• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 19:19:15 följande:
    Ja precis... denna tråd var ämnad för oss SD-folk egentligen.
    Prata då om SD.
    Jag svarade i tråden för att det började se ut som en"vi snackar skit om invandrare tråd".

Det är nog svårt, att på ett forum starta en tråd där man inte vill att några inlägg bemöts ifrågasättande av oliktänkande. Det har jag iaf aldrig lyckats med.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    emmy skrev 2010-08-20 19:23:43 följande:
    Nja, minns att du skrev något om att lärarna var dåligt utbildade och ibland inte utbildade alls om det var det du menade... det går snabbt här inne :)
    Ja precis, men att det nu finns speciella inriktingar på lärarprogrammet där man läser till SFI lärare, samt en helt fristående program på Sthlm universitet, där man läser till SFI lärare.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 19:22:24 följande:
    Men du var ju först med att komma in som icke-SD-anhängare o börja dra åt andra håll.
    Jag reagerade på ett inlägg om att de som förespråkade mångkultur minsann inte visste hur det var i förorten.
    Eller något liknande.

Jag tycker att de flesta SD kritiker faktiskt är de som umgås med invandrare, bor i invadraräta områden eller har invandrare i familjen.
    SD har starkast stöd på landsorten. Där bor inte de flesta invandrare.
    Beautifully Human
  • emmy
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 19:26:50 följande:
    Ja precis, men att det nu finns speciella inriktingar på lärarprogrammet där man läser till SFI lärare, samt en helt fristående program på Sthlm universitet, där man läser till SFI lärare.
    Det hade jag inte koll på, det är ju absolut positivt enligt min åsikt!
  • Didaj
    Jag misstänker att tråden är till för Sverigedemokraternas väljare av följande anledningar:

* Diskutera antagonistiska påståenden endast med VARANDRA.
    * Diskussioner kring vad de gillar med Sverigedemokraterna som gör att de får deras röst.
    * I propaganda syfte (också kanske? Tänker på TS första inlägg, med SD symbol och webbsideadress)
    * Få stöd av varandra (?) (Det är ju tydligen vidrigt och rasistiskt att vara SDare, så man diskuterar nog media och andra riksdagspartiers påverkan av väljare och partiet också)
  • Ceka86

ursäkta mig vänner men deras politik kommer att leda till att vi inte kommer att ha tacos, pizza, hamburgare, kina mat, wook, sushi, kebab osv ju nu vet jag vi kommer att äta hela tiden varje dag köttbullar o potatismos eftersom det är det enda vi har kommit på här i Sverige......

dessutom måste vi hålla vår tradition o stanna i vår lilla glesta Sverige... vi kan ju inte åka till exempel grekland, spanien, cypern, thailand, amerika osv.... åker man ditt så svikar man sitt land o traditioner

jag undrar oxå kungahuset o fotbolls stjärnor så som Henke/Zlatan om de är svenskar?? så som vitt jag vet så är de invandrare... hmmm??!!!!... vad ska vi göra me de då??

jag fick en lapp igår på posten av SD att de vill lägga ut flera resurer på psykatri o missbrukar... min uppfattning är att de missbrukare, förtidspensionärer, psykis sjuka o därför vill de satsa mer på det

• Ceka86

en grej till vilka kläder ska vi sätta på oss eftersom alla kläder kommer från utlandet??

• sumpbäver
    Ceka86 skrev 2010-08-20 20:09:28 följande:
    ursäkta mig vänner men deras politik kommer att leda till att vi inte kommer att ha tacos, pizza, hamburgare, kina mat, wook, sushi, kebab osv ju nu vet jag vi kommer att äta hela tiden varje dag köttbullar o potatismos eftersom det är det enda vi har kommit på här i Sverige......

dessutom måste vi hålla vår tradition o stanna i vår lilla glesta Sverige... vi kan ju inte åka till exempel grekland, spanien, cypern, thailand, amerika osv.... åker man ditt så svikar man sitt land o traditioner

jag undrar oxå kungahuset o fotbolls stjärnor så som Henke/Zlatan om de är svenskar?? så som vitt jag vet så är de invandrare... hmmm??!!!!... vad ska vi göra me de då??

jag fick en lapp igår på posten av SD att de vill lägga ut flera resurer på psykatri o missbrukar... min uppfattning är att de missbrukare, förtidspensionärer, psykis sjuka o därför vill de satsa mer på det
    Du är inte vidare insatt i saker och ting va?
  • Jossan90
    Ceka86 skrev 2010-08-20 20:09:28 följande:

klart vi kan ha pizza osv, finns svenskar som kan baka pizza,kina mat osv! Jag tror ingen i denna tråden vill slänga ut ALLA indvandrare, men stoppa den nu och ta hand om dem som är här.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!