• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • Mariohn
    Anton Chigurh skrev 2010-08-13 11:43:23 följande:
    Butikslokaler räknas som almänna utrymmen och således gäller allemansrätten (vilken är inskriven i en av Sveriges fyra grundlagar ,2 kap. 18 § regeringsformen),och i den ingår att jag får ta min skottkärra med mig var jag än behagar.

Bankfacket, däremot, räknas inte in i ovan nämnda resonemang. Tänkta bara förtydliga i förväg.
    Vill du gifta dig med mig? 
  • AmandaBrun

Men om TS kommer in med en stor skottkärra så tror ju självklart personalen att hon ska handla massor. Och så kommer hon till kassan med ett paket bröd- mjölk och ägg?!

Tacka fan för att man blir förbannad.

• AmandaBrun
    Mariohn skrev 2010-08-13 11:44:59 följande:
    Vill du gifta dig med mig? 
    Diggar din nya profilbild.
  • Stealth
    Butikslokaler räknas som almänna utrymmen och således gäller allemansrätten (vilken är inskriven i en av Sveriges fyra grundlagar ,2 kap. 18 § regeringsformen),och i den ingår att jag får ta min skottkärra med mig var jag än behagar.

Bankfacket, däremot, räknas inte in i ovan nämnda resonemang. Tänkta bara förtydliga i förväg.
    Du har nog missuppfattat lagen, definitionen och allemansrätten.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Tror jag ska ta med mig släpkärran in på ICA och köpa ett paket jäst.
    Då blir de nog väldigt glada skulle jag tro.

• AmandaBrun
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-08-13 11:49:38 följande:
    Tror jag ska ta med mig släpkärran in på ICA och köpa ett paket jäst.
    Då blir de nog väldigt glada skulle jag tro.
    Menar du en sån säckkärra eller en släpkärra som man har bak på bilen???
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker
    AmandaBrun skrev 2010-08-13 11:50:38 följande:
    Menar du en sån säckkärra eller en släpkärra som man har bak på bilen???
    En sådan där man har bak på bilen.
  • Stealth

Lokal är en bebyggelse, allemansrätten har aldrig inneburit att man fritt får vandra i andras privatägda hus. Du blandar ihop allmänna ytor i en lokal med "allmäna" ytor i naturen.
    http://www.naturvardsverket.se/sv/Att-vara-ute-i-naturen/Allemansratten--en-unik-mojlighet/Vad-galler-enligt-allemansratten/Allemansratten-I-tatortsnara-natur/
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • rockmind

varför just en skottkärra? varför kör du inte matvaror i typ en sån där väska på hjul man drar efter sig, om du nu kanske inte orkar bära en kasse...?

du får ursäkta, men jag kan förstå att folk höjer på ögonbrynen om du går in  i en mataffär med en skottkärra.... det tillhör ju trädgårdsarbete

Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.