• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Thi 08
    emmy skrev 2010-08-21 00:34:07 följande:
    Palestinierna på min högstadieskola var inte bara rasister, de var fullfjädrade nazister helt utan empati. De trakasserade de judiska eleverna, ritade hakkors på toaletterna och skrek heil hitler. Mycket scary! Rasism på andra hållet har jag nog aldrig bevittnat på nära håll...jo, en gång gick en hemlös aspackad svensk fram till en snubbe (arab) som stod och sålde nötter utanför en affär och sluddrade "schtick hem om det inte passar hääer din jäävla blatte".... men det är det värsta. Betvivlar inte att det är värre på landsbyggden än här i Malmö.
    Kanske är det så att man måste ha varit ihop med en invandrare eller nära vän med en invandrare för att man ska ha fått känna på den rasismen. Jag har varit med om poliser som stoppat oss och påstått att min mans körkort är falskt, visiterat honom i en ren nykterhetskontroll där han inte druckit en droppe.......för att sedan varit "snälla" att låta oss åka vidare för att jag är blond (deras ord). Vad snällt att vi fick åka, trots att vi inte gjort något? Vardagsrasismen finns överallt. Undra om ni skulle ha ändrat uppfattning efter att ha kännt vardagsrasismen? Jag har trots allt stått på båda sidor och kan göra jämförelser.
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 00:42:40 följande:
    Många tar lågstatusjobb som inga andra vill ha (dock är det oftast inte en riktad arbetsmarknadsinvandring, alltså planerad och sponsrad av stat/kommun)

Vi lider av akut läkarbrist, vi har brist inom rätt många olika kategorier inom byggbranschen, vi har brist på tandläkare och tandhygenister.

Sen är ju utbildade svenskar inte så förtjusta i att flytta till (o)bygden i norrland
    Jaha, läkarbrist. Är det därför vi tar hit somaliska analfabeter som vare sig kan svenska, engelska eller något annat europeiskt språk? Varit i Rinkeby någon gång? Där sitter männen hela dagarna på bänkarna utan att jobba...
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:41:26 följande:
    Sverigedemokraterna är ideologiskt närmast Socialdemokraterna sådana de var under 70-talet, innan man beslutade sig för att överge arbetarklassen och förvandla arbetarförorter som Tensta, Rosengård, Fittja, Agnesberg, Bergsjön m.fl till krigszoner. Under 90-talet flydde tusentals svenskar dessa områden pga våld och etniska oroligheter.

Tyvärr var media upptaget med etniska rensningar i Jugoslavien vid samma tidpunkt och missade den etniska rensning som pågick här hemma i Sverige.
    Rosengårds rykte började förfalla redan några år efter att folk med glädje flyttat hit. Det kan dels ha att göra med att medelklassen flyttade vidare till hus och dels hur media valde att rapportera om rosengård.

Jag skulle gärna vilja veta dina källor till att tusentals svenskar flytt dessa områden.

(jag skriver om rosengård eftersom det är det område jag är mest påläst om, jag har inte samma kunskap om de andra miljonprojekten)
    Svaren bor i hjärtat
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:26:23 följande:
    Nej, jag är verkligen inte sverigedemokrat. Jag skyr nationalistiska partier och skulle inte ens ta i dem med tång eftersom jag vet vad den sortens politik leder till (jag har helt enkelt läst för mycket historia).

Att missnöjesrösta är för mig nästan lika illa som att rösta blankt.
    Hur anser du att man ska göra om man inte tycker att något parti man anser vettigt erbjuder en anstymmelse till den typ av förändring man vill se? Röstar jag blankt får jag ingenting sagt enligt min uppfattning. Vi lever i ett land där man knappt får säga invandrare utan att någon pekar och skriker: en rasist, anfall!  Hur kan man få fram att man vill se en förändring om man inte känner för att take the heat och konstant försvara sig. Inte ens här inne går det att andas ordet invandringspolitik utan att man måste dra sitt livs historia och skriva tills fingrarna blöder. (Trots detta håller många med mig i många saker när jag väl fått säga min åsikt,)
  • LaMoi
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:37:58 följande:
    Jag vet att folk resonerar som du och det är lite vackert faktiskt. Poetiskt nästan. Jehovas Vittnen brukade knacka dörr hos mig och visa bilder på folk på gröna ängar som spelade och sjöng. Det är väl lite så man vill se världen. Att alla älskar alla och kommer överens, man tror och hoppas att det blir så en dag.

Men det har gått tiotusentals år och människor kommer fortfarande inte överens med varandra. Sverige var ett hyfsat fridfullt land fram till för några decennier sedan. Få etniska motsättningar, låg kriminalitet. När rånet mot PK-banken med Norrmalmstorgsdramat inträffade 1973 så var det en jätrenyhet. TV var där och det var ett gigantiskt polispådrag. Något liknande hade Sverige aldrig upplevt.

Idag är rån vardagsmat. Det är så många bankrån, personrån, värdedepårån, värdetransportrån att folk inte bryr sig längre. Och jag hatar att "break it for you", men majoriteten av alla brott begås av individer med annan etnisk bakgrund än svensk. Så är den krassa verkligheten.

Jag följer polisens rapporteringar löpande. Jag har ofta kontakt med polismyndigheter runt om i Sverige. Och de gånger man lämnar ut signalement på rånare och förbrytare så är det "mörkhyad", "asiatisk" (mellanöstern), eller "svenska med brytning" som gäller. Signalement som media sedan aldrig vidareförmedlar, av politiska skäl.
    Jag skrev i samma inlägg att jag vet att det inte kommer att bli så heller. Men klart att man vill se världen som en bra plats.
    Vet dock inte vart Jehovas vittne kom in i det här?
    Har du statistik på att det är "invandrare" eller personer med "annan etnisk bakrund" som begår flest brott i sverige? Det har inte jag.
    Jag tycker dock att det är synd att föra våld och hat vidare bara för att det råkar vara "vardagsmat".
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:45:30 följande:
    Jaha, läkarbrist. Är det därför vi tar hit somaliska analfabeter som vare sig kan svenska, engelska eller något annat europeiskt språk? Varit i Rinkeby någon gång? Där sitter männen hela dagarna på bänkarna utan att jobba...
    Vi tar inte hit dem. Vi har ingen riktad kampanj i Somalia som säger "kom hit"
    Svaren bor i hjärtat
  • Nellee

Jag måste fråga, ni som röstar på SD. Tycker eller anser ni att jag ska lämna Sverige? Mamma är spansk, pappa från Serbien. Jag har bott här sen jag var ca 8 år, jag har en utbildning och jag jobbar. Mina föräldrar arbetar. 

Don't you black or white me
  • SunnyBunny
    Fru U skrev 2010-08-21 00:42:40 följande:
    Många tar lågstatusjobb som inga andra vill ha (dock är det oftast inte en riktad arbetsmarknadsinvandring, alltså planerad och sponsrad av stat/kommun)

Vi lider av akut läkarbrist, vi har brist inom rätt många olika kategorier inom byggbranschen, vi har brist på tandläkare och tandhygenister.

Sen är ju utbildade svenskar inte så förtjusta i att flytta till (o)bygden i norrland
    Varför är det i så fall så många svenska högutbildade, bland annat läkare som faktiskt söker jobb som städare? Har sett det själv. Och även pratat med många läkare då jag jobbar "inom" sjukvården och även dem har svårt och hitta fasta jobb? De flesta jobbar som frilansare för att få ihop sin vardag. Konstigt..
  • ohyeahitsme
    Nellee skrev 2010-08-21 00:47:39 följande:
    Jag måste fråga, ni som röstar på SD. Tycker eller anser ni att jag ska lämna Sverige? Mamma är spansk, pappa från Serbien. Jag har bott här sen jag var ca 8 år, jag har en utbildning och jag jobbar. Mina föräldrar arbetar. 
    nej?
  • SunnyBunny
    Nellee skrev 2010-08-21 00:47:39 följande:
    Nej
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!