• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • MirandaSthlm
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:51:16 följande:
    jo, du påstår att man är rasist om man röstar på SD. Jag får gärna vara rasist i era ögon men jag vet att jag inte är det. känner många indvandrare som jag tycker om. Så hur kan jag vara rasist eller alla vi andra som röstar på SD?
    Typ samma här.
    Jag har varit gift med en jugoslav och pappan till min dotter är halvt tjeckisk så min dotter är alltså 25% tjeckisk.
    Och en av mina bästa killkompisar är arab. Och ändå röstar jag på SD men blir kallad rasist hela tiden!
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • Jossan90
    StilaM skrev 2010-08-20 23:01:35 följande:
    Att de bara vågade. Invandrare som bor i Sverige borde ju gå runt i en konstant halvbugning och mumla "tacktacktacktacksåmycket" när vi nu varit så jävla schyssta och släppt in dem, liksom.
    ja typ, hade jag kommit från ett krigsdrabbat land så hade jag inte snackat skit om deras land framför dem! De kan man göra hemma.
  • ohyeahitsme
    Sixxty skrev 2010-08-20 23:02:10 följande:
    Men hur var det nu. Var inte bostadsbristen invandrarnas fel? Annars kan du alltid flytta hit upp, här rivs det hyreslägenheter.
    Haha, jaha, du bor i Norrland i obygden någonstans? Så du menar att hon ska tvingas flytta pga etniskt våld?

Dvs etnisk rensning, och vips har vi fått en förespråkare av folkrättsbrott i tråden. Välkommen!
  • Jossan90
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 23:02:09 följande:
    Ni gör ju samma sak!

Invandrare snackar skit om svenskar, svenskar snackar skit om invandrare, ni säger svartskalle, de säger svenne, i alla gymnasieskolor, på alla arbetsplatser, snackar folk skit, om allt och alla och väldigt ofta.

Ska vi förbjuda någon att uttrycka sig negativt om Sverige eller svenskar?
    I sådana fall skulle ju förbudet fungera omvänt också och då skulle ju inte SD existera.
    Jag kallar aldrig någon svartskalle, lite mer vett har jag! Sedan vill inte ha hela släkten efter mig.
  • emmy
    Thi 08 skrev 2010-08-20 22:47:06 följande:
    Just det om barnafödande går att läsa på deras hemsida. Det är information som hon hämtat från den. Har du läst den?
    Ja, det har jag faktiskt och jag har även upprepade gånger uttalat mig om att jag INTE tycker att SD har rätt på alla punkter. Det tycker antagligen inte du heller att det parti du kommer att rösta på har?
  • Jossan90
    Sixxty skrev 2010-08-20 23:02:10 följande:
    Men hur var det nu. Var inte bostadsbristen invandrarnas fel? Annars kan du alltid flytta hit upp, här rivs det hyreslägenheter.
    Jo det är det, men varför sätter dem alla i storstäderna? De kan man undra..
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 23:01:12 följande:
    Haha, ja, det bor samer här i Stockholm också och det bor svenskar i Norrland. Inte förvirrade, men vi pratade om ursprungsbefolkning, inte sant? Du påstod att samer är den svenska ursprungsbefolkningen, det är osant. Samer är en av Sveriges två ursprungsbefolkningar, en ursprungsbefolkning som blivit mycket illa behandlad dessutom.

Håll dig till fakta så slipper du ljuga, det är bara pinsamt...
    Samer som bor och alltid har bott i dessa områden. Inte à la jag är same och jobbar inom media i Stockholm, utan jag är same och driver min farfars farfars farfars renbruk eller fiske. Utöver samerna har Sverige ingen ursprungsbefolkning, utan rivaliserande stammar från huvudsakligen germanskt ursprung (men även annat ursprung) som kommit och gått, grundat städer och kulturer. Att tala om EN ursprungsbefolkning som är svensk är lika pinsamt som att tänka på att 4 % av Sveriges befolkning kan tänka sig att rösta på SD. 
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 23:03:24 följande:
    Typ samma här.
    Jag har varit gift med en jugoslav och pappan till min dotter är halvt tjeckisk så min dotter är alltså 25% tjeckisk.
    Och en av mina bästa killkompisar är arab. Och ändå röstar jag på SD men blir kallad rasist hela tiden!
    Problemet är att jag inte påstod det.
    Jag bad Jossan citera mig, där jag påstod det.
    För jag gillar inte att någon lägger ord i min mun.
    Jag väntar fortfarande på att bli citerade, när jag enligt Jossan påstod att alla som röstar på SD är rasister.

Och rent hypotetiskt är det inget som säger att man inte kan vara rasist bara för att man har en polare som är arab.
    Beautifully Human
  • Thi 08
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:56:27 följande:
    Jag har också råkat ut för rasister några gånger. Fast de har inte bara pratat om mig, utan hotat mig pga mitt ursprung. De har inte dunkat mig i ryggen och sagt att jag är okej, utan kränkt mig på olika sätt. Vad än värre är, är att det verkar bli allt mer okej att vara rasist i Sverige, jag hoppas att Sverigedemokraterna kan ändra på det.
    Det är tydligt varför du röstar på SD nu. tack så hemskt mycket för att du klargjorde det inför alla Och precis som du låter nu, så låter alla som röstar på SD och verkar inom SD i grunden. Tack!
  • Jossan90
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 23:04:38 följande:
    Haha, jaha, du bor i Norrland i obygden någonstans? Så du menar att hon ska tvingas flytta pga etniskt våld?

Dvs etnisk rensning, och vips har vi fått en förespråkare av folkrättsbrott i tråden. Välkommen!
    oh nej jag vill inte flytta upp till norrland, jag mitt jobb här och mina vänner.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!