Inlägg från: Jossan90 |Visa alla inlägg
  • Jossan90

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Jag kommer rösta på sverigedemokraterna för första gången för att visa mitt missnöja. Jag tycker det har blivit för mycket, men jag vill inte se sverige utan indvarndrare men det är alldeldes för många just nu tycker jag, man kan tyvärr inte hjälpa alla fast man gärna hade velat. Men sen tror jag att många som kommer till sverige inte är dem allra fattigaste..

• Jossan90
    Ceka86 skrev 2010-08-20 20:09:28 följande:
    ursäkta mig vänner men deras politik kommer att leda till att vi inte kommer att ha tacos, pizza, hamburgare, kina mat, wook, sushi, kebab osv ju nu vet jag vi kommer att äta hela tiden varje dag köttbullar o potatismos eftersom det är det enda vi har kommit på här i Sverige......

dessutom måste vi hålla vår tradition o stanna i vår lilla glesta Sverige... vi kan ju inte åka till exempel grekland, spanien, cypern, thailand, amerika osv.... åker man ditt så svikar man sitt land o traditioner

jag undrar oxå kungahuset o fotbolls stjärnor så som Henke/Zlatan om de är svenskar?? så som vitt jag vet så är de invandrare... hmmm??!!!!... vad ska vi göra me de då??

jag fick en lapp igår på posten av SD att de vill lägga ut flera resurer på psykatri o missbrukar... min uppfattning är att de missbrukare, förtidspensionärer, psykis sjuka o därför vill de satsa mer på det
    klart vi kan ha pizza osv, finns svenskar som kan baka pizza,kina mat osv! Jag tror ingen i denna tråden vill slänga ut ALLA indvandrare, men stoppa den nu och ta hand om dem som är här.
  • Jossan90

sen tycker jag sverige måste skärpa reglerna. Kommer man till sverige från ett krigsdrabbat land och gör ett brott här så ska man hem DIREKT. Inga andra chanser och man ska tala om det för dem när de kommer till sverige så de vet konsekvenserna.

• Jossan90
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 20:55:56 följande:
    Nej, jag håller med. Vi hade ett fall häromåret med en afrikansk man som tvingade sig in hos en kvinna och våldtog henne brutalt. Men han fick stanna pga omständigheterna i hemlandet. Om något år är han en fri man igen och vi kan vara helt säkra på att nån annan kvinna kommer att bli våldtagen...
    Det är inte vårt problem om hans problem i hans hemland. Han skulle skickas hem DIREKT! Då får man fan tänka ett steg längre innan man utför brottet!
  • Jossan90
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 21:02:45 följande:
    Precis. Och han får gärna ta de andra våldtäktsmännen med sig, oavsett om de är svenskar eller inte... Flört
    haha ja precis
  • Jossan90

man kan inte ens få en jävla lägenhet nu för tiden. Vi är för många. Man får fan bo hemma tills man är 30 år nu för tiden.

• Jossan90
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 22:33:17 följande:
    Varför suck?
    Det hon säger är ju sant.
    SD kanske inte är uttalade rasister i dag. Men det är ett i grunden rasistiskt parti, det är ju knappast en hemlighet.
    Numer är de mest främlingsfientliga, det kan du inte förneka.

Som sagt, rösta på vad du vill men det är ju många som får känslan (genom att delta i alla dessa trådar) att många som röstar på SD inte verkar veta vad de röstar på. En del är pålästa, men inte alla.
    Så man är rasist bara för att man inte vill eller kan hjälpa hela världen!
  • Jossan90
    DorisD skrev 2010-08-20 22:41:12 följande:
    Tycker bara det är så sjukt sorgligt att det ev finns 4% av vår befolkning som:
    1 - tycker att invandrarpolitiken är absolut det viktigaste och mest avgörande valfrågan. Det finns så EXTREMT mycket viktigare frågor att ta ställningt till!
    2 - på fullaste allvar tror att SDs politik i frågan kommer lösa något.
    3 - går på så mycket skräppropaganda. Snabb fix på stora, komplexa problem FINNS inte!
    Klart det är en viktig fråga, sverige har förändras väldigt mycket
  • Jossan90
    Fru U skrev 2010-08-20 22:43:46 följande:
    Och det är invandrarnas fel? Om du svarar ja får du gärna förklara varför.
    Nej men politikerna. Vi släpper in för många.
  • Jossan90
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 22:46:51 följande:
    Läste du vad jag skrev?
    Ditt inlägg har ingen koppling alls till mitt.
    jo, du påstår att man är rasist om man röstar på SD. Jag får gärna vara rasist i era ögon men jag vet att jag inte är det. känner många indvandrare som jag tycker om. Så hur kan jag vara rasist eller alla vi andra som röstar på SD?
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!