Inlägg från: isisisis |Visa alla inlägg
  • isisisis

Varför skaffa barn när man är 40 plus ?

papa andreo skrev 2010-08-25 20:41:20 följande:
    Men snälla ge mig en bra anledning till varför man ska vänta tills man är 40 plus. Jag fattar inte
    snacka om idioter på den här sidan alltså
    Bra anledning? Att man vill ha barn? Precis som när man är 30!
  • isisisis

Du är fan inte bättre människa när du är 30 än när du är 40! Riskerna kan elimineras genom kontroller.

• isisisis

Hur gamal är du själv? 22?Kom igen om 20 år  du har ingen ANING om hur du tänker om 20 år!

• isisisis
    lilla V skrev 2010-09-09 17:58:45 följande:

Anledningen till att jag inte hoppas att hon blir gravid är utav den enkla anledningen att hon har alltid satt sina barn före sig själv. Hoppade av sin utbildning när hon fick mig och har sedan dess knegat inom äldreomsorg och trivts men har alltid velat nå längre än så. Nu har hon fått tid till att utbilda sig och är enhets chef för hemtjänsten. Och ja...jag unnar henne verkligen det. Har man väl påbörjat ett liv där man börjar ta hand om sig själv och sina intressen när barnen börjar bli vuxna, reser iväg med sin man utan barn och läger pengar på annat än blöjor, ja då förstår jag att man inte vill tillbaka till småbarnslivet. Du kommer nog inse det själv en dag. Hade varit en annan sak om yngsta var 4 år men nu är han snart 14.

Så förstå mig rätt...
    Har man inga barn sedan tidigare så visst...självklart ska man få försöka om man bara vet vilka risker det innebär.

Mitt yngsta var tidigare 23.Nu har jag tvillingar på 6 månader.
    Vad vet du om din mammas innersta tankar? Kanske skulle hon vilja ha ett till barn? Då skulle du förodigen bli fförbannad om du skulle bli gravid!?
    Du har förmodligen redan tänkt ut att hon ska vara heltidsmormor för ditt kommande eller?
Svar på tråden Varför skaffa barn när man är 40 plus ?