

Ja men jag tycker att det borde förbjudas att skaffa barn vid 40 för att det ökar risken för missfall missbildningar och andra problem

• Mariohn
    papa andreo skrev 2010-08-25 20:30:00 följande:
    Ja men jag tycker att det borde förbjudas att skaffa barn vid 40 för att det ökar risken för missfall missbildningar och andra problem
     Det finns många saker som ökar risken för missfall och missbildningar. Ska vi förbjuda alla som inte är 100 % sunda att skaffa barn? Nazityskland? Ringer det en klocka?
  • Gravid2010
    papa andreo skrev 2010-08-25 20:30:00 följande:
    Jo men mf risken är väl ändå upp till kvinnan att bestämma om hon vill vara med om el inte? Det rör väl knappast fostret som endast är en liten cellklump vid tillfället?

Missbildningar kan även andra barn få... och så finns det ju ärftliga sjukdomar mm...

OM man skulle resonera som dig så vore det inte många som skulle få skaffa barn... Är du ex full 100% frisk själv? Jag har astma och ryggproblem... Mina barn riskerar absolut att få detta efter mig... Är det ok för dig?
  • Mariohn
    Gravid2010 skrev 2010-08-25 20:38:08 följande:
    Jo men mf risken är väl ändå upp till kvinnan att bestämma om hon vill vara med om el inte? Det rör väl knappast fostret som endast är en liten cellklump vid tillfället?

Missbildningar kan även andra barn få... och så finns det ju ärftliga sjukdomar mm...

OM man skulle resonera som dig så vore det inte många som skulle få skaffa barn... Är du ex full 100% frisk själv? Jag har astma och ryggproblem... Mina barn riskerar absolut att få detta efter mig... Är det ok för dig?
    På min pappas sida dör folk av hjärtproblem innan de fyller 60. Skulle jag också tvångssteriliseras? Neh. Jag ser till att förebygga det på alla vis jag vet och kan. Precis som en mamma på 40 kan förebygga risker genom sunt leverne. 
  • papa andreo

Men snälla ge mig en bra anledning till varför man ska vänta tills man är 40 plus. Jag fattar inte
    snacka om idioter på den här sidan alltså

• isisisis
    papa andreo skrev 2010-08-25 20:41:20 följande:
    Men snälla ge mig en bra anledning till varför man ska vänta tills man är 40 plus. Jag fattar inte
    Bra anledning? Att man vill ha barn? Precis som när man är 30!
  • Gravid2010
    papa andreo skrev 2010-08-25 20:41:20 följande:
    Kanske de kvinnor som "väntar" inte har hittat en bra partner innan dess?? Oftast är det faktiskt männen i förhållandena som vill vänta....

Du kanske ska börja tänka lite längre än näsan räcker innan du uttalar dig om andra sk "idioter"....
  • isisisis

Du är fan inte bättre människa när du är 30 än när du är 40! Riskerna kan elimineras genom kontroller.

Svar på tråden Varför skaffa barn när man är 40 plus ?