• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • emmy
    Anova skrev 2010-08-20 16:54:02 följande:
    Det bygger ju på nationalekonomisk teori om bland annat inkomstfördelning och handel. Kanske det inte är så tydligt för icke-ekonomer.. Men troligen kommer en ökad öppenhet och ett globalt samhälle leda till ökad inkomst i Sverige.
    Förutsatt att det är tyskar, holländare och fransmän (etc.) som invandrar med en intressant utbildning i bagaget?
  • Anova
    emmy skrev 2010-08-20 17:02:11 följande:
    Förutsatt att det är tyskar, holländare och fransmän (etc.) som invandrar med en intressant utbildning i bagaget?
    Nej, snarare tvärt om.. Öppnare gränser, mer rörligt folk (och i synnerhet de "sämre ställda") och en ökad globalisering ger i längden en jämnare inkomstfördelning mellan länderna och de som har det "bäst ställt" får en ökad inkomst. (dvs. i Sverige ökar lönenivån).

Men det är ju teorier och det är ett komplext samband som jag själv inte är supersäker fungerar under det 21a århundradet.
  • emmy
    Anova skrev 2010-08-20 17:19:57 följande:
    Nej, snarare tvärt om.. Öppnare gränser, mer rörligt folk (och i synnerhet de "sämre ställda") och en ökad globalisering ger i längden en jämnare inkomstfördelning mellan länderna och de som har det "bäst ställt" får en ökad inkomst. (dvs. i Sverige ökar lönenivån).

Men det är ju teorier och det är ett komplext samband som jag själv inte är supersäker fungerar under det 21a århundradet.
    Hmm låter som rysk roulette, känns säkrare att bygga lite högre staket istället, tills vi fått kläm på vad det är vi håller på med och hur vi ska fortskrida...
  • emmy

Som vanligt fler som inte ska rösta än som ska i en sån här tråd! ;)

• MirandaSthlm
    emmy skrev 2010-08-20 17:31:58 följande:
    Ja som vanligt.. politisk hetsjakt mot SD-anhängare. Inte ens i vår egna lilla tråd får vi vara ifred. haha
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • Anova
    emmy skrev 2010-08-20 17:29:33 följande:
    Hmm låter som rysk roulette, känns säkrare att bygga lite högre staket istället, tills vi fått kläm på vad det är vi håller på med och hur vi ska fortskrida...
    Det är lite Sverigedemokraternas melodi.. Jag tvivlar på att protektionism är det vi bör eftersträva, ingen ekonomi tjänar på att bygga murar, i synnerhet kring frågor så som miljön (en hållbar framtid). Personligen tror jag på ett globalt samhälle, och det är en av anledningarna jag inte röstar på SD. 
  • Anova
    emmy skrev 2010-08-20 17:31:58 följande:
    När det uppstår felaktigheter kring andra partier så är det väl inte SD som ni snackar om? Du nämner ju MP och dess hjärndöda (i dina ögon, för smart för sitt eget bästa i mina ögon) politik.

Själv förstår jag inte vitsen med en sådan "klapp och kramhöra" för SD folk på ett diskussionforum  
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-20 16:32:59 följande:
    5-6 år bevisar ju bara att invandringen är åt helvete för stor.
    Nej, eftersom jag varit ombud vid ett par av dessa fall så vet jag att det inte handlar om tidsbrist hos MV.
    Det har handlat om att de gjort fel från början, inte kunnat skaffa tolkar m.m.
    Fler än en gång har man helt enkelt fått slänga de papper som finns och börja om från början.
    Nu senast gav MV en man utvisning i mars...SA DE.
    Mannen blev inte meddelad, fick förnyat ID kort från MV samt pengar en gång i månaden.
    Sedan blir han arresterad och satt i förvar i väntan på utvisning.
    Det visar sig att MV "råkat" ge honom avslag och utvisning efter två år, utan att ens intervjuat mannen.
    Han har nu ombetts överklaga det felaktiga beslutet.

And here we go again...
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 16:34:07 följande:
    Lika oseriöst att bedriva hetsjakt på svenskar som tänker rösta på SD... låter ju som det dom som söker politisk asyl får stå ut med i sina hemländer. Mao... demokratin funkar ju inte sådär jättebra här om man inte får rösta på vad man vill.
    Jag tycker inte det bedrivs någon hetsjakt på er.
    Ni får väl räkna med att få ert val ifrågasatt lika mycket som en vänstermänniska?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    emmy skrev 2010-08-20 16:50:58 följande:
    Någon frågade längre bak om man fick 8000 för att gå sfi, detta är siffror jag fick höra för bara några dagar sedan från en familjemedlem vars bekant tagit med sin flickvän hem från ett annat land. Inte 100 på att det var i Malmö men iaf i skåne helt säkert.

Jag vill också säga att jag inte som vissa verkar tro spenderar mina dagar med att spekulera över hur hemska människor invandrare är. Det är inte främst invandrarna som är problemet, det är invandringen och alltså politikerna. Svenska skolan i många områden är total KAOS och lärarna är ofta inte tillräckligt utbildade inom andraspråksinlärning. Samarbtetet med hemspråkslärarna är inte alls så utvecklat som det skulle behöva vara. Vi kanske behöver begränsa invandringen ordentligt/stoppa den under några år och lägga alla resurser på att få ordning på de människor vi redan har här och behöver utbildning?
    Well man får socialbidrag när man läser SFI, under förutsättning att man sköter studierna.
    Vad normen för bidraget är vet jag inte.
    Men det är knappast 8000 kr i fickpengar.

SFI är otillräckligt, håller med.
    Nu har universiteten börjat med speciella utbildningar för just SFI lärare, under lärarprogramet finns också inriktningen "svenska som andra språk".
    Man har haft stora problem med inkompetenta lärare (ibland knappt ens lärare).
    Men jag ser en förändring där.
    Samarbetet med hemspråkslärarna kan vi ju glömma helt om SD får något att säga till om, eftersom de då slopar den undervisningen helt.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!