Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 22:29:46 följande:
Mmm det där tycker jag också är läskigt.
SD vill att svenska kvinnor ska föda fler barn för att hindra att vi ska behöva arbetskraftsinvandring.
Jag tror rent generellt föder svenska kvinnor färre barn för att de har en karriär och inte längre lever i den klassiska rollen som hemmafru.
Men enligt SD är vissa könsroller nedärvda från födseln och man ser hellre att kvinnor föder fler barn, än att invandringen bidrar.
Samma med synen på utomeuropeisk adoption, som man vill vara mycket begränsad med, samt slopa allt adoptionsstöd till de som vill adoptera utanför europa.
Fram till 03 förespråkade man ett totalförbud.
Det om något får en ju att undra, varför..?
Precis. Och det som är roligt med hela uppdelningen ang adoptioner inom europa vers övriga världen är ju att de flesta barnen som adopteras inom europa är romer (om deras tanke llatå är att begränsa barn med mörk hudfärg så är man väl lite fel ute
) . Man kan ju verkligen undra grunden till att man delat upp det så! Jag har varit i kontakt med SD ang detta med adoptioner och deras syn på det hela för att kunna delge det till människor som inte är insatt i just adoptionsfrågan och enl det mail jag fick vill man begränsa adoptioner kraftigt för att adopterade barn mår så dåligt. Kan inte sluta le.