-
Helt fel, läs noggrannare.Breathless skrev 2010-08-21 23:10:34 följande:Du som läst statistiken har då antagligen sett att kriminalitet främst beror på vilken samhällsklass du tillhör, inte vilken etnisk härkomst du har.
-
Gruppvåldtäkt är ett nyimporterat fenomen. Tror inte svenskarna har tagit till sig det än.Fru U skrev 2010-08-21 23:15:43 följande:Precis lika bra som när det handlar om etniska svenskar
-
Men snälla, ska du spela viktig så se till att ha kött på benen.Breathless skrev 2010-08-21 23:17:16 följande:Vad är helt fel, ditt sätt att läsa statistik eller har BRÅ fel?
-
Varför?Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 23:19:32 följande:Lägg av...
-
Ta ett djupt andetag breathless så ska jag kolla upp hur påläst du verkligen är. BRBBreathless skrev 2010-08-21 23:22:25 följande:Jag har "kött på benen" och är mycket påläst, betydligt mer påläst än du tycks vara. Kanske har det med min kultur att göra, jag är motiverad och vill lära mig saker, till skillnad från många svenskar.
-
Breathless skrev 2010-08-21 23:10:34 följande:Du som läst statistiken har då antagligen sett att kriminalitet främst beror på vilken samhällsklass du tillhör, inte vilken etnisk härkomst du har.
"Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.
Det är till och med så att den största överrepresentationen finns bland förvärvsarbetande invandrare med tjänstemannayrken (126 procent kontra cirka 90 procent för invandrade personer med arbetaryrken eller icke förvärvsarbetande).
Med andra ord, invandrarnas överrepresentation i registrerad brottslighet kan inte förklaras med en enkel hänvisning till socioekonomiska faktorer eller, som det står att läsa i rapporten från 1996: "Invandrarnas överrepresentation i brottslighet förklaras således inte av en ogynnsam fördelning vad gäller kön, ålder och bostadsort (&) Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte heller kan förklaras med att invandrare är sämre lottade än svenskar när det gäller socioekonomisk status."
-
Ibland kan man tro att man är betydligt mer upplyst än vad man igentligen är.Breathless skrev 2010-08-21 23:22:25 följande:Jag har "kött på benen" och är mycket påläst, betydligt mer påläst än du tycks vara. Kanske har det med min kultur att göra, jag är motiverad och vill lära mig saker, till skillnad från många svenskar.
-
Vad tycker du om Lars Vilks och hans arbeten?Posh skrev 2010-08-21 23:31:04 följande:Teatern på Östermalm var på min tid inte bidragsberoende. Du har kanske andra uppgifter eller sitter du bara och gissar igen?
Sedan talades det inte om teatern på Östermalm utan om kultur kostar. Enligt dig. Det var alltså tal om mångkultur. -
Prata för dig själv tack...babbelina skrev 2010-08-21 23:34:26 följande:Finns en anledning till varför folk röstar på miljöpartiet och på sverigedemokraterna, man har inte ork, lust, eller energi till att ta reda på fakta utan "jag tänker på miljön, alltså är miljöpartiet mitt parti" "jag tycker inte om invandrare, alltså är sd mitt parti". När jag ändå är i gång kan jag dra in vänsterpartiet också... eller nä, orka...
-
Tyst blev det. Lärde du dig något nytt?Breathless skrev 2010-08-21 23:29:24 följande:Vilka "oss"? Infödda svenska medborgare eller vi invandrare som som arbetar och betalar skatt, räknas vi in i dessa "oss", för i så fall har jag problem med att tvingas betala för specialkost till svenska veganer och vegetarianer.