Inlägg från: sumpbäver |Visa alla inlägg
  • sumpbäver

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Här kände jag mig hemma Solig

• sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 14:24:04 följande:
    Ja jag är ju här och skriver långa inlägg...
    Var väl ungefär så jag tänkte.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 13:45:43 följande:
    Men 95% av alla invandrare är aldrig ens MISSTÄNKTA för något brott.
    SD's politik drabbar ju oskyldiga individer som har flytt krig och förtryck.
    88% tror jag det var sist BRÅ redovisade, men det skiljer otroligt mycket mellan olika folkslag.

Förklara för tusentals brottsoffer att man får räkna med att det slinker in terrorister, våldtäktsmän, krigsförbrytare, systematiskt pensionärsrånande zigenare och mördare i massorna, med att riktiga flyktingar kan bli drabbade med SDs politik. Då får de bli det. Har man inte effektivare filtrering i mottagandet så ska intaget tvärstoppas tills problemet är löst.

Man måste tänka på sin egena befolknings säkerhet först (ekonomi med för den delen). Släpper du in alla som knackar på din dörr i natten? Inte jag i.a.f.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 15:31:04 följande:

Och det är just DÄRFÖR lösningen heter Migrationsverket och ett effektiviserande (heter det ens så?) av detta.

Jag har ju snackat om detta i andra trådar. Funkade MV som det ska, skulle vi inte ha många av de problem vi har. SD HAR inga lösningar, varför tror ni att de har det?

Sverige släpper heller inte in alla som knackar på dörren, det vet du också. Och är ekonomin du värnar om så är SD inte partiet för dig. De är det helt klart svagaste partiet på det (och många andra) plan.

Jag SER ju aldrig några förslag på lösning, inga överhuvudtaget.

Nej, vissa som uppenbarligen inte alls har skäl och får avvisning går ofta och gömmer sig, blir papperslösa. MP vill ju ge dem PUT också. Tills nu så har dom ju gratis sjuk- och tandvård om jag inte minns fel?

Om SDs ekonomi håller återstår väl att se. Ingen vet ju nämligen vad invandringen kostar oss, men att det finns massor med miljarder att hämta in på fusket finns inget tvivel om. Nu kommer ju inte heller sd att få bestämma något i 4 år om du trodde det, däremot kommer dom ta upp problemen och ligga på övriga partier som iglar.

Angående papperslösa så tycker jag att den här debatten säger allt, speciellt hur pensionären i publiken ser på det.

">

• sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 16:01:54 följande:
    Att man väljer att leva som "papperslös" istället för att återvända till hemlandet säger väl mer om situationen där, än om vår generositet?
    Så kan man ju också vända på det. Det är ju förövrigt inte våra problem heller, vi har ju regler på vilka som får komma in. Eller ska vi bryta mot reglerna?
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 16:21:49 följande:
    Och många blir nog papperslösa, pga de inhumana handläggningstiderna som MV har.
    Efter 5-6 år i Sverige får vissa ett beslut om utvisning. FEM, SEX ÅR!
    Om jag inte minns fel har Sverige kritiserats av FN för detta.
    Ja, det är inte bra. Men man samlar ihop sina tusentals dollar och drar på eget bevåg. Alla tror uppenbarligen att man kommer in bara man tar sig hit.
  • sumpbäver
    sumpbäver skrev 2010-08-20 16:30:05 följande:
    Ja, det är inte bra. Men man samlar ihop sina tusentals dollar och drar på eget bevåg. Alla tror uppenbarligen att man kommer in bara man tar sig hit.
    5-6 år bevisar ju bara att invandringen är åt helvete för stor.
  • sumpbäver
    Ceka86 skrev 2010-08-20 20:09:28 följande:
    ursäkta mig vänner men deras politik kommer att leda till att vi inte kommer att ha tacos, pizza, hamburgare, kina mat, wook, sushi, kebab osv ju nu vet jag vi kommer att äta hela tiden varje dag köttbullar o potatismos eftersom det är det enda vi har kommit på här i Sverige......

dessutom måste vi hålla vår tradition o stanna i vår lilla glesta Sverige... vi kan ju inte åka till exempel grekland, spanien, cypern, thailand, amerika osv.... åker man ditt så svikar man sitt land o traditioner

jag undrar oxå kungahuset o fotbolls stjärnor så som Henke/Zlatan om de är svenskar?? så som vitt jag vet så är de invandrare... hmmm??!!!!... vad ska vi göra me de då??

jag fick en lapp igår på posten av SD att de vill lägga ut flera resurer på psykatri o missbrukar... min uppfattning är att de missbrukare, förtidspensionärer, psykis sjuka o därför vill de satsa mer på det
    Du är inte vidare insatt i saker och ting va?
  • sumpbäver
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 13:38:48 följande:
    Ja precis. Men ju mer motstånd jag möter mot SD desto mer känner jag att det är partiet för mej. SD-anhängare är ju numera en minoritetsgrupp som förföljs och hatas för deras oliktänkande.

Och det kommer från folk som är emot förtryck av politiskt oliktänkande. Helt sjukt. Förvånad
    Mmm, se bara vad som händer just nu. SDs hemsidor är hackade, valstugorna förstörs och valarbetare hotas. Det är demokrati i sann kommunistordning. De flesta av SDs partilokaler ligger undangömda i källarlokaler, det blir nämligen för dyrt att köpa nya fönster varje dag.

Jag är övertygad att allt som sker ger motsatt effekt, i.a.f stärker det min tro på SD. Men det förstår inte de odemokratiska, hatiska vänsterslöddret.
  • sumpbäver
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 13:54:32 följande:
    Samma här. Skrev precis det i ett tidigare inlägg.
    Du ska då jämt va först Obestämd
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!