• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-20 23:05:56 följande:
    Samer som bor och alltid har bott i dessa områden. Inte à la jag är same och jobbar inom media i Stockholm, utan jag är same och driver min farfars farfars farfars renbruk eller fiske. Utöver samerna har Sverige ingen ursprungsbefolkning, utan rivaliserande stammar från huvudsakligen germanskt ursprung (men även annat ursprung) som kommit och gått, grundat städer och kulturer. Att tala om EN ursprungsbefolkning som är svensk är lika pinsamt som att tänka på att 4 % av Sveriges befolkning kan tänka sig att rösta på SD. 
    Enligt United Minds är det 6,5% som stöder SD nu, men ja, jag kan hålla med om att det är pinsamt att det inte är fler.
  • Ceka86
    emmy skrev 2010-08-20 23:21:14 följande:
    Haha själv är du förstås hjärnkirurg? Gå och lägg dig, it's past your bedtime!
    Ja, jag har alla fall sunt förnuft till skillnad mot andra...  Vi får se vem som har rätt eller fel om ett par år. Jag har åtimnstone fakta. Du lägger ner tid på att motbevisa mig men inte att bevisa att ni har andra saker i åtanke.
  • Fru U

Vill bara klaragöra att jag inte frivilligt satte hjälpsam på denna tråd, det är min förbannade dator som inte gillar fl särdeles mycket

Svaren bor i hjärtat
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-20 23:24:15 följande:
    Nix pix, mitt i miljonprojektet i Storvreten.
    Fortfarande södra Botkyrka...
  • emmy
    StilaM skrev 2010-08-20 23:17:31 följande:
    Javisst. Bor i Botkyrka. Många bra skolor. Tenstas grundskolor och gymnasium är förövrigt utmärkta och får goda vitsord från Stockholm stads skolinspektion. Och vet du: invandrare är inte läskiga!

Klart det finns problem med integrationen i Sverige, men lösningen är inte att skicka hem alla invandrare, stänga gränserna och börja leka i incest-pölen. Vi svenskar är inte alltid så förträffliga som vi gärna vill tro, och lite nya perspektiv ger oss mycket. Jag är heller inget fan av hårda-nypor-retoriken. Tycker bara att det låter som en evig loop av Fox News...
    Jag är uppvuxen i invandrartätt omr. bor även nu i ett. Jag vet att invandrare inte är läskiga, jag känner ett flertal och är släkt med några hör och häpna! Däremot anser jag att religion i de flesta former är läskigt och att vissa typer av kulturer är läskiga.

Vem är det som sympatiserar med åsikten att skicka hem alla invandrare? Jag tror inte att vi är många här som håller med SDs politik till den grad att vi anser att de bör regera landet. Jag kan öppet säga att de har några creepy åsikter men det finns i alla partier.
  • MirandaSthlm
    Fru U skrev 2010-08-20 23:25:21 följande:
    Vill bara klaragöra att jag inte frivilligt satte hjälpsam på denna tråd, det är min förbannade dator som inte gillar fl särdeles mycket
    hahahaha jodå.. erkänn att du e smyg-sd;are nu. Glad
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • Uhngoliant
    LaMoi skrev 2010-08-20 21:42:46 följande:
    Inte så konstigt kanske?? Vad har IDIOTERNA visat.. att de är rasister!

Som någon annan skrev.. att man inte ska lägga pengar på invandrare utan till skola och vård... herregud säger jag bara! Hur vore det om det blev krig i sverige och vi var tvungna att flytta någon annanstans... och dom där skulle hata oss för att vi var svenskar och inte kunde deras språk och hellre vill lägga pengar på annat ist för att rädda våra liv? Det är så egoistiskt så jag blir mörkrädd! Sjukt är vad det är!
    ojoj till att börja med så skulle vi bli MOS om det blev krig i Sverige för vi har inget försvar som kan stå upp för oss. Så du menar att vi ska rädda alla i hela världen utifall att det skulle bli krig i Sverige? Ja jösses det låter ju vettigt.......
    är det någon som är IDIOT här så är det DU!
    ♥IDUN♥
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 23:25:47 följande:
    Fortfarande södra Botkyrka...
    Du är bara sur för att du hade fel om samerna. Och politiken. Och en hel massa annat.
    Vi har bilbränder här med. Och halva skolan brann ju ner i början av sommaren. Men du tror visst att norra Botkyrka är en krigszon. Ergo: du bor i svensk medelklassdamm med vovve, Volve och grannar med lika låg utbildningsnivå så att ni kan grilla er fulla på fredagskvällen och undra var Sverige tar vägen.
    God natt!
  • Ceka86

Jag tänker starta en parti där jag kommer sänka rejält alkohol skatt och priserna på alkoholen. Dessutom tar jag bort monopol på Systembolaget. Det ska vara billigare att köpa här än i Tyskland och Danmark. Då kommer polisen ha mindre jobb att jaga smugglare. Då kommer krimnaliteten minska rejält och brottsligheten.

Vad tycker ni om förslaget?? Kommer jag att komma in i riksdagen med denna mål.

• Fru U
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:53:19 följande:
    Ja, tänk hela rosengård så många lägenheter. Men jag hade aldrig kunnat bosätta mig där nu. Men hade de varit 50/50 så hade de varit en helt annan sak. Så ja de har tagit många lägenhet.
    Varför skulle du inte kunna bosätta dig där nu? Det finns många områden på rosengård som är "normal-problemfria"
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!