Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

Varför skaffa barn när man är 40 plus ?

papa andreo skrev 2010-08-25 20:30:00 följande:
    Ja men jag tycker att det borde förbjudas att skaffa barn vid 40 för att det ökar risken för missfall missbildningar och andra problem
     Det finns många saker som ökar risken för missfall och missbildningar. Ska vi förbjuda alla som inte är 100 % sunda att skaffa barn? Nazityskland? Ringer det en klocka?
  • Mariohn
    Gravid2010 skrev 2010-08-25 20:38:08 följande:
    Jo men mf risken är väl ändå upp till kvinnan att bestämma om hon vill vara med om el inte? Det rör väl knappast fostret som endast är en liten cellklump vid tillfället?

Missbildningar kan även andra barn få... och så finns det ju ärftliga sjukdomar mm...

OM man skulle resonera som dig så vore det inte många som skulle få skaffa barn... Är du ex full 100% frisk själv? Jag har astma och ryggproblem... Mina barn riskerar absolut att få detta efter mig... Är det ok för dig?
    På min pappas sida dör folk av hjärtproblem innan de fyller 60. Skulle jag också tvångssteriliseras? Neh. Jag ser till att förebygga det på alla vis jag vet och kan. Precis som en mamma på 40 kan förebygga risker genom sunt leverne. 
  • Mariohn
    papa andreo skrev 2010-08-25 20:41:20 följande:
    Men snälla ge mig en bra anledning till varför man ska vänta tills man är 40 plus. Jag fattar inte
    snacka om idioter på den här sidan alltså
    * Man har försökt bli gravid i 20 år men inte lyckats och plötsligt blir man det!

* Man kanske har varit svårt sjuk och trott att man inte skulle överleva. Plötsligt är man frisk, har lång tid kvar att leva och ett stabilt liv att erbjuda sin innersta längtan. Ett barn.

* Man har aldrig träffat kärleken. Levt ensam och när man är 34 träffar man rätt och det tar sin tid att bli med barn.

* Man har en innerlig längtan efter ett barn till. Man är kärnfrisk, har ett perfekt ordnat liv och allt att erbjuda ett barn.

* Man blir oplanerat gravid och har bra förutsättningar att ta hand om ett barn som man får veta finns i magen och som man älskar.  
  • Mariohn
    Sidy skrev 2010-08-25 21:21:53 följande:

För det första kan jag bara beklaga att du upptar tid med dessa tankar!
    För vilken rätt har man som medmänniska att fördömma en annan människa?
    Vad är det som säger att just mina åsikter och tankar väger tyngst?

Om Du nu inte kan förstå varför det finns dom människorna som "väntar" med att "skaff" barn tills efter 40 så
    antar jag att Du själv inte är så gamal än, inte gamal nog för att veta hur livet kan vara för vissa av oss.

Nu har jag ett tag kvar till 40 men läs och hoppas Du får en tanke ställare med tanke på Din fråga!!!!

Min man och jag har under MÅNGA år försökt att bli en familj, men tyvärr har sjukdom och sorg kantat vår
    väg till att bli en familj.
    Vårat första barn förlorade vi i min mage innan förlossningen.
    Vårat 2:a och 3:dje och 4:de barn lämnade oss genom missfall.
    VI väntar nu vårat 5:e barn och än så länge lever det lill* livet i min mage.

Tyvärr blir jag en "gammal"  mamma i Dina ögon och om en sån mamma som mig tycker Du att det skall
    lagstiftas att jag ej ska få bli mamma igen?!
    Blir rädd när jag läser Dina åsikter!

Det är inte åldern som gör hur man blir som förälder,
    det är ens tankar och värderingar som man sedan skall föstra sina barn med!!!

Stolt Ängla mamma med ett barn i magen som vi hoppas skall få stanna hos oss på jorden!

För Din egen skull hoppas jag Du en dag kommer på bättre tankar och lägger Din kraft på bättre frågor!

Ta inte åt dig av idioti! För det första beklagar jag sorgen ni varit tvugna att plöja igenom. Det enda jag kan säga är att jag önskar er all lycka med den fina lilla bebisen du har i magen. När den väl kommer kommer det att vara värt ALLT! Att få ett barn är att jämföra med den våldsammaste tonårsförälskelsen man någonsin upplevt gånger en miljon. Det finns i din framtid!  Och din ålder är HELT irrelevant.  Stort GRATTIS!
Svar på tråden Varför skaffa barn när man är 40 plus ?