• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • ohyeahitsme
    Jossan90 skrev 2010-08-20 20:59:25 följande:
    Det är inte vårt problem om hans problem i hans hemland. Han skulle skickas hem DIREKT! Då får man fan tänka ett steg längre innan man utför brottet!
    Precis. Och han får gärna ta de andra våldtäktsmännen med sig, oavsett om de är svenskar eller inte... Flört
  • emmy

Straffen för både det ena och det andra behöver skärpas rejält det är en sak som är säker iaf.  Som det ser ut nu skulle ju en våldtäktsman nästintill kunna tycka att det var värt att chansa. :S

• ohyeahitsme
    emmy skrev 2010-08-20 21:09:43 följande:

Straffen för både det ena och det andra behöver skärpas rejält det är en sak som är säker iaf.  Som det ser ut nu skulle ju en våldtäktsman nästintill kunna tycka att det var värt att chansa. :S

Ja, livstid tycker jag. Jag förstår inte varför en våldtäktsman ska slåppas ut och få chans att våldta någon mer? Så många tjejer som mår så dåligt resten av livet. Och vissa orkar inte leva längre alls...
  • Hugful80
    Ceka86 skrev 2010-08-20 20:24:36 följande:
    men om vi ska hålla traditioner då måste vi äta våra mat o inte utländsk mat.... jag säger inte att vi svenskar kan inte baka pizza eller laga kina mat.... men de vill ha Sverige som var på 1800-talet, en fattig land utan kontaker i omvärlden..... men alla har sina åsikter o det här e min åsikt... tämk bara på slutet av 1800-talet och i början av 1900-talet hur många svenskar utvandrade till USA....
    Man kan anamma maträtten utan att ta hit kocken.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Jossan90
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 21:02:45 följande:
    Precis. Och han får gärna ta de andra våldtäktsmännen med sig, oavsett om de är svenskar eller inte... Flört
    haha ja precis
  • ohyeahitsme
    Hugful80 skrev 2010-08-20 21:19:20 följande:
    Man kan anamma maträtten utan att ta hit kocken.
    Mata inte trollen! Mänskan har inte en aning om vad SD är för parti eller vill föra för politik. Så ignorera dem som bara provocerar utifrån sin egen dumhet, så diskuterar vi SD's politik som tråden är till för!

Om någon inte ger sig så är det väl bara att anmäla...
  • MirandaSthlm
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 21:27:20 följande:
    Mata inte trollen! Mänskan har inte en aning om vad SD är för parti eller vill föra för politik. Så ignorera dem som bara provocerar utifrån sin egen dumhet, så diskuterar vi SD's politik som tråden är till för!

Om någon inte ger sig så är det väl bara att anmäla...
    Där har du en poäng. Drömmer
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • Hugful80
    Smultron ett skrev 2010-08-20 20:40:51 följande:
    Men de i utlandet som gör kläderna behandlas ju som slavar och det borde väl vara bra enligt SD?
    Varför skulle det vara bra med slavliknande arbetsförhållanden enligt SD? Förklara dig.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • ohyeahitsme

Sverigedemokraterna har varit inne mycket på hur mycket hela systemet kostar, löner för riksdagspolitiker osv. Förmodligen blir SD's riksdagsmän lika giriga som alla andra när de väl är i riksdagen, men vad tycker ni andra?

Jag tycker gott att lönerna kan gå ned lite grand för politiker. John F Kennedy i USA jobbade ju gratis som president. Det är väl en ära nog att få leda landet, man måste ju inte ha miljoner i lön och fallskärmar för det. Det får ju inte vi andra?

40-50 tusen för ett statsråd duger väl anser jag. Att ha varit minister är ju en grym merit även efter politikerkarriären. Och kom inte med att politiker i andra länder tjänar mer. Andra länder är större och bara för att de gör fel så behöver inte Sverige göra det...

Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!