• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • emmy
    Nellee skrev 2010-08-21 00:47:39 följande:
    Jag måste fråga, ni som röstar på SD. Tycker eller anser ni att jag ska lämna Sverige? Mamma är spansk, pappa från Serbien. Jag har bott här sen jag var ca 8 år, jag har en utbildning och jag jobbar. Mina föräldrar arbetar. 
    Varför har alla fått för sig att partiet vill slänga ut alla som inte är svenska i 45 generationer bakåt. Nej ingen tycker så.
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:51:12 följande:
    Jag tycker man ska engagera sig politiskt för att föra fram de frågor man anser är viktiga.

Jag förstår vad du menar men sd står för så mycket som jag anser är skrämmande. Så som hur de ser på homosexuella, adoptioner mm mm. Enligt mig sätter de olika värde på människor
    Ja, men det är ju ett alternativ där man får slå sig fram och konstant bli anklagad för något man inte är. SD har förändrats mycket de senaste åren, förhoppningsvis  så vaknar de till och fattar att de knäppa grejerna måste bort.
  • hotmamma
    M C skrev 2010-08-20 22:12:00 följande:
    Om vi tänker lite längre än näsan räcker och formulerar motsatsen: vad händer om vi stänger gränsen för krigsflyktingar, politiska flyktingar eller arbetskraftinvandring?

Det är SNORDYRT att uppfostra barn. Vuxna människor som redan kan läsa och skriva? Gratis.
    så vad du menar är att vi ska ta in fler invandrare och sluta föröka oss själva,,,, ÄH nej tack,,, hellre lägger jag mina pengar på 5 barn än 1 invandrare om vi ska diskutera den saken....
    Om det inte var du eller någon annan måste det varit jag
  • Thi 08
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 01:10:28 följande:
    Jag ringer ibland, för att höra mig för om statusen i mitt område. Angående våldtäkter har Brå viss statistik på det, politiskt vinklad, men den duger...
    Den duger förmodligen för att det är en statistik du gillar  

• Thi 08
    emmy skrev 2010-08-21 01:14:22 följande:
    Ja, men det är ju ett alternativ där man får slå sig fram och konstant bli anklagad för något man inte är. SD har förändrats mycket de senaste åren, förhoppningsvis  så vaknar de till och fattar att de knäppa grejerna måste bort.
    De knäppa grejerna.......stort ordförråd

Nu ska jag sluta förstöra er stimulerande (?) tråd  
  • emmy
    Nellee skrev 2010-08-21 01:01:12 följande:
    Varför inte? Jag är ju lika mycket utlänning som de andra, Jag är inte inte född här. 
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:49:52 följande:
    nej?
    För att det är en ren myt att SD vill slänga ut alla invandrare kanske. Du kan inte tro på allt du hör, sverigedemokraterna har en hemsida, där står det allt du behöver veta. Efter det är du välkommen tillbaka för att diskutera!
  • Thi 08
    Mysgosmys skrev 2010-08-21 01:23:09 följande:
    Men ge er då! dDenna tråd är FÖR SD anhängare, inte emot! SÅ era åsikter betyder inte ett skit!
    Jaha är inte demokratin ledordet i SD? Är ni då inte öppna för demokratiska diskussioner?
  • schuster

Det här brukar hjälpa mig i liknande situationer. Ger mig en funderare. :)

• Styvmamma88

Vet inte vad jag ska rösta på men tycker ju sd har vettiga åsikter när det gäller att minska invandringen.
    Fattar inte hur man kan ta in så mycket invandrare när det inte ens finns jobb och hem till dom som bor här.
    Är dock inte så insatt så förklara gärna vad dom mer står för Och jag är sjukskriven så vill gärna veta deras ståndpunkt när det gäller sånt

Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!