• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-21 00:08:53 följande:
    Jag talar bara för mig själv som bor någorlunda centralt i Malmö. Att inte en enda slöjbrud skulle synas i centrum på kvällen typ ever tycker jag är väldigt märkligt om de friare muslimtjejerna skulle vara fler. Mina slöjbärande grannar ser jag inte ofta ute och promenixa efter 18. Mina icke slöjbärande muslimska grannar ser jag däremot ganska sent ibland.
    Det är rimligt att anta att man är mer troende (eller "mer hårt hållen") om man bär slöja och ja, de anser nog till största delen att det inte är förenligt med islam att vandra ute på kvällen.

Tänker du på någon särskild ålder? För det är stor skillnad (tycker jag) på hur en ung ogift kvinna (tonåring) får (bör) röra sig och en äldre kvinna eller en gift kvinna.
    Svaren bor i hjärtat
  • MirandaSthlm
    V 77 skrev 2010-08-21 00:11:38 följande:
    Än är inte sista ordet sagt. Idag presenterades en väljarundersökning från synovate där SD återigen ligger utanför riksdagen med god marginal. Men vem vet...
    Så vad är alla SD-motståndare så himla upprörda över då? och vad gör dom här inne o tjafsar?
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 00:09:28 följande:
    Lösningen är enkel. Man behöver inte ta bort (slänga ut) invandrare, det är bara att börja flytta in som svensk så reder det ut sig själv.
    Problemet är ju att svenskar känt sig hotade och förföljda i Botkyrka och därför flyttat DÄRIFRÅN. I Sverige är det ju inte accepterat att tala om svenskfientligt våld och svenskfientliga hatbrott. Enligt definitionen kan svenskar inte utsättas för hatbrott, det är först senaste året Brå börjat diskutera om inte invandrare också kan vara rasister.

Det var ju ett fall förra året där araber skrek zigenarjävel och liknande efter några romer på ett badhus. De friades eftersom rätten inte ansåg att de kunde vara rasister, de var ju invandrare...
  • MirandaSthlm
    TereseOchElla skrev 2010-08-21 00:02:42 följande:
    Nej jag tycker inte att alla som inte tycker som jag är okunniga, däremot tycker jag att en sådan politik som SD förspråkar är oacceptabel. Vem har rätt att tvinga mig till något? Sverige ska vara ett fritt land, det kommer inte att vara det om SD någonsin får makt över landet.
    Och vem ger dej rätt att tvinga mej att acceptera dagens samhälle som uppenbarligen inte fungerar så fint dom du verkar tycka`? För mej är SD dom enda som verkar ha en vettig syn på flera av dom sakerna jag tycker det är för stora brister i idag. Och ska sverige vara ett fritt land så ska vi SD-anhängare ha rätt att tycka som vi gör.
  • MirandaSthlm

Nu vakande bebis så godnatt alla.

• emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:05:02 följande:
    Jag kan hålla med om att invandringspolitiken behöver diskuteras. Det är fördelaktigt att ta in invandrare men de ska få möjlighet att delta i det svenska samhället, få veta om de får stanna eller inte inom rimlig tid mm.

Jag tycker också vi borde göra de undersökningar som finns för att kolla ålder på de ensamkommande flykting'barnen'.
    Men du är ju nästan lika mycket sverigedemokrat som jag! ;) Att rösta på SD är mitt sätt att slå näven i bordet vad gäller misslyckad invamdringspolitik/integration. Det är svårt att rösta "svensson" och make a point in that direction. Sen tycker jag att SD har en del annat vettigt i bagaget också och det blir ju en liten bonus. De mindre bra sakerna, ja ingen är perfekt inte heller partier.
  • V 77
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 00:13:12 följande:
    Så vad är alla SD-motståndare så himla upprörda över då? och vad gör dom här inne o tjafsar?
    Jag vet inte.. jag är för sd, så länge de inte får något inflytande i riksdagen.
  • M C
    V 77 skrev 2010-08-21 00:19:13 följande:
    Jag vet inte.. jag är för sd, så länge de inte får något inflytande i riksdagen.
    Lösningen stirrar dig i ansiktet vännen.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:14:02 följande:
    Problemet är ju att svenskar känt sig hotade och förföljda i Botkyrka och därför flyttat DÄRIFRÅN. I Sverige är det ju inte accepterat att tala om svenskfientligt våld och svenskfientliga hatbrott. Enligt definitionen kan svenskar inte utsättas för hatbrott, det är först senaste året Brå börjat diskutera om inte invandrare också kan vara rasister.

Det var ju ett fall förra året där araber skrek zigenarjävel och liknande efter några romer på ett badhus. De friades eftersom rätten inte ansåg att de kunde vara rasister, de var ju invandrare...
    Innan du käcker ur dig sånt här jävla skitsnack får du gärna länka till domen.
    Annars måste jag och alla andra stämpla det som skitsnack och rent förtal.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!