• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Ceka86

men om vi ska hålla traditioner då måste vi äta våra mat o inte utländsk mat.... jag säger inte att vi svenskar kan inte baka pizza eller laga kina mat.... men de vill ha Sverige som var på 1800-talet, en fattig land utan kontaker i omvärlden..... men alla har sina åsikter o det här e min åsikt... tämk bara på slutet av 1800-talet och i början av 1900-talet hur många svenskar utvandrade till USA....

• emmy

Oj, ta nu inte trollandet på allvar!   :) 

• ohyeahitsme

Okej, om jag skriver ett inlägg som har med tråden att göra då.

Kriminalpolitik
    Vi har ju sett ett ganska kraftigt uppsving vad gäller brottslighet i Sverige. I USA har man ett system "three strikes out". Dvs, när man hamnar i domstol en tredje gång för ett brott så har rättegången möjlighet att döma personen till fängelse på 25 år till livstid. har man bränt tre chanser i livet att göra rätt, så anses man ha försuttit sin chans.

Tankar kring det?

Bakom varje brott finns (minst) ett brottsoffer...

• Smultron ett
    Ceka86 skrev 2010-08-20 20:11:25 följande:
    en grej till vilka kläder ska vi sätta på oss eftersom alla kläder kommer från utlandet??
    Men de i utlandet som gör kläderna behandlas ju som slavar och det borde väl vara bra enligt SD?
    Jag är den som är den!
  • emmy
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 20:40:31 följande:

Kriminalpolitik
    Vi har ju sett ett ganska kraftigt uppsving vad gäller brottslighet i Sverige. I USA har man ett system "three strikes out". Dvs, när man hamnar i domstol en tredje gång för ett brott så har rättegången möjlighet att döma personen till fängelse på 25 år till livstid. har man bränt tre chanser i livet att göra rätt, så anses man ha försuttit sin chans.

Tankar kring det?

I USA så gäller detta även om man snor ett kexchoklad vid tre tillfällen vilket inte känns särskilt trevligt. En sådan lag måste ju stå i proportion till brottets omfattning.
  • Jossan90

sen tycker jag sverige måste skärpa reglerna. Kommer man till sverige från ett krigsdrabbat land och gör ett brott här så ska man hem DIREKT. Inga andra chanser och man ska tala om det för dem när de kommer till sverige så de vet konsekvenserna.

• Ökänd
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 20:40:31 följande:

Kriminalpolitik

Tankar kring det?

Tankar kring det: Titta på brottsligheten i USA. Är det där vi vill hamna? Svaret på låg brottslighet tror jag till största delen bygger på förebyggande åtgärder snarare än höga straff. När straffet delas ut finns ju redan ett (eller flera) brottsoffer. Alltså har samhället redan misslyckats.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • ohyeahitsme
    Jossan90 skrev 2010-08-20 20:48:17 följande:

sen tycker jag sverige måste skärpa reglerna. Kommer man till sverige från ett krigsdrabbat land och gör ett brott här så ska man hem DIREKT. Inga andra chanser och man ska tala om det för dem när de kommer till sverige så de vet konsekvenserna.

Nej, jag håller med. Vi hade ett fall häromåret med en afrikansk man som tvingade sig in hos en kvinna och våldtog henne brutalt. Men han fick stanna pga omständigheterna i hemlandet. Om något år är han en fri man igen och vi kan vara helt säkra på att nån annan kvinna kommer att bli våldtagen...
  • ohyeahitsme
    Ökänd skrev 2010-08-20 20:55:44 följande:
    Tankar kring det: Titta på brottsligheten i USA. Är det där vi vill hamna? Svaret på låg brottslighet tror jag till största delen bygger på förebyggande åtgärder snarare än höga straff. När straffet delas ut finns ju redan ett (eller flera) brottsoffer. Alltså har samhället redan misslyckats.
    Ja, det jag menar. I Kalifornien där detta införts har brottsligheten sjunkit ordentligt. Jämför man med jämförbara stater så ligger USA mycket bra till jämfört med Sverige. Man bör ju jämföra med stater som har en likvärdig etnisk sammansättning, då svarta amerikaner är mycket kraftigt överrepresenterade i brott. Så Lousiana är en dålig stat att jämföra med.

Sverige är inte så fridfullt som många tror, i förorterna är brottsligheten relativt hög. Med stor risk för att råka ut för våldsbrott. Samma sak börjar gälla stadskärnorna i de större städerna. Så sent som idag högg en afrikansk man oprovocerat ned en kvinna i Linköping t.ex.
  • Jossan90
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 20:55:56 följande:
    Nej, jag håller med. Vi hade ett fall häromåret med en afrikansk man som tvingade sig in hos en kvinna och våldtog henne brutalt. Men han fick stanna pga omständigheterna i hemlandet. Om något år är han en fri man igen och vi kan vara helt säkra på att nån annan kvinna kommer att bli våldtagen...
    Det är inte vårt problem om hans problem i hans hemland. Han skulle skickas hem DIREKT! Då får man fan tänka ett steg längre innan man utför brottet!
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!