• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Thi 08
    Ceka86 skrev 2010-08-20 23:03:21 följande:

Lycka till med era röstande. Vi kan väll ta upp detta ämne igen om 4 år, för då kan vi se resultat av vad SD åstad kommit och hur långt de har kommit.

Rätta mig gärna om jag har fel men år 2006 så blev många SD kommunala kandidater utsparkade för att de kunde inte göra sitt jobb och vistte inte hur de skulle göra dessutom var de bidragsfuskare, förtidspensionärer och alkoholister. Jag både i Karlskrona då där SD var starkast.

Blir man bara av med alla fifflande invandrare så blir det ju mkt pengar över till fifflande SD:are. Förstår du väl
  • Ceka86
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 23:03:24 följande:
    Typ samma här.
    Jag har varit gift med en jugoslav och pappan till min dotter är halvt tjeckisk så min dotter är alltså 25% tjeckisk.
    Och en av mina bästa killkompisar är arab. Och ändå röstar jag på SD men blir kallad rasist hela tiden!
    Det får du avgöra själv om du är rasist eller inte men ta reda på grundlig fakta vad de står för.

Jag tror många här som har bestämt sig för att rösta på SD har inte nån grundlig fakta utan gör det för att det är nåt nytt och "fräscht", det som att prova droger utan att veta vad det är för biverkningar, men skadan är redan skedd då.

Sorligt men sant, man lär sig väll sin läxa i efterhand. Vilket hela vårt samhälle kommer att uppleva om ett par.
  • emmy
    StilaM skrev 2010-08-20 22:48:43 följande:
    Mmmm. Fast min farmor är ryss, min sambo utomeuropé och hälften av mina vänner likaså. Dessutom är jag normalbegåvad och välutbildad och har en normal dos empati. Med andra ord kommer jag aldrig att rösta på SD.
    Du tycker förstås också att de områden som är väldigt invandrartäta är väl fungerande och du bor redan i ett av dessa eller planerar att bosätta dig där inom snar framtid för att uppleva mångkulturen på nära håll? Dina barn kan ju då få chansen att gå på en av de väl fungerande skolorna där och få riktiga toppbetyg som de andra eleverna? 

Anser ni som är "mot" att det är en bra idé att låta inv,politiken fortsätta se ut som den gjort ett tag nu?  
  • StilaM
    emmy skrev 2010-08-20 23:13:01 följande:
    Du tycker förstås också att de områden som är väldigt invandrartäta är väl fungerande och du bor redan i ett av dessa eller planerar att bosätta dig där inom snar framtid för att uppleva mångkulturen på nära håll? Dina barn kan ju då få chansen att gå på en av de väl fungerande skolorna där och få riktiga toppbetyg som de andra eleverna? 

Anser ni som är "mot" att det är en bra idé att låta inv,politiken fortsätta se ut som den gjort ett tag nu?  
    Javisst. Bor i Botkyrka. Många bra skolor. Tenstas grundskolor och gymnasium är förövrigt utmärkta och får goda vitsord från Stockholm stads skolinspektion. Och vet du: invandrare är inte läskiga!

Klart det finns problem med integrationen i Sverige, men lösningen är inte att skicka hem alla invandrare, stänga gränserna och börja leka i incest-pölen. Vi svenskar är inte alltid så förträffliga som vi gärna vill tro, och lite nya perspektiv ger oss mycket. Jag är heller inget fan av hårda-nypor-retoriken. Tycker bara att det låter som en evig loop av Fox News...
  • emmy
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:56:27 följande:
    Jag har också råkat ut för rasister några gånger. Fast de har inte bara pratat om mig, utan hotat mig pga mitt ursprung. De har inte dunkat mig i ryggen och sagt att jag är okej, utan kränkt mig på olika sätt. Vad än värre är, är att det verkar bli allt mer okej att vara rasist i Sverige, jag hoppas att Sverigedemokraterna kan ändra på det.
    WORD på den!
  • emmy
    Ceka86 skrev 2010-08-20 23:03:21 följande:

Lycka till med era röstande. Vi kan väll ta upp detta ämne igen om 4 år, för då kan vi se resultat av vad SD åstad kommit och hur långt de har kommit.

Rätta mig gärna om jag har fel men år 2006 så blev många SD kommunala kandidater utsparkade för att de kunde inte göra sitt jobb och vistte inte hur de skulle göra dessutom var de bidragsfuskare, förtidspensionärer och alkoholister. Jag både i Karlskrona då där SD var starkast.

Haha själv är du förstås hjärnkirurg? Gå och lägg dig, it's past your bedtime!
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-20 23:17:31 följande:
    Javisst. Bor i Botkyrka. Många bra skolor. Tenstas grundskolor och gymnasium är förövrigt utmärkta och får goda vitsord från Stockholm stads skolinspektion. Och vet du: invandrare är inte läskiga!

Klart det finns problem med integrationen i Sverige, men lösningen är inte att skicka hem alla invandrare, stänga gränserna och börja leka i incest-pölen. Vi svenskar är inte alltid så förträffliga som vi gärna vill tro, och lite nya perspektiv ger oss mycket. Jag är heller inget fan av hårda-nypor-retoriken. Tycker bara att det låter som en evig loop av Fox News...
    Låt mig gissa, typ Tullinge...
  • MirandaSthlm
    Ceka86 skrev 2010-08-20 23:11:20 följande:
    Det får du avgöra själv om du är rasist eller inte men ta reda på grundlig fakta vad de står för.

Jag tror många här som har bestämt sig för att rösta på SD har inte nån grundlig fakta utan gör det för att det är nåt nytt och "fräscht", det som att prova droger utan att veta vad det är för biverkningar, men skadan är redan skedd då.

Sorligt men sant, man lär sig väll sin läxa i efterhand. Vilket hela vårt samhälle kommer att uppleva om ett par.
    Egentligen är det väl min ensak vad jag är och inte är. Inte din. Jag går väl inte på dej som en ångvält för du tycker om tex sosarna som inte har ett smack att erbjuda.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • Ammi84
    emmy skrev 2010-08-20 22:56:42 följande:
    Du ser det som kränkningar, jag vet muslimska tjejer som snarare ansett att det var omtanke och oro eftersom dessa saker mycket väl hade kunnat vara en del av (är/har varit) deras vardag. Nåja, delen med bortgiftet iaf. Sen undrar jag, om det är typiskt muslimskt att ha den uppväxt du har, varför ser man ALDRIG tjejer i slöja ensamma på kvällstid på stan (Inte i Malmö iaf)? En gång satt en två tjejer i slöja och fikade på esspressohouse efter nio på kvällen, de hade en morbror eller nåt med sig. Men trots att han var med så reagerade jag för det är ingen vanlig syn. Var är alla dessa fria muslimtjejer? Inte är de med slöja ute och klubbar iaf?  

Uppenbarligen begår invandrare en del brott, annars ljuger min vän som jobbar i fängelset. Enligt henne är det mycket (!) fler invandrare än svenskar där.
    Ja, jag se det som krönkning då jag ALDRIG ens antytt att jag skulle ha problem hemma utan hon tog för givet att kommer en muslimsk tjej inte till skolan så har hon blivit bortgift. Det kunde finnas femtioelva andra anledningar till rf jag inte dök upp, men hon drog endast denna!

Jag säger att det är typiskt muslimskt då det är den uppväxten jag och de andra tjejerna i min släkt haft. HU rdina vänner blivit behandlade handlar enligt mig mer om deras manliga släktingars förhållningssätt till kvinnor och inte hur islam ser på kvinnan. Det finns ju svenska män (SD-anhängare bland annat) som anser att kvinna ska stanna hemma och föda barn och uppfostra dessa. Eller är dessa män kanske smygmuslimer...?
    Hur ska jag kunna veta varför inet andra muslimska tjejer i slöja går ut...ta och fråga dem istället för att dra egna slutsatser. Jag talar bara om vad jag som muslimskt tjej har upplevt, i samhället och i min familj.

Det där med brotten...som sagt och skrivet flera ggr tidigare. Invandrare döms och anklagas i större grad än "svenskar", spciellt invandrar ungdomar av det manliga könet. Att begå brott har INGENTING med etnicitet att göra för då skulle ju i princip ALLA utanför Sveariket vara kriminella! Alternativt...du har större chans att bli kriminell på din semsterresa till Thailand då du under den perioden kommer vara invandrare i ett annat land...
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 23:21:33 följande:
    Låt mig gissa, typ Tullinge...
    Nix pix, mitt i miljonprojektet i Storvreten.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!