• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • livet leker
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 09:37:30 följande:
    Invandrare röstar på alla partier.
    Precis som svenskar.
    Jag svarade på meningen "jag kommer inte att rösta på sd för då röstar jag emot min invandrabakgrund"
  • Isola09

Liksom vi måste respektera er som inte vill rösta på SD så ska ju ni respektera oss som vill det. Jag är inte rasist och mitt val att rösta på dem har inte med saken att göra. Jag har vänner av utländsk härkomst. För mig handlar det inte om sjävla invandrarna, jag tror bara att om vi låter för många komma in i SVerige kan vi inte hjälpa de vi redan har att komma in i samhället på ett bra sätt. Varför inte ta "en grupp" i taget och se till att det verkligen involveras istället för att "klämma in" stackarna och hoppas på det bästa?

• Uhngoliant
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 08:22:34 följande:
    Ok?

Och därför röstar du på SD?
    Mycket av det du skriver där, är ju precis det SD står för idag.
    Vad gillar du med SD's politik?
    Oj du är inte spå insatt i SD va?

Syftet med mitt inlägg var att visa att det finns andra partier som de väldresserade fåren anser som "rumsrena" som gjort betydligt värre saker än SD. Och om nu SD är så farliga för att de inte vill släppa in invandrare så är väl ändå Moderaterna värre som har förstört för alla innom Sveriges gränser i 100 år!

Vad jag gillar med SDs politik?
    SD är det partiet som stämmer mest in på mina hjärtefrågor därför väljer jag SD.
    ♥IDUN♥
  • SunnyBunny
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 08:29:31 följande:
    Det svenska arvet håller inte på att "suddas ut".

Avslutningar i kyrkan och nationalsången har inget alls med invandring eller invandrare att göra, varför envisas människor med att påstå detta?
    De som ställer sig starkast emot kyrkliga avslutningar i Sverige, är ateister.
    Skolan ska vara religiöst obunden.
    Var du ute på Nationaldagen? Gissa vilka som firade den mest? Det var inte svenskar, som antagligen satt hemma och muttrade över att man inte "FÅR" sjunga nationalsången, medan många invandrare glatt sjöng den på gator och torg.

Hela grejen kring SD känns så bara så fel.
    Ni har fallit för en massa propaganda och SD försöker skrämma upp folk med den hotade islamieringen, överdrivna siffror och folk verkar tro, att bara för att de tjatar om det, så skulle de värna om vårt land mer än någon annan?

Jag väntar fortfarande på att det ska börja pratas SD's politik här inne.
    Jag var med min familj inne i Stockholm hela dagen och fira så nej jag satt inte hemma och sura haha
  • ohyeahitsme
    Jessilicious skrev 2010-08-21 08:59:14 följande:
    Jag såg på "De kallar oss rasister" och jag tycker det aldrig framkom vad SD står för. Det var heller ingen som riktigt visste, ändå skulle de rösta på dem. Den enda anledningen till att dem vill rösta på SD är för att de ogillar invandrare men inte riktigt kan stå för det rakt ut, eller har jag fel?
    Att be Lena Sundström göra en dokumentär om Sverigedemokraterna är som att be Lars Ohly göra en dokumentär om Moderaterna. En sådan dokumentär är, alldeles oavsett vad man tycker om Sverigedemokraterna som parti, inte en dokumentär. Den är propaganda.

Propaganda är när man vinklar en åsikt och nyhetsflödet på ett sådant sätt att man förmår den som tittar, ser eller läser att anamma en viss ståndpunkt. Det är ganska ironiskt att TV4 använder en sådan metod, därför att det var nazisten Joseph Goebbels som gav ordet propaganda sin negativa klang och gjorde propaganda till vad det är idag. Joseph Goebbels var tysk propagandaminister.

Det tyska propagandamaskineriet var väldigt raffinerat och lärde sig tidigt att använda sig av omvänd psykologi, rätt ljud, ljussättning osv i dokumentärer för att förmå tittaren att tänka nazistiskt. Det tyska "ariska" skulle lyftas fram och fiendens avigsidor belysas. Tanken var inte att säga åt tittaren vad denne skulle tycka, utan att förmå denne att dra "rätt" slutsatser, ungefär som Lena Sundström gör i sina program.

Kort och gott. TV4 och Lena Sundström använder sig av nazistiskt inluerade tekniker för att bekämpa Sverigedemokraterna.
  • ohyeahitsme
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 08:29:31 följande:
    Det svenska arvet håller inte på att "suddas ut".

Avslutningar i kyrkan och nationalsången har inget alls med invandring eller invandrare att göra, varför envisas människor med att påstå detta?
    De som ställer sig starkast emot kyrkliga avslutningar i Sverige, är ateister.
    Skolan ska vara religiöst obunden.
    Var du ute på Nationaldagen? Gissa vilka som firade den mest? Det var inte svenskar, som antagligen satt hemma och muttrade över att man inte "FÅR" sjunga nationalsången, medan många invandrare glatt sjöng den på gator och torg.

Hela grejen kring SD känns så bara så fel.
    Ni har fallit för en massa propaganda och SD försöker skrämma upp folk med den hotade islamieringen, överdrivna siffror och folk verkar tro, att bara för att de tjatar om det, så skulle de värna om vårt land mer än någon annan?

Jag väntar fortfarande på att det ska börja pratas SD's politik här inne.
    Haha. Roligt inlägg... Skrattande

Invandrarna här spelade arabmusik och viftade med olika arabiska, palestinska och kurdiska flaggor, jag var med en kompis från Kanada inne i stan och han förfärades över invandrarnas respektlöshet inför den svenska nationaldagen. Skulle man i Kanada eller USA på nationaldagen börja vifta med en annan flagga än det landets flagga så skulle man göra detta med risk för sitt eget liv.

De invandrare vi fått till Sverige är synnerligen respektlösa inför den svenska kulturen. Och svenskar som du är totalt ryggradslösa som inte vågar säga ifrån utan istället försvarar ett sådant beteende.
  • Joppis
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 10:37:34 följande:
    Haha. Roligt inlägg... Skrattande

Invandrarna här spelade arabmusik och viftade med olika arabiska, palestinska och kurdiska flaggor, jag var med en kompis från Kanada inne i stan och han förfärades över invandrarnas respektlöshet inför den svenska nationaldagen. Skulle man i Kanada eller USA på nationaldagen börja vifta med en annan flagga än det landets flagga så skulle man göra detta med risk för sitt eget liv.

De invandrare vi fått till Sverige är synnerligen respektlösa inför den svenska kulturen. Och svenskar som du är totalt ryggradslösa som inte vågar säga ifrån utan istället försvarar ett sådant beteende.
    Just det där med respektlösheten är en fråga som verkligen ökat med tiden. Och det är en sak som det "surras om" vid fikaborden mer och mer.
  • StilaM
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:14:02 följande:
    Problemet är ju att svenskar känt sig hotade och förföljda i Botkyrka och därför flyttat DÄRIFRÅN. I Sverige är det ju inte accepterat att tala om svenskfientligt våld och svenskfientliga hatbrott.
    Känner m ig inte ett dugg hotad eller förföljd. Jag löptränar kvällstid, flera dagar i veckan. Lugna gatan. Det finns ju både och. Varför denna ensidiga och överdrivna presentation av alla invandrartäta områden?
  • SaraA2
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 13:14:14 följande:
    Eller är det mångkulturen ni har problem med? Vilket land är INTE mångkulturellt år 2010?
    Israel är -lustigt nog- inte mångkulturellt, av någon konstig anledning... *host*

Israel är den enda staten i värleden som utan att någon reagerar öppet deklarerar att de vill ha en etnisk homogen, judisk befolkning och som dessutom praktiserar detta helt obehindrat.
  • Joppis
    StilaM skrev 2010-08-21 10:42:00 följande:
    Känner m ig inte ett dugg hotad eller förföljd. Jag löptränar kvällstid, flera dagar i veckan. Lugna gatan. Det finns ju både och. Varför denna ensidiga och överdrivna presentation av alla invandrartäta områden?
    För att det är ett problem som man inte ska blunda för. Görs inget åt den bedrövliga integrationen så lär det brinna bilar i varenda förort inom en 10 års period.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!