• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • emmy
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 16:11:45 följande:
    Men...

Vem har sagt att vi ska göra det?
    Alla som röstar på SD känns mäkta dramatiska.
    I går fick jag höra att det pågår en etnisk rensning (av svenskar då) i Sverige och nu detta?
    Varför överdriver ni?

Inte ens det mest invandrarvänliga partiet i Sverige skulle säga "jo, ta hit 20 miljoner pakistanier".
    Debatten blir ju så oseriös.
    Haha...då har du inte läst miljöpartiets hjärndöda politik de vill att citat:  Alla människor skall ha rätt att leva och bo var de vill. Vi vill därför på sikt införa en helt fri in - och utvandring ur Sverige och övriga Europa.
  • Nice Girl Wrong Place
    emmy skrev 2010-08-20 16:22:34 följande:
    Haha...då har du inte läst miljöpartiets hjärndöda politik de vill att citat:  Alla människor skall ha rätt att leva och bo var de vill. Vi vill därför på sikt införa en helt fri in - och utvandring ur Sverige och övriga Europa.
    Och du tror på fullaste allvar att Sverige skulle bjuda in 20 miljoner pakistanier att bo här, eller ens bevilja 20 miljoner PUT?
    Beautifully Human
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 16:21:49 följande:
    Och många blir nog papperslösa, pga de inhumana handläggningstiderna som MV har.
    Efter 5-6 år i Sverige får vissa ett beslut om utvisning. FEM, SEX ÅR!
    Om jag inte minns fel har Sverige kritiserats av FN för detta.
    Ja, det är inte bra. Men man samlar ihop sina tusentals dollar och drar på eget bevåg. Alla tror uppenbarligen att man kommer in bara man tar sig hit.
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-20 16:30:05 följande:
    Ja, det är inte bra. Men man samlar ihop sina tusentals dollar och drar på eget bevåg. Alla tror uppenbarligen att man kommer in bara man tar sig hit.
    Och det måste man väl se med en smula ödmjukhet på?
    Beautifully Human
  • sumpbäver
    sumpbäver skrev 2010-08-20 16:30:05 följande:
    5-6 år bevisar ju bara att invandringen är åt helvete för stor.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 16:11:45 följande:
    Men...

Vem har sagt att vi ska göra det?
    Alla som röstar på SD känns mäkta dramatiska.
    I går fick jag höra att det pågår en etnisk rensning (av svenskar då) i Sverige och nu detta?
    Varför överdriver ni?

Inte ens det mest invandrarvänliga partiet i Sverige skulle säga "jo, ta hit 20 miljoner pakistanier".
    Debatten blir ju så oseriös.
    Lika oseriöst att bedriva hetsjakt på svenskar som tänker rösta på SD... låter ju som det dom som söker politisk asyl får stå ut med i sina hemländer. Mao... demokratin funkar ju inte sådär jättebra här om man inte får rösta på vad man vill.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • emmy
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 16:24:27 följande:
    Och du tror på fullaste allvar att Sverige skulle bjuda in 20 miljoner pakistanier att bo här, eller ens bevilja 20 miljoner PUT?
    Hade Miljöpartiet fått bestämma hade detta väl snarare varit upp till de 20 miljoner pakistanierna, är det fritt inträde så är det!
  • Ammi84
    emmy skrev 2010-08-20 16:13:30 följande:
    Tänker försöka hålla mig kort, får snart sår på fingrarna...  :)

Med kulturella utspel menar jag exempelvis gruppkultur/hederskultur och allt som hör till detta tänk. 
    Det kanske inte är lätt att få bidrag men uppenbarligen uppfyller en väldans massa människor dessa kriterier väldigt bra då väldigt många invandrare sitter på bidrag.

Jag tror att många nyanlända skulle kunna få för sig att begå brott, kanske främst för att de "har så svårt att klara av vardagen"?!

Anser du att din uppväxt och ditt nuvarande förhållande är typiskt muslimskt? Jag kan inte tänka mig det då det inte har sett ut såhär i mina muslimska vänners liv. För dem har det varit kontroll och förföljelse av den egna släkten som stått på menyn.

Varför har du umgåtts med så mycket kristna? Har du sökt dig till svenska kyrkan? Eller menar du infödda svenskar (eller vad man ska kalla det)? Jag är väldigt svensk men inte ett dugg kristen,  jag känner massor av svenskar och de är inte heller kristna. Helt ärligt så känner jag bara en troende person och hon hoppar nog av det tåget snart, hoppas jag! Jag tar faktiskt nästan illa upp när jag blir kallad kristen baraör att jag är svensk. Jag har ungefär lika höga tankar om alla religioner, samtliga borde avskaffas.

På vilka sätt har du blivit kränkt av alla dessa kristna? Jag säger inte att du har blivit kränkt, jag säger att många muslimer blir det i sin vardag. Människor som finns runtomkring mig blan annat. Att detta inte gäller dig kan jag bara gratulera till för alla har det inte som du!
    återkommer med svar då min 7 mån son precis vaknade och vill ha uppmärksamhet...
  • emmy

Någon frågade längre bak om man fick 8000 för att gå sfi, detta är siffror jag fick höra för bara några dagar sedan från en familjemedlem vars bekant tagit med sin flickvän hem från ett annat land. Inte 100 på att det var i Malmö men iaf i skåne helt säkert.

Jag vill också säga att jag inte som vissa verkar tro spenderar mina dagar med att spekulera över hur hemska människor invandrare är. Det är inte främst invandrarna som är problemet, det är invandringen och alltså politikerna. Svenska skolan i många områden är total KAOS och lärarna är ofta inte tillräckligt utbildade inom andraspråksinlärning. Samarbtetet med hemspråkslärarna är inte alls så utvecklat som det skulle behöva vara. Vi kanske behöver begränsa invandringen ordentligt/stoppa den under några år och lägga alla resurser på att få ordning på de människor vi redan har här och behöver utbildning?

• Anova
    emmy skrev 2010-08-20 16:22:34 följande:
    Det bygger ju på nationalekonomisk teori om bland annat inkomstfördelning och handel. Kanske det inte är så tydligt för icke-ekonomer.. Men troligen kommer en ökad öppenhet och ett globalt samhälle leda till ökad inkomst i Sverige.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!