• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Ceka86
    LaMoi skrev 2010-08-20 23:52:53 följande:
    Nej har jag sagt det? Nu är det du som är väldigt löjlig, vad är du för någon att kalla mig för idiot? Känner du mig?
    Jag gillar inte Sverigedemokraternas poilitik.. visst vissa delar kan vara vettiga det kan till och med jag erkänna. Men i grund och botten är det ett nationalistiskt parti som vill ha bort invandringen. Är det rätt att någon ska förbjuda att man ska få gifta sig med vem man vill? Är det rätt att förbjuda de invandrare som bor i vårt land inte får ha kvar deras religion? Är det rätt att någon överhuvudtaget ska få bestämma vilket barn jag ska få adoptera genom att ta bort stöd för dessa ekonomiskt?
    Jag tycker att det inte låter som någon bra politik och vill verkligen inte bo i ett land som förespråkar okunskap!
    Jag håller med dig fulltständigt. Om vi gör Sverige där vi förbjuder allt då kan vi verkligen inte kalla det en demokratiskt land.
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-20 23:51:40 följande:
    Men om det är fler som får det borde man väl åtminstone ha sett EN slöbärande tjej ute om kvällen utan manligt "förkläde". Jag tycker att det tyder på att det är tvärtom?
    Att det inte här i tråden inte finns jättemånga som sett slöjbärande tjejer ensamma ute på kvällen kan ju bero på att det inte är så många i denna tråd som bor där de är.

De tjejerna finns, men ja de är säkerligen få.
    Svaren bor i hjärtat
  • emmy
    Nej har jag sagt det? Nu är det du som är väldigt löjlig, vad är du för någon att kalla mig för idiot? Känner du mig?
    Jag gillar inte Sverigedemokraternas poilitik.. visst vissa delar kan vara vettiga det kan till och med jag erkänna. Men i grund och botten är det ett nationalistiskt parti som vill ha bort invandringen. Är det rätt att någon ska förbjuda att man ska få gifta sig med vem man vill? Är det rätt att förbjuda de invandrare som bor i vårt land inte får ha kvar deras religion? Är det rätt att någon överhuvudtaget ska få bestämma vilket barn jag ska få adoptera genom att ta bort stöd för dessa ekonomiskt?
    Jag tycker att det inte låter som någon bra politik och vill verkligen inte bo i ett land som förespråkar okunskap!
    Jag tänker mer såhär, om något av de mer "normala/mainstream" partierna får en liten touch av sverigedemokratisk inv.politik så hade det varit perfekt! Som sagt så är vi nog inte många som tycker att SD bör sitta på "tronen"eftersom de har några åsikter som är lite knepiga! De behöver vara med och röra om bara.
  • MirandaSthlm
    Fru U skrev 2010-08-20 23:57:54 följande:
    Att det inte här i tråden inte finns jättemånga som sett slöjbärande tjejer ensamma ute på kvällen kan ju bero på att det inte är så många i denna tråd som bor där de är.

Var jag bor eller inte bor är något du får fortsätta undra över. Men här är det fullt av slöjbärande kvinnor dagtid.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • Uhngoliant
    Tja du kallade ju SD för idioter...

Ja alla är vi olika och tur är väl det. Det du tycker är okunskap och hemskt är rätt för någon annan och tvärt om. Men det är sorligt att man inte kan acceptera att alla tänker olika.
    ♥IDUN♥
  • SunnyBunny

Även jag kommer rösta på SD. Men är så oerhört trött på och försvara mig och vad jag tror på så jag kommer antaligen inte stanna länge i den här tråden. Synd att vissa människor inte kan låta bli och komma och ifrågasätta andras värderingar och det man tror på, trots att de flesta skyller oss SD anhängare och vara just dem personerna! Jag tror inte på allt som SD står för, men vem gör det? I alla partier finns rötägg, och frågor som inte alls stämmer med en själv!

• MirandaSthlm
    Uhngoliant skrev 2010-08-21 00:00:28 följande:
    Tja du kallade ju SD för idioter...

Ja alla är vi olika och tur är väl det. Det du tycker är okunskap och hemskt är rätt för någon annan och tvärt om. Men det är sorligt att man inte kan acceptera att alla tänker olika.
    Word!
  • Uhngoliant

Det absolut mest underliga med SD är att de som int röstar på SD vet ALLT och lite till om partiet, medlemmarna och lite till, och sen envisas de med att tro att vi som röstar på SD inte VET vad vi röstar på...
    Man röstar ju naturligtvis på det som passar mest in på det man själv tycker och sen behöver det inte innebära att man håller med om allt.

♥IDUN♥
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-20 23:57:54 följande:

Jodå, jag bor i ett sådant område och generellt sett anses det inte okej inom islam att en kvinna rör sig ute själv på kvällen. Hur ofta ser du en slöjbeklädd kvinna på krogen när du går ut t.ex?

Man tilltalar inte en slöjbeklädd kvinna hur som helst, det fick en familjefar lära sig, eller åtminstone hans anhöriga, häromåret där jag bor. Han hittades dagen därpå mördad under en pressenning på en byggarbetsplats.
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-20 23:59:30 följande:
    Jag tänker mer såhär, om något av de mer "normala/mainstream" partierna får en liten touch av sverigedemokratisk inv.politik så hade det varit perfekt! Som sagt så är vi nog inte många som tycker att SD bör sitta på "tronen"eftersom de har några åsikter som är lite knepiga! De behöver vara med och röra om bara.
    Jag kan hålla med om att invandringspolitiken behöver diskuteras. Det är fördelaktigt att ta in invandrare men de ska få möjlighet att delta i det svenska samhället, få veta om de får stanna eller inte inom rimlig tid mm.

Jag tycker också vi borde göra de undersökningar som finns för att kolla ålder på de ensamkommande flykting'barnen'.
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!