• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 00:47:25 följande:
    Vi tar inte hit dem. Vi har ingen riktad kampanj i Somalia som säger "kom hit"
    men de finns här likt förbaskat och det är dem vi behåller, inte dem som vill komma hit och arbeta...
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-21 00:46:42 följande:
    Hur anser du att man ska göra om man inte tycker att något parti man anser vettigt erbjuder en anstymmelse till den typ av förändring man vill se? Röstar jag blankt får jag ingenting sagt enligt min uppfattning. Vi lever i ett land där man knappt får säga invandrare utan att någon pekar och skriker: en rasist, anfall!  Hur kan man få fram att man vill se en förändring om man inte känner för att take the heat och konstant försvara sig. Inte ens här inne går det att andas ordet invandringspolitik utan att man måste dra sitt livs historia och skriva tills fingrarna blöder. (Trots detta håller många med mig i många saker när jag väl fått säga min åsikt,)
    Jag tycker man ska engagera sig politiskt för att föra fram de frågor man anser är viktiga.

Jag förstår vad du menar men sd står för så mycket som jag anser är skrämmande. Så som hur de ser på homosexuella, adoptioner mm mm. Enligt mig sätter de olika värde på människor
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    SunnyBunny skrev 2010-08-21 00:48:42 följande:
    Varför är det i så fall så många svenska högutbildade, bland annat läkare som faktiskt söker jobb som städare? Har sett det själv. Och även pratat med många läkare då jag jobbar "inom" sjukvården och även dem har svårt och hitta fasta jobb? De flesta jobbar som frilansare för att få ihop sin vardag. Konstigt..
    Om en läkare med svensk utbildning inte har jobb inom yrket så ifrågsätter jag om de ens vill arbeta som läkare.

Ja, det har blivit konstiga arbetsvilkor, bland annat pga personalbrist.

Men jag är intresserad av att veta din källa till att många läkare verkligen har svårt att få jobb och söker städjobb istället
    Svaren bor i hjärtat
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:30:51 följande:
    Jag har samma erfarenhet även om de icke-slöjbärande flickorna får lite mer frihet än de med slöja. Dock tror jag att de flesta kvinnor väljer att bära slöja, jag tror inte att majoriteten i sverige är tvingad
    Ja, så är det säkert men tror du inte att valet är mer i stil med "Du får själv välja om du vill ha slöja (men om du väljer att inte ha det kommer hela din släkt att se ner på dig, men det är heelt upp till dig)" lite som "du får själv välja om du vill vara öppet homosexuell (meeen vi kommer att försöka döda dig upprepade gånger och stöta ut dig om du gör det). Ett fritt val är långt ifrån ett fritt val i en kultur baserad på ett grupptänkande.
  • SunnyBunny
    Fru U skrev 2010-08-21 00:52:59 följande:
    Om en läkare med svensk utbildning inte har jobb inom yrket så ifrågsätter jag om de ens vill arbeta som läkare.

Ja, det har blivit konstiga arbetsvilkor, bland annat pga personalbrist.

Men jag är intresserad av att veta din källa till att många läkare verkligen har svårt att få jobb och söker städjobb istället
    Måste man ha en källa till allt? Man lär sig mera och lyssna och titta sig omkring ute i samhället enligt mig..
  • Thi 08
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:37:58 följande:
    Jag vet att folk resonerar som du och det är lite vackert faktiskt. Poetiskt nästan. Jehovas Vittnen brukade knacka dörr hos mig och visa bilder på folk på gröna ängar som spelade och sjöng. Det är väl lite så man vill se världen. Att alla älskar alla och kommer överens, man tror och hoppas att det blir så en dag.

Men det har gått tiotusentals år och människor kommer fortfarande inte överens med varandra. Sverige var ett hyfsat fridfullt land fram till för några decennier sedan. Få etniska motsättningar, låg kriminalitet. När rånet mot PK-banken med Norrmalmstorgsdramat inträffade 1973 så var det en jätrenyhet. TV var där och det var ett gigantiskt polispådrag. Något liknande hade Sverige aldrig upplevt.

Idag är rån vardagsmat. Det är så många bankrån, personrån, värdedepårån, värdetransportrån att folk inte bryr sig längre. Och jag hatar att "break it for you", men majoriteten av alla brott begås av individer med annan etnisk bakgrund än svensk. Så är den krassa verkligheten.

Jag följer polisens rapporteringar löpande. Jag har ofta kontakt med polismyndigheter runt om i Sverige. Och de gånger man lämnar ut signalement på rånare och förbrytare så är det "mörkhyad", "asiatisk" (mellanöstern), eller "svenska med brytning" som gäller. Signalement som media sedan aldrig vidareförmedlar, av politiska skäl.

Detta med brottslighet: De flesta våldtäkter sker i hemmet!!! Man kan väl inte vara så naiv att man tror att det statistiskt gångbara är det som gäller? Hur stort är mörkertalet, de fall som aldrig anmäls? Du kommenterade aldrig om denna Thorbjörn i SD:s ledning som misshandlade sin fru för att hon hade umgänge med en manlig invandrare........

• ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 00:51:12 följande:
    Jag tycker man ska engagera sig politiskt för att föra fram de frågor man anser är viktiga.

Jag förstår vad du menar men sd står för så mycket som jag anser är skrämmande. Så som hur de ser på homosexuella, adoptioner mm mm. Enligt mig sätter de olika värde på människor
    Eh, öh. SD är ju det enda parti som vågat ta upp homofientligt våld som till stor del utövats av muslimer, de är även det enda parti som protesterat högljutt mot den växande antisemitismen i Malmö där flera judar misshandlats och hotats. KD försökte också ett tag, men Göran Hägglund vågade inte gå hela vägen för Mona blev "upprörd"...

Vadå adoptioner?
  • SunnyBunny
    Fru U skrev 2010-08-21 00:53:45 följande:
    gonatt
    Ja klockan är nästan 1!!!! I kväll är det kräftskiva för mig så det är bäst och hoppa i säng;) God natt:)
  • Fru U
    SunnyBunny skrev 2010-08-21 00:54:24 följande:
    Måste man ha en källa till allt? Man lär sig mera och lyssna och titta sig omkring ute i samhället enligt mig..
    (ett sista inlägg från mig innan jag stänger datorn)

Nej, man måste inte ha källa till allt men om man lägger fram saker som fakta så får man räkna med att bli ifrågasatt och uppmanad att berätta var man hittat informationen (källan).
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!