• Ceka86

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

ursäkta mig vänner men deras politik kommer att leda till att vi inte kommer att ha tacos, pizza, hamburgare, kina mat, wook, sushi, kebab osv ju nu vet jag vi kommer att äta hela tiden varje dag köttbullar o potatismos eftersom det är det enda vi har kommit på här i Sverige......

dessutom måste vi hålla vår tradition o stanna i vår lilla glesta Sverige... vi kan ju inte åka till exempel grekland, spanien, cypern, thailand, amerika osv.... åker man ditt så svikar man sitt land o traditioner

jag undrar oxå kungahuset o fotbolls stjärnor så som Henke/Zlatan om de är svenskar?? så som vitt jag vet så är de invandrare... hmmm??!!!!... vad ska vi göra me de då??

jag fick en lapp igår på posten av SD att de vill lägga ut flera resurer på psykatri o missbrukar... min uppfattning är att de missbrukare, förtidspensionärer, psykis sjuka o därför vill de satsa mer på det

• Ceka86

en grej till vilka kläder ska vi sätta på oss eftersom alla kläder kommer från utlandet??

• Ceka86

men om vi ska hålla traditioner då måste vi äta våra mat o inte utländsk mat.... jag säger inte att vi svenskar kan inte baka pizza eller laga kina mat.... men de vill ha Sverige som var på 1800-talet, en fattig land utan kontaker i omvärlden..... men alla har sina åsikter o det här e min åsikt... tämk bara på slutet av 1800-talet och i början av 1900-talet hur många svenskar utvandrade till USA....

• Ceka86

Brotten har ökat i samband med när Örresundsbron öppnades. Det är inte invandrare, det är andra utländska brott som inte är bosatta i Sverige och det är vi svenskar som stödjer detta kriminalitet eftersom vi köper insmuglande droger, alkoholo, cigaretter osv....

Om nu de skulle komma in i riksdagen o regeringen o får ut sin välja, få ut alla invandrare. Då kanske vi bör ställa oss några frågor så som:

Vem ska köra kollektivtrafik??
    Vem ska städa våra skolor, arbetsplatser...??
    Vem ska köra oss hem från krogen??..

Enligt Sifo undersökningar så tar invandrare minst 70% av alla låginkomst jobb. Där har vi en tankeställare. svenskar vill inte ta "skit" jobb.

Straffa borde alla göras om de begår någon brott oavsett kön, bakgrund, hudfärg...... Nån gav här förslag att om en invandrare gör ett brott så släng ut invandraren från landet men vad ska vi göra av oss svenskar som begår brott?? Slänga de i havet eller??

Vi måste inse sanningen att invandrare är inte problemet i detta lannd utan det är exempelvis våra stora ungdomsarbetslöshet, miljöklimatet osv.

• Ceka86
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:12:45 följande:
    Till att börja med, SD vill inte få ut alla invandrare. Därmed föll resten av ditt resonemang, läs på och kom tillbaka när du vet vad du talar om.
    Det är det som handlar om. Att få ut alla invandrare och inte välkomna nya, det är deras politik. Vad ska vi gör av med arbetslösheten bland unga??

Så på 70-talet kunde vi ta emot invandrare och låta de jobba "arslet av sig". Bygga upp vårt samhälle som vi lever idag. Och nu så ska vi slänga ut de. ÄR DET VÅRT TACK TILL DE ELLER????

Alla har rätt att ha sina åsikter jag vet alla fall att jag tänker inte rösta på de, för att de snackar bara. mycket snack lite göra som man säger. De flesta av SD anhängare folket är alkoholister, narkomaner, förtidspensionärer, bidragsfuskare...

Inse fakta kära folk.
  • Ceka86
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 22:38:07 följande:
    Ok  ni som inte gillar SD kan väl vara snälla och ta ut era aggretioner i andra anti-sd-trådar än just denna?

Ska väl inte vara så svårt.

Här är länkar där ni kan härja runt och vara hur anti ni vill:

www.familjeliv.se/Forum-5-65/m53985561.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-65/m52439073.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-65/m53755700.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m54033849.html

Tack!
    Du startade denna tråd då måste man väll få komma med sin åsikt?? Säger man A måste man kunna ta konsekvens för B
  • Ceka86
    emmy skrev 2010-08-20 22:41:04 följande:
    Slösa inte energi på denna person folk, det är som att tala med en vägg.
    Jag talar det som SD har skrivit i sina broschyrer som de skickar ut o inget annat. Bevisa mig då motfakta att det är inte så ni tänker??

Det finns ju alla fakt över allt att ni tänker så och vill ha det så. Jag har åtminstone bevis och kan vissa det
  • Ceka86
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 22:42:28 följande:
    Ja för anhängare ja, men du kanske läste fel på vägen in.
    Jo då jag läste men var tvungen bara att o säga min åsikt
  • Ceka86

Lycka till med era röstande. Vi kan väll ta upp detta ämne igen om 4 år, för då kan vi se resultat av vad SD åstad kommit och hur långt de har kommit.

Rätta mig gärna om jag har fel men år 2006 så blev många SD kommunala kandidater utsparkade för att de kunde inte göra sitt jobb och vistte inte hur de skulle göra dessutom var de bidragsfuskare, förtidspensionärer och alkoholister. Jag både i Karlskrona då där SD var starkast.

• Ceka86
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 23:03:24 följande:
    Typ samma här.
    Jag har varit gift med en jugoslav och pappan till min dotter är halvt tjeckisk så min dotter är alltså 25% tjeckisk.
    Och en av mina bästa killkompisar är arab. Och ändå röstar jag på SD men blir kallad rasist hela tiden!
    Det får du avgöra själv om du är rasist eller inte men ta reda på grundlig fakta vad de står för.

Jag tror många här som har bestämt sig för att rösta på SD har inte nån grundlig fakta utan gör det för att det är nåt nytt och "fräscht", det som att prova droger utan att veta vad det är för biverkningar, men skadan är redan skedd då.

Sorligt men sant, man lär sig väll sin läxa i efterhand. Vilket hela vårt samhälle kommer att uppleva om ett par.
  • Ceka86
    emmy skrev 2010-08-20 23:21:14 följande:
    Haha själv är du förstås hjärnkirurg? Gå och lägg dig, it's past your bedtime!
    Ja, jag har alla fall sunt förnuft till skillnad mot andra...  Vi får se vem som har rätt eller fel om ett par år. Jag har åtimnstone fakta. Du lägger ner tid på att motbevisa mig men inte att bevisa att ni har andra saker i åtanke.
  • Ceka86

Jag tänker starta en parti där jag kommer sänka rejält alkohol skatt och priserna på alkoholen. Dessutom tar jag bort monopol på Systembolaget. Det ska vara billigare att köpa här än i Tyskland och Danmark. Då kommer polisen ha mindre jobb att jaga smugglare. Då kommer krimnaliteten minska rejält och brottsligheten.

Vad tycker ni om förslaget?? Kommer jag att komma in i riksdagen med denna mål.

• Ceka86

Ja, jag kommer ändra min åsikt om jag ser en positiv ändring. Vilket jag svagt tror på. Jag tycket inte om blåa i början men jag har sett positiva sidor hos de men de har också negativa sidor men man måste ju överväga.

Vad tycker ni om min parti ang alkohol??

• Ceka86
    emmy skrev 2010-08-20 23:43:21 följande:
    Haha...men det är vi som röstar på SD som är alkoholister! Jag kan inte bestämma mig för om du är ett troll eller bara född rolig! *s*
    Kära lilla du jag tänkte bara att använda deras taktik o inget annat.
  • Ceka86
    LaMoi skrev 2010-08-20 23:52:53 följande:
    Nej har jag sagt det? Nu är det du som är väldigt löjlig, vad är du för någon att kalla mig för idiot? Känner du mig?
    Jag gillar inte Sverigedemokraternas poilitik.. visst vissa delar kan vara vettiga det kan till och med jag erkänna. Men i grund och botten är det ett nationalistiskt parti som vill ha bort invandringen. Är det rätt att någon ska förbjuda att man ska få gifta sig med vem man vill? Är det rätt att förbjuda de invandrare som bor i vårt land inte får ha kvar deras religion? Är det rätt att någon överhuvudtaget ska få bestämma vilket barn jag ska få adoptera genom att ta bort stöd för dessa ekonomiskt?
    Jag tycker att det inte låter som någon bra politik och vill verkligen inte bo i ett land som förespråkar okunskap!
    Jag håller med dig fulltständigt. Om vi gör Sverige där vi förbjuder allt då kan vi verkligen inte kalla det en demokratiskt land.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!