• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-21 10:42:00 följande:
    Känner m ig inte ett dugg hotad eller förföljd. Jag löptränar kvällstid, flera dagar i veckan. Lugna gatan. Det finns ju både och. Varför denna ensidiga och överdrivna presentation av alla invandrartäta områden?
    Du bor i Tumba, vänta några år till...
    SaraA2 skrev 2010-08-21 10:42:03 följande:
    Israel är -lustigt nog- inte mångkulturellt, av någon konstig anledning... *host*

Israel är den enda staten i värleden som utan att någon reagerar öppet deklarerar att de vill ha en etnisk homogen, judisk befolkning och som dessutom praktiserar detta helt obehindrat.
    Fast det har de ju inte, och landet är ganska så väldigt mångkulturellt. Förutom judar och araber bor det en lång rad hotade minoriteter i landet, som druser, maroniter, samarier och flera andra små uråldriga folkgrupper som lyckats få en fristad i Israel.

I Dimona finns afrikanska judar, människor som bevarat den judiska traditionen under århundraden i Arika.

Så ditt påstående är uppenbart osant.

Varför har folk på FL så svårt för att hålla sig till sanningen?
  • Joppis
    rebecku skrev 2010-08-21 08:59:24 följande:
    sd är rasister.

motbevisa!
    Bevisa att dom är det....
  • ohyeahitsme
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 09:37:30 följande:
    Invandrare röstar på alla partier.
    Precis som svenskar.
    Därmed har du precis erkänt att SD är ett parti som vilket annat som helst. Fall på eget grepp!
  • StilaM
    Joppis skrev 2010-08-21 10:40:28 följande:
    Just det där med respektlösheten är en fråga som verkligen ökat med tiden. Och det är en sak som det "surras om" vid fikaborden mer och mer.
    Skulle aldrig falla mig in att fika med så inskränkta personer.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 11:02:33 följande:
    Därmed har du precis erkänt att SD är ett parti som vilket annat som helst. Fall på eget grepp!
    På vilka grunder skulle någon förneka att SD är ett parti? Ett parti som står för en vrickad människosyn, javisst, men ett parti likväl.
  • Joppis
    StilaM skrev 2010-08-21 11:04:57 följande:
    Skulle aldrig falla mig in att fika med så inskränkta personer.
    Dom är nog inte inskränkta alls... Utan visa av erfarenhet ist. Jag vet hur det är
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 10:48:26 följande:
    Du bor i Tumba, vänta några år till...
    Det brinner bilar här också. Men det begås fler brott i city. Eftersom området (här) utöver en hög andel invandrare också har många svenskar av låg socioekonomisk bakgrund samt i övrigt är mycket socialt belastat, med många soc-lägenheter, alkoholiserade människor etc, så är det inte så konstigt att det begås brott. Dock är det ingen krigszon. Och inte bara invandrare som kan lastas för situationen.
  • Joppis
    StilaM skrev 2010-08-21 11:07:43 följande:
    På vilka grunder skulle någon förneka att SD är ett parti? Ett parti som står för en vrickad människosyn, javisst, men ett parti likväl.
    Vrickad människosyn har ju flera partier...ex. Vänstern. Varför gapar ingen om dom?
  • StilaM
    Joppis skrev 2010-08-21 11:11:56 följande:
    Vrickad människosyn har ju flera partier...ex. Vänstern. Varför gapar ingen om dom?
    Gapar ingen om vänstern? Du bor inte i Sverige, va? Finns det något mer "omgapat" parti?
  • ohyeahitsme

Jaha, nu blev jag varnad av en moderator också för att jag uppmanade någon att hålla sig till ämnet. Familjeliv har visat var de står politiskt iaf. Cool

I alla fall...

Några av oss började ju prata om synen på rättsväsendet igår, innan pöbeln dök upp och hetsade ned tråden.

Frma till 1981 fanns det ett straff som kallades internering. En dömd person låstes då in på obestämd tid, tanken var att denne bara skulle släppas ut när han eller hon ansågs vara ofarlig igen. Jag tycker att principen är sund, idag släpps våldsbenägna pedofiler ut igen bara för att de suttit av några år på anstalt. Att släppa ut en pedofil tycker jag är sjukt cynsikt gjort mot de barn som drabbas.

Har ni tankar kring detta?

Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!