• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • MirandaSthlm

men som sagt...all reklam är bra reklam...

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 17:35:21 följande:
    Ja som vanligt.. politisk hetsjakt mot SD-anhängare. Inte ens i vår egna lilla tråd får vi vara ifred. haha
    Hetsjakt?
    Startar jag en tråd om "Vi som röstar på MP" vet jag att högern kommer dit och ifrågasätter.
    Varför får jag känslan av att SDare är så...ömtåliga?

Ni vill rösta på detta parti, ingen har kallar er rasister eller liknande i denna tråd, utan utmanat partiets åsikter.
    Inget konstigt med det.
    Beautifully Human
  • Uhngoliant
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 18:00:00 följande:
    Hetsjakt?
    Startar jag en tråd om "Vi som röstar på MP" vet jag att högern kommer dit och ifrågasätter.
    Varför får jag känslan av att SDare är så...ömtåliga?

Ni vill rösta på detta parti, ingen har kallar er rasister eller liknande i denna tråd, utan utmanat partiets åsikter.
    Inget konstigt med det.
    Fast det är väl ändå ingen som har att göra med vad man röstar på? Jag skiter högakningsfullt i vad du röstar på och varför.
    Tycker det är otroligt barnsligt att disskutera partiets åsikter med personer som redan sagt att de tänker rösta på det. Sen om du tycker det är rätt eller fel hör inte hit. Det finns redan trådar där man disskuterar SD syftet med denhär tråden var att vi som röstar på SD ska få ventillera oss.
    ♥IDUN♥
  • Nice Girl Wrong Place
    Uhngoliant skrev 2010-08-20 18:16:16 följande:
    Fast det är väl ändå ingen som har att göra med vad man röstar på? Jag skiter högakningsfullt i vad du röstar på och varför.
    Tycker det är otroligt barnsligt att disskutera partiets åsikter med personer som redan sagt att de tänker rösta på det. Sen om du tycker det är rätt eller fel hör inte hit. Det finns redan trådar där man disskuterar SD syftet med denhär tråden var att vi som röstar på SD ska få ventillera oss.
    Ja det gör jag också i generella fall.
    Men när det kommer till SD protesterar ju många, vad tror du det beror på?

Är det barnsligt att diskutera partiers åsikter?
    Jag tycker det är intressant. På nätet, i livet och genom partidebatter. Det är ju det politik handlar om!

Jag diskuterar inte om det är rätt eller fel av er att rösta på SD, men många gånger läser man påståenden, som ÄR felaktiga, säger man något som är fel, så reagerar människor.
    Beautifully Human
  • Krokodila

Det jag mest förundras över är att dom flesta i sverige är för demokrati och åsiktsfrihet,bara du inte tycker annorlunda. Jag pratar inte om att jag är Sverigedemokrat förutom med mina närmaste vänner och familj. Inte för att jag inte står för mina åsikter utan för att jag inte orkar höra löjliga harranger om att jag är fascistisk lagd och rasist. Fascist är du om du inte klarar av att någon annan har en annan åsikt än dig själv,så vem är egentligen fascist ?

• Nice Girl Wrong Place
    Krokodila skrev 2010-08-20 18:39:52 följande:
    Det jag mest förundras över är att dom flesta i sverige är för demokrati och åsiktsfrihet,bara du inte tycker annorlunda. Jag pratar inte om att jag är Sverigedemokrat förutom med mina närmaste vänner och familj. Inte för att jag inte står för mina åsikter utan för att jag inte orkar höra löjliga harranger om att jag är fascistisk lagd och rasist. Fascist är du om du inte klarar av att någon annan har en annan åsikt än dig själv,så vem är egentligen fascist ?
    Det där argumentet kan vi lätt vända på och använda till min fördel i tråden.
    Beautifully Human
  • emmy
    Anova skrev 2010-08-20 17:35:33 följande:
    Det är lite Sverigedemokraternas melodi.. Jag tvivlar på att protektionism är det vi bör eftersträva, ingen ekonomi tjänar på att bygga murar, i synnerhet kring frågor så som miljön (en hållbar framtid). Personligen tror jag på ett globalt samhälle, och det är en av anledningarna jag inte röstar på SD. 
    Haha jag var ju iofs ironisk där, jag tycker att det är intressant med diskussion, vill alltid höra olika synpunkter och försöka se saker ur olika perspektiv! 
  • emmy

(citerade fel inlägg av anova, skulle vara svar på att detta skulle vara en ryggdunkartråd för enbart anhängare)

• Anova
    emmy skrev 2010-08-20 18:58:18 följande:
    Haha jag var ju iofs ironisk där, jag tycker att det är intressant med diskussion, vill alltid höra olika synpunkter och försöka se saker ur olika perspektiv! 
    Jag uppfattade inte ironin.. Det är många sverigedemokrater som föredrar protektionism före globalisering.

Det är diskussioner som är grunden i all politik, tycker jag, tänk vad tråkigt om alla tyckte samma.. Själv är jag ju insnöad ekonom och ser saker och ting som kanske inte en lärare gör.. och jag ser inte saker och ting som läraren ser.. Så diskussion det behövs verkligen.. Sen behöver man ju inte vara överens
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!