• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 22:27:40 följande:
    Men suuck....
    Varför suck?
    Det hon säger är ju sant.
    SD kanske inte är uttalade rasister i dag. Men det är ett i grunden rasistiskt parti, det är ju knappast en hemlighet.
    Numer är de mest främlingsfientliga, det kan du inte förneka.

Som sagt, rösta på vad du vill men det är ju många som får känslan (genom att delta i alla dessa trådar) att många som röstar på SD inte verkar veta vad de röstar på. En del är pålästa, men inte alla.
    Beautifully Human
  • emmy
    Mamma till V 08 skrev 2010-08-20 22:25:02 följande:
    Jag tittade på Lena Sundströms program "de kallas rasister2 & för mig är det solklart att SD i grunden är ett rasistiskt parti. De som säger "jag är inte rasist", men röstar på SD måste verkligen vara grundlurade eller bara lite mindre begåvade.

Tyckte speciellt om att hon tog upp hur SD påstår att svenskarna föder för några barn, för att i nästa stycke påstå att invandrarna föder för många. Det är alltså bara vissa barn som är önskvärda?

Jag tänker inte ge mig närmare in i detta mer än så. Men jag hoppas verkligen ni som röstar på SD läst hela partiprogrammet och satt er in i vad det är ni röstar på. För det var ju någon i programmet som tyckte SD var ointressanta och ändå tänkte rösta på dem. Programmet gick på tv4 och jag tror det fortfarande ligger kvar en länk där om ni vill titta på det.
    Hahaha förlåt men "jag tittade på en extremt vinklad dokumentär på tv4 och i den sa de till mig att SD är rasister och då är det så, för vinklade dokumentärer visar alltid den enda sanningen!" Du har förstås också läst partiprogrammet ordentligt som kommer in här och uttalar dig? Eller tv4 är din enda källa?
  • ohyeahitsme
    Mamma till V 08 skrev 2010-08-20 22:25:02 följande:
    Jag tittade på Lena Sundströms program "de kallas rasister2 & för mig är det solklart att SD i grunden är ett rasistiskt parti. De som säger "jag är inte rasist", men röstar på SD måste verkligen vara grundlurade eller bara lite mindre begåvade.
    Med Danskhataren Lena Sundström? Vilken opartisk information... Glad

Bara för att man inte vill öppna gränserna för alla människor i hela världen så är man inte rasist. Du kan ju annars ge oss alla här på FL din hemadress så åker alla som vill hem till dig ikväll. Det är väl okej? Du tycker inte om oss om vi inte får bo med din familj i ditt hem. Faktum är att du nog helst av allt vill utrota oss eftersom du inte släpper in en massa okända människor i ditt hem...
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-08-20 22:31:26 följande:
    Såna här saker gör att man funderar iaf....

Två brutala dåd på en vecka i samma län (med över 420.000 invånare)...

Brutalt knivdåd den 20/8

"Han beskrivs som mörkhyad med kort, taggigt hår och bar kavaj "

Brutal våldtäkt den 18/8

"30-åringen som misstänks för våldtäkten i Rejmyre häktades på fredagen. Mannen skulle ha utvisats ur Sverige redan sommaren 2006"

Nice!
    Jag visste att du skulle komma.

Invandrare begår brott här och svenskar begår brott utomlands.
    95% av alla invandrare har aldrig misstänkts för något brott.
    Det finns en överrepresentation som vi gått igenom 2 miljoner gånger.
    Känns det rätt att kollektivt bestraffa?
    Att ogilla invandrare för att en minoritet är kriminella?
    Det är ju inte logiskt någonstans.
    Beautifully Human
  • emmy
    LaMoi skrev 2010-08-20 22:27:54 följande:
    Varför starta en tråd om man inte kan ta all kritik?
    Varför ge kritik om man uppenbarligen inte är särskilt insatt?
  • StilaM

Konstaterar att min fördom om att Sverigedemokrater inte kan stava eller för övrigt uttrycka sig med korrekt svenska stämmer. Förstår att FP inte är något alternativ för er. Tänk om de en dag får igenom sina språkprov som grund för medborgarskap - då blir det tvångsexil för hela bunten!

• MirandaSthlm

Ok  ni som inte gillar SD kan väl vara snälla och ta ut era aggretioner i andra anti-sd-trådar än just denna?

Ska väl inte vara så svårt.

Här är länkar där ni kan härja runt och vara hur anti ni vill:

www.familjeliv.se/Forum-5-65/m53985561.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-65/m52439073.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-65/m53755700.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m54033849.html

Tack!

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • Jossan90

man kan inte ens få en jävla lägenhet nu för tiden. Vi är för många. Man får fan bo hemma tills man är 30 år nu för tiden.

• MirandaSthlm
    Ammi84 skrev 2010-08-20 22:29:06 följande:

Till TS: Länken fungerar inte

Jodå.. men tror deras hemsida är överbelastad så det tar lite tid. Drömmer
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 22:37:09 följande:
    Jag visste att du skulle komma.

Invandrare begår brott här och svenskar begår brott utomlands.
    95% av alla invandrare har aldrig misstänkts för något brott.
    Det finns en överrepresentation som vi gått igenom 2 miljoner gånger.
    Känns det rätt att kollektivt bestraffa?
    Att ogilla invandrare för att en minoritet är kriminella?
    Det är ju inte logiskt någonstans.
    Det är bara jag och Leif GW Person som anser att problemet är stort och växer?
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!