• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Marlean

Visst ska det finnas en tråd för de som röstar för SD också, tyvärr blir de inte mycket klokare för det. Missnöjespartier har lätt att få vissa personers röster tyvärr...

• Victoria86

ohyeahitsme, var har du fått faktan om att kriminaliteten har fått ett uppsving? det stämmer ju inte. varför använda sig av argument när faktan är inkorrekt?

• LaMoi
    Fuskmamma skrev 2010-08-20 12:27:26 följande:
    Så fort man säger att man ska röst på SD blir man placerad i en liten box av rasister.. Så fel.
    Inte så konstigt kanske?? Vad har IDIOTERNA visat.. att de är rasister!

Som någon annan skrev.. att man inte ska lägga pengar på invandrare utan till skola och vård... herregud säger jag bara! Hur vore det om det blev krig i sverige och vi var tvungna att flytta någon annanstans... och dom där skulle hata oss för att vi var svenskar och inte kunde deras språk och hellre vill lägga pengar på annat ist för att rädda våra liv? Det är så egoistiskt så jag blir mörkrädd! Sjukt är vad det är!
  • Marlean

I Skaraborg var det mindre brott än förra året i år. Trots alla kabelstölder och annat.

• emmy
    Marlean skrev 2010-08-20 21:41:00 följande:
    Visst ska det finnas en tråd för de som röstar för SD också, tyvärr blir de inte mycket klokare för det. Missnöjespartier har lätt att få vissa personers röster tyvärr...
    Hur ska de som är missnöjda med alla andra partier i vissa frågor rösta enligt dig då? Ska de rösta blankt så att regerande politiker inte har en aning om åt vilket håll missnöjet är riktat? Om SD kommer in i riksdagen vet övriga partier åtminstone var i missnöjet ligger och vad de behöver fixa till i sina program för att få över dessa väljare till sig.
  • Marlean

emmy Man kan ju engagera sig politiskt i ett icke rasistiskt baserat parti (det mest rasistiska av de "vanliga" är ju Fp) och förändra inifrån.

• emmy
    LaMoi skrev 2010-08-20 21:42:46 följande:
    Inte så konstigt kanske?? Vad har IDIOTERNA visat.. att de är rasister!

Som någon annan skrev.. att man inte ska lägga pengar på invandrare utan till skola och vård... herregud säger jag bara! Hur vore det om det blev krig i sverige och vi var tvungna att flytta någon annanstans... och dom där skulle hata oss för att vi var svenskar och inte kunde deras språk och hellre vill lägga pengar på annat ist för att rädda våra liv? Det är så egoistiskt så jag blir mörkrädd! Sjukt är vad det är!
    Detta har du förstås tagit reda på genom att grundligt läsa SDs partiprogram och inte aftonbladet? Diskussionerna på sandlådenivå har vi redan haft i femtioelva trådar, kan vi slippa dessa här tack?
  • JessiWill

Härligt ^^ Bästa tråden på ett tag nu :)

Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • emmy
    Marlean skrev 2010-08-20 21:50:04 följande:
    emmy Man kan ju engagera sig politiskt i ett icke rasistiskt baserat parti (det mest rasistiska av de "vanliga" är ju Fp) och förändra inifrån.
    Men vilken fantastisk idé, jag tror att jag går med i sossarna eller nej, varför inte göra det till en utmaning, jag går med i vänstern och försöker förändra deras parti inifrån! Självklart håller du med det parti du röstar på  i samtliga frågor på varenda punkt.
  • MirandaSthlm

Jag tycker iaf SD har bra en sund syn på:
    Brottsligheten, dom äldre och Invandringen.

Dom andra partierna har typ gjort sitt enligt mej och man märker inte av nån skillnad heller. Same shit all the time.

Och jag tror inte SD bara har väljare på landsbyggden utan över hela Sverige som växer ju närmare valet vi kommer. Ska bli riktigt spännande den 19 sept. Vi får ladda med popcorn och läsk då och vifta med våra blåsippor. haha

Om det vore val i dag skulle Sverigedemokraterna  få 7,2 procent av väljarsympatierna, enligt en ny opinionsundersökning.
    Drömmer

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!