• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:14:02 följande:
    Problemet är ju att svenskar känt sig hotade och förföljda i Botkyrka och därför flyttat DÄRIFRÅN. I Sverige är det ju inte accepterat att tala om svenskfientligt våld och svenskfientliga hatbrott. Enligt definitionen kan svenskar inte utsättas för hatbrott, det är först senaste året Brå börjat diskutera om inte invandrare också kan vara rasister.

Det var ju ett fall förra året där araber skrek zigenarjävel och liknande efter några romer på ett badhus. De friades eftersom rätten inte ansåg att de kunde vara rasister, de var ju invandrare...
    Visst finns det våld riktat mot svenskar. Finns ingen anledning att förneka det (även om det är mindre än tvärtom så gör det inte det rätt).

Många invandrare har väldigt starka åsikter om andra invandrare och ibland är de de största rasisterna (tar man hit konflikter från sitt hemland så borde man stannat där!)
    Svaren bor i hjärtat
  • LaMoi
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 00:16:40 följande:
    Och vem ger dej rätt att tvinga mej att acceptera dagens samhälle som uppenbarligen inte fungerar så fint dom du verkar tycka`? För mej är SD dom enda som verkar ha en vettig syn på flera av dom sakerna jag tycker det är för stora brister i idag. Och ska sverige vara ett fritt land så ska vi SD-anhängare ha rätt att tycka som vi gör.
    Klart ni får tycka som ni vill.. men er vid makten (är iofrs inte troligt) är inte sverige ett fritt land! SD förspråkar så mycket rasistiska frågor och det tycker inte jag är ok. Jag tycker att alla människor har samma värde. Vissa punkter som att lagar borde skärpas håller jag med om. Men mycket faller tillbaka till rasism i slutet ändå.. som att förbjuda muslimer att ha slöja... vilken muslim vill bo i ett sånt land?
    SD är ett parti som vill ha bort invandring på lång sikt.. vill du det så får du tycka så. Det kommer tyvärr inte bli så eftersom våra barn och barnbarn kommer vara uppväxta i ett multikulturellt land och inte tänka så som man gör idag. Och det tycker jag är skönt!
  • V 77
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 00:16:40 följande:
    Och vem ger dej rätt att tvinga mej att acceptera dagens samhälle som uppenbarligen inte fungerar så fint dom du verkar tycka`? För mej är SD dom enda som verkar ha en vettig syn på flera av dom sakerna jag tycker det är för stora brister i idag. Och ska sverige vara ett fritt land så ska vi SD-anhängare ha rätt att tycka som vi gör.
    Sverige är ett fritt land. Du får tycka som du gör. Jag får tycka att sd angriper demokratins värdegrund och att de är ett parti som utnyttjar okunskap och populism.
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:13:01 följande:
    Det är rimligt att anta att man är mer troende (eller "mer hårt hållen") om man bär slöja och ja, de anser nog till största delen att det inte är förenligt med islam att vandra ute på kvällen.

Tänker du på någon särskild ålder? För det är stor skillnad (tycker jag) på hur en ung ogift kvinna (tonåring) får (bör) röra sig och en äldre kvinna eller en gift kvinna.
    Nja alltså jag ser inte en själ oavsett ålder faktiskt. Jag har och har haft muslimska vänner som varit hårt hållna av sin familj på gränsen till förföljelse. Jag tror faktiskt att denna typ av muslimsk kultur är vanligare,  tyvärr än den som den väldigt fria muslimska tjejen som var här inne tidigare beskrev.  
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-21 00:18:52 följande:
    Men du är ju nästan lika mycket sverigedemokrat som jag! ;) Att rösta på SD är mitt sätt att slå näven i bordet vad gäller misslyckad invamdringspolitik/integration. Det är svårt att rösta "svensson" och make a point in that direction. Sen tycker jag att SD har en del annat vettigt i bagaget också och det blir ju en liten bonus. De mindre bra sakerna, ja ingen är perfekt inte heller partier.
    Nej, jag är verkligen inte sverigedemokrat. Jag skyr nationalistiska partier och skulle inte ens ta i dem med tång eftersom jag vet vad den sortens politik leder till (jag har helt enkelt läst för mycket historia).

Att missnöjesrösta är för mig nästan lika illa som att rösta blankt.
    Svaren bor i hjärtat
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 00:24:09 följande:
    Klart ni får tycka som ni vill.. men er vid makten (är iofrs inte troligt) är inte sverige ett fritt land! SD förspråkar så mycket rasistiska frågor och det tycker inte jag är ok. Jag tycker att alla människor har samma värde. Vissa punkter som att lagar borde skärpas håller jag med om. Men mycket faller tillbaka till rasism i slutet ändå.. som att förbjuda muslimer att ha slöja... vilken muslim vill bo i ett sånt land?
    SD är ett parti som vill ha bort invandring på lång sikt.. vill du det så får du tycka så. Det kommer tyvärr inte bli så eftersom våra barn och barnbarn kommer vara uppväxta i ett multikulturellt land och inte tänka så som man gör idag. Och det tycker jag är skönt!
    Multikulturell land... Kan du ge något exempel i världen på ett sådant land som fungerat fullt ut?

Multikultur är inget annat än politisk idealism, man tänkte nog på Jugoslavien när projektet drogs igång på 70-talet, då såg det ut som en fungerande modell för ett framtida Sverige...
  • ohyeahitsme
    V 77 skrev 2010-08-21 00:25:39 följande:
    Sverige är ett fritt land. Du får tycka som du gör. Jag får tycka att sd angriper demokratins värdegrund och att de är ett parti som utnyttjar okunskap och populism.
    Tar du avstånd ifrån politiskt våld också? Och kriminella aktioner? Tar du avstånd ifrån statsfinansierade Expo som sysslar med illegal underrättelseverksamhet och kartlägger folks åsikter, endast för att det är åsikter Expo inte håller med om?

I sådana fall kan du ju inte rösta på något av de sju riksdagspartierna i alla fall, eftersom de finansierar sådan verksamhet...
  • SunnyBunny
    V 77 skrev 2010-08-21 00:10:18 följande:
    Kan jag få ett exempel på någon del ur deras politik som du tycker är bra?
    Jag håller med om att vi måste minska invandringen, vi ska ta hand om dem vi har idag, och ge en chans att mer männsikor ska få arbete och tak över huvudet. Läste nyligen att sverige ska börja/börjat med arbetsinvandring och det känns helt galet! Hur många är inte arbetslösa i vårat land redan???

Jag vill att det svenska arvet ska finnas kvar och inte suddas ut. Tycker det är skrämmande när barnen i vissa skolor inte ens får ha sin avslutningar i svenska kyrkan utan måste gå till neutral plats och inte sjunga vissa sånger för då är de rasister. Jag står mot ett förbud mot huvudbonad, speciellt ute i arbetet, och även att vissa ska ha "ledig" tid under vissa perioder och går ifrån arbetet och be tex.

Om man kommer hit och gör brott ska straffet vara utvisning direkt. Tror dem även står för att man ska lägga ut pedofiler på offentliga listor som man kan läsa! Orkar inte fortsätta just nu, men det är en del av sakerna jag själv står för. Sorry om det är lite rörigt, är lite trött just nu;)
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-21 00:25:39 följande:
    Nja alltså jag ser inte en själ oavsett ålder faktiskt. Jag har och har haft muslimska vänner som varit hårt hållna av sin familj på gränsen till förföljelse. Jag tror faktiskt att denna typ av muslimsk kultur är vanligare,  tyvärr än den som den väldigt fria muslimska tjejen som var här inne tidigare beskrev.  
    Jag har samma erfarenhet även om de icke-slöjbärande flickorna får lite mer frihet än de med slöja. Dock tror jag att de flesta kvinnor väljer att bära slöja, jag tror inte att majoriteten i sverige är tvingad
    Svaren bor i hjärtat
  • LaMoi
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:26:41 följande:
    Multikulturell land... Kan du ge något exempel i världen på ett sådant land som fungerat fullt ut?

Multikultur är inget annat än politisk idealism, man tänkte nog på Jugoslavien när projektet drogs igång på 70-talet, då såg det ut som en fungerande modell för ett framtida Sverige...
    Nej för framtiden har vi inte sett än.  Men visst vore det bra om alla bara kunde samsas och låta varandra vara? Visst så kommer det ju givetvis inte heller bli, men man kan väl hoppas? Att förspråka våld och hat är inte min melodi...
    Harmonisk kommer världen inte att bli men idag växer barnen upp med människor från många olika länder och inte är det mer osämja mellan dom än svenskar?
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!