• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • MirandaSthlm
    Ghostrider skrev 2010-08-20 22:11:55 följande:
    Tack för tråden, har inte läst allt men här är i alla fall en familj som självklart lägger våra röster på SD.Demon
    Vad trevligt. Välkommen Drömmer
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • LaMoi
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 22:13:55 följande:
    Du kanske skulle byta tråd.... du har kommit fel.
    Bara för att jag inte tycker som du?
  • Nice Girl Wrong Place
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:15:41 följande:
    Det irriterar mig ända in i märgen att det finns så pass trångsynta och okunniga människor som du, som inte tänker efter innan de öppnar käften och ska säga något. Kom ihåg vad den här tråden handlar om, håll dig till ämnet!

TACK!
    Jag är varken trångsynt eller okunnig, speciellt inte i denna frågan.
    Läs vad jag skrivit i tråden och rätta mig gärna om jag har fel.

Sedan kan du komma tillbaks och kalla mig okunnig om du anser det.
    Men SD's politik kan jag.
    Beautifully Human
  • emmy
    Ceka86 skrev 2010-08-20 22:09:05 följande:
    Brotten har ökat i samband med när Örresundsbron öppnades. Det är inte invandrare, det är andra utländska brott som inte är bosatta i Sverige och det är vi svenskar som stödjer detta kriminalitet eftersom vi köper insmuglande droger, alkoholo, cigaretter osv....

Om nu de skulle komma in i riksdagen o regeringen o får ut sin välja, få ut alla invandrare. Då kanske vi bör ställa oss några frågor så som:

Vem ska köra kollektivtrafik??
    Vem ska städa våra skolor, arbetsplatser...??
    Vem ska köra oss hem från krogen??..

Enligt Sifo undersökningar så tar invandrare minst 70% av alla låginkomst jobb. Där har vi en tankeställare. svenskar vill inte ta "skit" jobb.

Straffa borde alla göras om de begår någon brott oavsett kön, bakgrund, hudfärg...... Nån gav här förslag att om en invandrare gör ett brott så släng ut invandraren från landet men vad ska vi göra av oss svenskar som begår brott?? Slänga de i havet eller??

Vi måste inse sanningen att invandrare är inte problemet i detta lannd utan det är exempelvis våra stora ungdomsarbetslöshet, miljöklimatet osv.
    HERREGUD, du är alltså "på riktigt"! Menar du på allvar att du anser att VI är rasister i samma inlägg som DU anser att utan invandrare skulle ingen ta jobben du nämner ovan. Alltså behövs invandrare enligt dig för att utföra vad du anser är skitjobb som ingen svensk vill ha. Det är fan DU som är rasisten här. Sandlåda var det ja!
  • MammaG
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 13:53:49 följande:
    Nä för det är itne så lätt att ta rätt person när alla dom misstänker "pratar med brytning, har svart hår, bruna ögon och är ca 170-185 cm lång". Rätt svårt då va.
    Nu är det ju förvisso fastställt att när ett vittne säger att någon "talar med brytning", så kan det lika gärna vara skånska eller någon annan distinkt dialekt. Det som är så trist med sd-anhängare är att ni bara tar åt er påståenden som passar er, att de sedan inte stämmer med verkligheten är inte relevant. Men det har väl att göra med att den profil som tagits fram av den typiske sd-väljaren stämmer på de flesta av er.
  • Färna

Osäker på min röst - men kan inte vara en omöjlighet!

• MammaG
    LaMoi skrev 2010-08-20 22:17:04 följande:
    Du vet, i sann Sverige(o)demokratisk anda. Då måste man följa de lögner som pumpas ut.
  • ohyeahitsme
    Färna skrev 2010-08-20 22:19:55 följande:
    Osäker på min röst - men kan inte vara en omöjlighet!
    Rösta som du tycker känns bäst.

Jag skulle inte kunna tänka mig att rösta på något nuvarande riksdagsparti eftersom de känns korrupta. Samhället faller sönder med brinnande bilar och skolor och politikerna gör ingenting!
  • emmy
    M C skrev 2010-08-20 22:12:00 följande:
    Om vi tänker lite längre än näsan räcker och formulerar motsatsen: vad händer om vi stänger gränsen för krigsflyktingar, politiska flyktingar eller arbetskraftinvandring?

Det är SNORDYRT att uppfostra barn. Vuxna människor som redan kan läsa och skriva? Grat
    Du har rätt vi har så stort behov av arbetskraft i detta land, det är därför sossarnas tv-reklam skildrar en ung arbetslös som inte får vara med för att arbetsmarknaden är full. Vi hade nog klarat oss fint om vi stängde gränserna i några år för att fixa till röran som blivit av felaktig inv.politik. När vi har behov av arbetskraft kan vi öppna dem igen och föra en ansvarsfull inv.politik.
  • MirandaSthlm
    LaMoi skrev 2010-08-20 22:17:04 följande:
    Exakt just därför. Tråden är till för SD-anhängare.

Jag kan ge det massor av länkar till andra trådar där du kan vara emot om du vill.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!