• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • MiScHoOo

jag kommer inte att rösta på sd för då röstar jag emot min invandrabakgrund
    men jag har en sak att tilllägga och jag jobbar och sköter mig och känner mig"svensk" till 99% men det är inte invandrarnas fel sverige har blivit dåligt. jag var 5 år när vi kom till sverige och det var tryggt att bo här men jag är inte rasist men när det kom politiska asyl som svenska folket tog emot förstördes landet. jag känner mig inte så trygg mer som på 80-talet och jag röstar på när en invandrare gör ett stort brott släng ut dem samt till hela folket gör strängare straffar. jag fattar inte varför man har eget rum, tv, goda middagar och ett bra liv när man sitter i fängelset. Straffa folk hårt så att dem gör allt för att inte åka in igen. jag har hört en historia där en gjorde brott för att bli tagen för att få ha det bra... vad är detta för samhälle

jag skulle vilja rösta på sd för samhälletskull men då röstar jag på mig själv och tyvärr så går det inte hade sd stöttat oss med invandrabakgrund och jobbat med problemen som redan finns utan att vill kasta ut oss, då hade det varit en bra parti

får väl rösta på någon annan

• Idun83
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 01:00:38 följande:
    Nej, jag försvarar inte folks om misshandlar och jag vet inte vart du fått Thorbjörn ifrån. Alla toppnamn i SD finns med på deras riksdagslista, men någon Thorbjörn finns inte med. Så jag utgår tillsvidare ifrån att du som vanligt hittat på.

Nej, jag lever i verkligheten, inte i statistik.

Är du nöjd med hur samhället ser ut, vad vill du förändra? Hur många våldtäkter tycker du är en rinlig summa? Hur mycket ska den siffran växa tycker du?
    Den så kallade Thorbjörn var partiledare för Nationaldemokraterna som är ett helt annat parti.
  • Nice Girl Wrong Place
    Uhngoliant skrev 2010-08-20 23:33:20 följande:
    En liten fundering är då de personer som inte är insatta i SD påstår att allt är rasistikst osv osv.... För att den och den partimedlemmen kommer från det och det partiet. Om man då granskar tex moderaterna så har de ju VERKLIGEN rent mjöl i påsen! Eller nä kanske inte:

Följande saker har moderaterna ställt till med:

• 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.

• 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.

• 1927: Nej till folkskolereform.

• 1934: Nej till a–kassa.

• 1935: Nej till höjda folkpensioner.

• 1938: Nej till två veckors semester.

• 1946: Nej till fria skolmåltider.

• 1963: Nej till fri sjukvård.

• 1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.

• 1976: Nej till femte semesterveckan.

• 2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.

• 1960–talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.
    (Detta måste ju innebära att alla Moderater oxå är rasister???)
    • 1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU–parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.
    (Hmmmm?)
    Ok?

Och därför röstar du på SD?
    Mycket av det du skriver där, är ju precis det SD står för idag.
    Vad gillar du med SD's politik?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    SunnyBunny skrev 2010-08-21 00:29:08 följande:
    Jag håller med om att vi måste minska invandringen, vi ska ta hand om dem vi har idag, och ge en chans att mer männsikor ska få arbete och tak över huvudet. Läste nyligen att sverige ska börja/börjat med arbetsinvandring och det känns helt galet! Hur många är inte arbetslösa i vårat land redan???

Jag vill att det svenska arvet ska finnas kvar och inte suddas ut. Tycker det är skrämmande när barnen i vissa skolor inte ens får ha sin avslutningar i svenska kyrkan utan måste gå till neutral plats och inte sjunga vissa sånger för då är de rasister. Jag står mot ett förbud mot huvudbonad, speciellt ute i arbetet, och även att vissa ska ha "ledig" tid under vissa perioder och går ifrån arbetet och be tex.

Om man kommer hit och gör brott ska straffet vara utvisning direkt. Tror dem även står för att man ska lägga ut pedofiler på offentliga listor som man kan läsa! Orkar inte fortsätta just nu, men det är en del av sakerna jag själv står för. Sorry om det är lite rörigt, är lite trött just nu;)
    Det svenska arvet håller inte på att "suddas ut".

Avslutningar i kyrkan och nationalsången har inget alls med invandring eller invandrare att göra, varför envisas människor med att påstå detta?
    De som ställer sig starkast emot kyrkliga avslutningar i Sverige, är ateister.
    Skolan ska vara religiöst obunden.
    Var du ute på Nationaldagen? Gissa vilka som firade den mest? Det var inte svenskar, som antagligen satt hemma och muttrade över att man inte "FÅR" sjunga nationalsången, medan många invandrare glatt sjöng den på gator och torg.

Hela grejen kring SD känns så bara så fel.
    Ni har fallit för en massa propaganda och SD försöker skrämma upp folk med den hotade islamieringen, överdrivna siffror och folk verkar tro, att bara för att de tjatar om det, så skulle de värna om vårt land mer än någon annan?

Jag väntar fortfarande på att det ska börja pratas SD's politik här inne.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Jag ska också starta en tråd där jag tänjer på sanningen i mina argument och håller de som inte håller med mig får inte skriva i min tråd.

Och sluta snacka "mångkulturellt våld" våld är våld, ok?
    När en skinnskalle misshandlar en invandrare så är det "bara" våld, men när en invandrare misshandlar en skinnskalle är våldet mångkulturellt?

Jag förstår inte denna perversa fixering vid att skilja på folk och folk. Vi bor alla i detta land, det ligger i allas intresse att samhället fungerar. Vilket det gör, brottsligheten har sjunkit rent generellt, majoriteten av människor är fredliga, vi har ett problem med utanförskap som givetvis ska hanteras, men inte genom att kränka människors rättigheter.

SD's Sverige blir en light version av typ Saudi arabien, fast med röda stugor och "fändernas kyrka".

Beautifully Human
  • Jessilicious

Jag såg på "De kallar oss rasister" och jag tycker det aldrig framkom vad SD står för. Det var heller ingen som riktigt visste, ändå skulle de rösta på dem. Den enda anledningen till att dem vill rösta på SD är för att de ogillar invandrare men inte riktigt kan stå för det rakt ut, eller har jag fel?

• livet leker

Dom får min röst i kommunalvalet, M får den i riksdagen.

• livet leker
    MiScHoOo skrev 2010-08-21 04:29:52 följande:
    jag kommer inte att rösta på sd för då röstar jag emot min invandrabakgrund
    men jag har en sak att tilllägga och jag jobbar och sköter mig och känner mig"svensk" till 99% men det är inte invandrarnas fel sverige har blivit dåligt. jag var 5 år när vi kom till sverige och det var tryggt att bo här men jag är inte rasist men när det kom politiska asyl som svenska folket tog emot förstördes landet. jag känner mig inte så trygg mer som på 80-talet och jag röstar på när en invandrare gör ett stort brott släng ut dem samt till hela folket gör strängare straffar. jag fattar inte varför man har eget rum, tv, goda middagar och ett bra liv när man sitter i fängelset. Straffa folk hårt så att dem gör allt för att inte åka in igen. jag har hört en historia där en gjorde brott för att bli tagen för att få ha det bra... vad är detta för samhälle

jag skulle vilja rösta på sd för samhälletskull men då röstar jag på mig själv och tyvärr så går det inte hade sd stöttat oss med invandrabakgrund och jobbat med problemen som redan finns utan att vill kasta ut oss, då hade det varit en bra parti

får väl rösta på någon annan
    Till o med invandrare röstar på SD för att dom har fått nog.
  • Nice Girl Wrong Place
    livet leker skrev 2010-08-21 09:30:52 följande:
    Till o med invandrare röstar på SD för att dom har fått nog.
    Invandrare röstar på alla partier.
    Precis som svenskar.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!